Model 3 SR Plus 2021 - 4300mil (*SÅLD*)

Här säljer du bilar

Moderator: Redaktion

Bil39
Inlägg: 3
Blev medlem: 29 apr 2022 19:49

Model 3 SR Plus 2021 - 4300mil (*SÅLD*)

Inlägg av Bil39 »

Hej! Kollar av intresset för min bil då jag inte kommer att pendla längre.
  • "facelift" med svarta lister etc. Ja ni kan det där...
  • LFP-batteriet
  • Svart Interiör
  • Midnight Silver Metallic (PMNG)
  • 19" "sport-fälgar" (sommardäcken)
  • 18" "tredjepartsfälgar" med dubbdäck (inköpta oktober 2023)
  • Kallvädersfunktion
  • Dragkrok
  • 43 047 km i skrivande stund.
REG: PWC62F

Prisidé : 360 000 sek

Bilen finns strax utanför Göteborg.

Detta är en IMPORT, (helförsäkring är därför rekommenderat) dock inte import av mig så köpte den "registrerad" i Sverige.
Senast redigerad av Bil39, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
HackeH
Teslaägare
Inlägg: 2
Blev medlem: 14 okt 2023 15:30

Model 3 SR Plus 2021 - 4300mil

Inlägg av HackeH »

Bra pris.
Hade hade jag en precis likadan hade jag köpt den.
Så bra bil för inga pengar.

Behåll den.
Du kommer inte kunna köra billigare än nu ifall du behåller.
Men… du vill säkert växla upp till en ny med en värdeminskning på 40-50kr per mil igen…
Bil39
Inlägg: 3
Blev medlem: 29 apr 2022 19:49

Re: Model 3 SR Plus 2021 - 4300mil

Inlägg av Bil39 »

HackeH skrev: 09 nov 2023 21:59
Bra pris.
Hade hade jag en precis likadan hade jag köpt den.
Så bra bil för inga pengar.

Behåll den.
Du kommer inte kunna köra billigare än nu ifall du behåller.
Men… du vill säkert växla upp till en ny med en värdeminskning på 40-50kr per mil igen… Bild
Kommer inte behöva en "extra" bil som detta varit, så har svårt att se att det ska bli billigare att ha kvar den? Men vi får se vad folk vill erbjuda, 360kkr är en priside som sagt.
Användarvisningsbild
DSV
Teslaägare
Inlägg: 412
Blev medlem: 06 sep 2016 13:54
Ort: Helsingborg

Re: Model 3 SR Plus 2021 - 4300mil

Inlägg av DSV »

Varifrån är den importerad? EU?
2021 har alltid värmepump? Finns rattvärme?
Bil39
Inlägg: 3
Blev medlem: 29 apr 2022 19:49

Re: Model 3 SR Plus 2021 - 4300mil

Inlägg av Bil39 »

DSV skrev: 11 nov 2023 19:49
Varifrån är den importerad? EU?
2021 har alltid värmepump? Finns rattvärme?
Hej, importerad från Tyskland har jag fått veta. Värmepump finns på alla 2021or. Rattvärme finns, ingår i kallväderspaketet.

Obs. Vet inte varför så många har något emot import? Alla garantier gäller utan vagnskadegaranti som är unikt i Sverige. Detta objekt skulle haft vagnskadegaranti i ca. 9 månader till, sedan hade man behövt helförsäkring i vilket fall som helst.

Jag har själv haft bilen på ett par garantiärenden hos tesla, det är aldrig en diskussion, garantierna gäller.


/per
Användarvisningsbild
DSV
Teslaägare
Inlägg: 412
Blev medlem: 06 sep 2016 13:54
Ort: Helsingborg

Re: Model 3 SR Plus 2021 - 4300mil

Inlägg av DSV »

Bil39 skrev: 11 nov 2023 23:30
..Obs. Vet inte varför så många har något emot import? Alla garantier gäller utan vagnskadegaranti som är unikt i Sverige. Detta objekt skulle haft vagnskadegaranti i ca. 9 månader till, sedan hade man behövt helförsäkring i vilket fall som helst.

Jag har själv haft bilen på ett par garantiärenden hos tesla, det är aldrig en diskussion, garantierna gäller.
..

/per
Är nog en liten del befogad rädsla och en stor del gamla fördomar. 
Historiskt har återförsäljarna varit motvilliga att hjälpa till med importbilar, antagligen mest av protektionistiska skäl. Tror inte det är så stort problem längre och helt irrelevant för Tesla.

Olika marknader kan också ha olika konfigurationer och tillval vilket gör det svårare att jämföra med svensksålda bilar liksom att hitta delar. Inte ovanligt att södra europa haft andra motoralternativ än i sverige och så får man fel kartunderlag i navigeringen, ingen sätesvärme etc. Tesla har ju väldigt lite skillnad mellan marknader inom europa men USA-import är å andra sidan helt hopplös här.

Sen förekommer fortfarande att man försöker sälja fulfixade bilar som dömts ut på en marknad genom att exportera den. Är den exporterad i flera led, tex såld i tyskland, exporterad till Litauen och sen till sverige så finns skäl att dra öronen åt sig. Tyvärr syns ingen skillnad i fordonsregistret, står bara import vare sig det skett i flera steg eller som flyttgods från grannland. Är det en modell som är vanligt förekommande på hemmamarkanden så kommer nog ofrånkomligen en importstämpel alltid att ligga till last men minskar med åldern och tiden i sverige.

Är den från Tyskland så känns färgen som ett större aber än ursprunget för min del men där går åsikterna säkert isär :-)
Skriv svar