Har lite data på nya model S med värmepump/octovalve:
Körde i Chill mode i 1+1 timme i -3C. Laddade litegrann strax innan så batteritemperaturen började på 14.5C
Batteritemperaturen sjönk konstant första timmen till 11C. Efter en halvtimmes paus var det returresa och batteritemperaturen sjönk under första 30 minuterna till 9.25C, sedan stannade batteritemperaturen där tills resan var klar. Man kunde även ana en svag ökning av förbrukningen efter att batteritemperaturen slutade sjunka.
(Min M3P lät värmepumpen dra ned batteriet till 11-12C i chill mode, men inte lägre. Såg ingen skillnad mellan chill & sport mode där. Dock ska sägas att jag aldrig särskilt kollade det i detalj)
Model S Palladium värmepump /batteritemperaturer
Moderator: Redaktion
Model S Palladium värmepump /batteritemperaturer
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5