Premium connectivity subscription

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Är Premium connectivity verkligen användbart?

Omröstningen slutade 14 jun 2023 13:49

Ja
19
100%
Nej
0
Inga röster
 
Antal röster: 19

Användarvisningsbild
Impiety
Teslaägare
Inlägg: 2
Blev medlem: 14 sep 2023 14:47

Re: Premium connectivity subscription

Inlägg av Impiety »

Jag upplever uppkopplingen i min M3 2020 som ganska dålig. Ganska ofta (som i 10 minuter här och där) finns det ingen mottagning alls, så trots att jag betalar för Premium Connectivity måste jag slå på hotspot på min mobil för att kunna streama Spotify. Är det ett vanligt problem, eller är det bara min bil? Har bara haft den en månad. Är det någon som vet vilken operatör Tesla använder i Sverige?
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7589
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Premium connectivity subscription

Inlägg av mikebike »

Impiety skrev: 26 sep 2023 15:52
Jag upplever uppkopplingen i min M3 2020 som ganska dålig. Ganska ofta (som i 10 minuter här och där) finns det ingen mottagning alls, så trots att jag betalar för Premium Connectivity måste jag slå på hotspot på min mobil för att kunna streama Spotify. Är det ett vanligt problem, eller är det bara min bil? Har bara haft den en månad. Är det någon som vet vilken operatör Tesla använder i Sverige?
Det är inte normalt. Jag är i Lappland nu och på vissa ställen funkar inte TuneIn och satellitkartorna laggar, men jag har inte täckning på mobilen överallt heller. I mer tätbebyggda områden är det aldrig problem.
Jag hade en del problem med min Model 3 och till slut bytte Tesla ett modem i bilen
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
archan
Teslaägare
Inlägg: 15
Blev medlem: 20 sep 2023 21:17

Re: Premium connectivity subscription

Inlägg av archan »

flamman skrev: 25 sep 2023 21:08
AAKEE skrev: 25 sep 2023 21:04
nogren skrev: 25 sep 2023 20:19
archan skrev: 25 sep 2023 18:56
Är det några ytterligare streamingtjänster som ingår i premium connectivity utöver Spotify?
Ingår även t.ex. Netflix har man ju räknat hem det kvickare än kvickt även om man får njuta av film i bilen istället för hemma ;p
Det är väl ingen av de som ingår. Du måste fortfarande logga in med ett netflixkonto, spotifykonto, applemusic-konto, osv?!
Jag tror det har brukats talats en hel del här om att spotify ingår. Har aldrig testat utan alltid kört på ett konto or spotify family.
Precis. Spotify ingår. Man kan trycka ”skapa konto” i bilen och då skapas ett nytt separat Spotify premium-konto för bilen. Dock osäker på om samma konto går att använda någon annanstans (i mobilen t.ex.). Spotify är enda som funkar så. Netflix, Apple Music, Disney+ osv måste man logga in med eget konto till.
Tack för klargörandet!
Model S Plaid -23
red multicoat, vit inredning, FSD, HW3
Sveriges enda med 22" Concaver CVR4?
Användarvisningsbild
xms67
Teslaägare
Inlägg: 232
Blev medlem: 04 sep 2023 21:31

Re: Premium connectivity subscription

Inlägg av xms67 »

Impiety skrev: 26 sep 2023 15:52
Jag upplever uppkopplingen i min M3 2020 som ganska dålig. Ganska ofta (som i 10 minuter här och där) finns det ingen mottagning alls, så trots att jag betalar för Premium Connectivity måste jag slå på hotspot på min mobil för att kunna streama Spotify. Är det ett vanligt problem, eller är det bara min bil? Har bara haft den en månad. Är det någon som vet vilken operatör Tesla använder i Sverige?
Jag har en god vän som har en ny MY och de är riktiga skogsmullar och ute i spenaten varje helg. De har redan noterat att ibland är bilen den enda som har täckning. Ingen av familjens fyra telefoner når mobilnätet, men de kan kolla på Netflix i bilen, mitt ute i skogen. Vilket de såklart officiellt inte gör då de är ute i skogen..😆
Tesla Model Y LR -23
SAAB 9-3 Cab -04
Användarvisningsbild
Impiety
Teslaägare
Inlägg: 2
Blev medlem: 14 sep 2023 14:47

Re: Premium connectivity subscription

Inlägg av Impiety »

mikebike skrev: 26 sep 2023 16:15
Impiety skrev: 26 sep 2023 15:52
Jag upplever uppkopplingen i min M3 2020 som ganska dålig. Ganska ofta (som i 10 minuter här och där) finns det ingen mottagning alls, så trots att jag betalar för Premium Connectivity måste jag slå på hotspot på min mobil för att kunna streama Spotify. Är det ett vanligt problem, eller är det bara min bil? Har bara haft den en månad. Är det någon som vet vilken operatör Tesla använder i Sverige?
Det är inte normalt. Jag är i Lappland nu och på vissa ställen funkar inte TuneIn och satellitkartorna laggar, men jag har inte täckning på mobilen överallt heller. I mer tätbebyggda områden är det aldrig problem.
Jag hade en del problem med min Model 3 och till slut bytte Tesla ett modem i bilen
Tack för svar. Här är en återkoppling om hur det blev.

Jag skickade in en servicebegäran till Tesla och förklarade problemet och fick ett preliminärt kostnadsförslag på 2300 kr. Det skickade jag till Carla där jag köpte bilen begagnad och de sa att de skulle stå för kostnaden. I slutänden hade det kostat 6-7000 baserat på fakturaspecens timpris, men Tesla tog hela kostnaden. De bytte ett Connectivity Card och en Door Tweeter (vad det nu är). Dessutom fick jag gott om Uberkrediter. Bra service av både Carla och Tesla.
Användarvisningsbild
kenjon
Teslaägare
Inlägg: 1445
Blev medlem: 30 mar 2020 09:42
Ort: Karlskoga
Referralkod: ts.la/kent 76750

Re: Premium connectivity subscription

Inlägg av kenjon »

Dörrhögtalare.
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå
Beställt Model Y P mars 2022 blå (estimerat aug-sept 2023) Avbeställd
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Användarvisningsbild
Airlift
Teslaägare
Inlägg: 1054
Blev medlem: 24 jan 2022 16:12

Re: Premium connectivity subscription

Inlägg av Airlift »

Hade flax när jag köpte en tysk Model 3, där det är livstids Premium Connectivity. Hade en hyrbil 3:a utan och då kändes kartan väldigt basic. Satellitbild är klart bättre.
TM3P-21/Q3 MIC. Solid black.
Drömmer om en MS Palladium
Skriv svar