Några frågor om bilen

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Orjanforsberg
Teslaägare
Inlägg: 102
Blev medlem: 06 sep 2023 20:22

Några frågor om bilen

Inlägg av Orjanforsberg »

Hej
Får alltid så snabba och bra svar. Så fortsätter fråga!

1 fick uppgradering av navigationen igår
Och bilen vill bli uppkopplad med wifi. Det ända jag har är mobilen jag kan koppla den till! Men detta verkar ta otroligt lång tid. Och jag kan inte lämna bilen för då kopplas den ner! Några tips?

2 regnsensor är riktigt dålig. Jämfört med andra bilar jag ägt! Den går knappt när det regnar mycket. Och ibland när det regnar lite. Så går det jättefort!
Tips. Inställning? Eller är den sönder
Mvh
Örjan
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19572
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Några frågor om bilen

Inlägg av Bjelke »

Regnsensor på Tesla = kameran vilket funkar ”sådär”, speciellt i mörker (och även dagtid
vid duggregn. :(
Dom har alltså ingen egen regnsensor alls sedan flera år tillbaka.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Jaegaern
Teslaägare
Inlägg: 774
Blev medlem: 22 jul 2021 10:37

Re: Några frågor om bilen

Inlägg av Jaegaern »

Orjanforsberg skrev: 09 nov 2023 09:28
Hej
Får alltid så snabba och bra svar. Så fortsätter fråga!

1 fick uppgradering av navigationen igår
Och bilen vill bli uppkopplad med wifi. Det ända jag har är mobilen jag kan koppla den till! Men detta verkar ta otroligt lång tid. Och jag kan inte lämna bilen för då kopplas den ner! Några tips?

2 regnsensor är riktigt dålig. Jämfört med andra bilar jag ägt! Den går knappt när det regnar mycket. Och ibland när det regnar lite. Så går det jättefort!
Tips. Inställning? Eller är den sönder
Mvh
Örjan
För mig tar det typ 10min att ladda ner till 50%, sedan sitter den still i ytterligare 10min. Sedan avslutar den rätt fort.

Verkar som om det är indelat i en större nedladdning, sedan en koll på nedladdad data, innan den fortsätter. Problemet är att den måste vara ansluten via wifi även under den avstannade perioden.
Model Y LR vit/svart 2021
Model 3 RWD blå/svart 2022

Köp det mest uppenbara tillbehöret Tesla glömde till model Y https://etsy.me/3jlFpbV

Beställa lastgaller till grossistpris? Se mer här viewtopic.php?p=717298#p717298
Användarvisningsbild
larjon
Teslaägare
Inlägg: 344
Blev medlem: 29 dec 2021 22:08
Ort: Täby
Referralkod: ts.la/jonas230034

Re: Några frågor om bilen

Inlägg av larjon »

Det går också bra att koppla upp på wifi när du kör bilen. Du behöver alltså inte sitta och vänta på att den ska ladda ner, utan gör det någon gång när du ändå är ute och far :)
Svart Model Y Performance
Skriv svar