Det är inte helt osannolikt att modellen med plåttak har en annan lucka, men det skulle bli väldigt dyrt för Tesla att ha två så formidabelt olika modeller av samma bil.
Men kostnaden måste väl sättas i förhållande till att man då kommer att sälja fler bilar. Nu är förstås inte Teslas problem att man inte får sålt nog med Model 3, åtminstone inte än på några år Men i förlängningen måste det vara en väldigt bra ide kostnadsmässigt att bygga "flera" bilar från en och samma grund.
Samtidigt måste ju modellen med plåttak ha en bakruta, så främre och bakre del av taket behöver delas på ett sätt som man inte gjort nu när hela taket är i en del.
När taket är delat på samma sätt som på Model S så finns det inte längre någon som helst anledning att inte också öppna bakluckan på samma sätt som på Model S.
Man kan alltid hoppas. Samtidigt så känns det lite som en höna av en fjäder när man ser till konkurrenterna, A4 Sedan, BMW 3 serie, t.o.m S90 har en helt vanlig sedan baklucka. Det är väl bara för att det är Tesla man förväntar sig att det ska vara "perfekt"
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Fördelen med vanlig baklucka är att man kan tvätta lucköppningen utan att det droppar in vatten på C-stolpen. Samt, lite tystare i kupén. Man slipper också den jobbiga hatthyllan.
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Visserligen är det snyggt med det hela glastaket, men det blir dyrt om man får ett stenskott...
Det är tre sektioner. Framrutan som är lika som på vilken bilmsom helst. Kommer inte kosta mer eller mindre än en bil med kameror och annat tjafs att byta.
Sektionen över föraren kommer nog gåmatt få som öppningsbar och sedan den långa sektionen som går från balken bakom framstolarna fram till bakluckan. Hur man skall fåmstenskott påmtaket eller bakluckan vet inte jag men allt går väl...
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Åhå, det låter ju onekligen som nåt sånt. Sjukt spännande kommer den med sån funktionalitet, så är jag nog ganska benägen att byta S mot 3.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Jag tror mer på en HuD. Autonom körning är något som de siktar på ändå.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Men HUD är inte super next level, det har ju funnits i flera generationer BMWs
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Ni lyssnar inte på mig: I nästa event kommer vi få höra att bilen är helt autonom. Framstolarna kan snurras så att man sitter vänd mot passagerarna och ratten kan fällas in.
Det där är världens första fullautonoma bil i serieproduktion. Tesla blir först. Elon gör en Henry Ford.
Ni lyssnar inte på mig: I nästa event kommer vi få höra att bilen är helt autonom. Framstolarna kan snurras så att man sitter vänd mot passagerarna och ratten kan fällas in.
Det där är världens första fullautonoma bil i serieproduktion. Tesla blir först. Elon gör en Henry Ford.
Verkar bli rymdskeppskotroller på Model-3
Tesla Model 3 reserverad online 1/4 2016.
Tesla Model Y reserverad
Hyundai Kona Electric Advanced 64kWh/2020
Ni lyssnar inte på mig: I nästa event kommer vi få höra att bilen är helt autonom. Framstolarna kan snurras så att man sitter vänd mot passagerarna och ratten kan fällas in.
Det där är världens första fullautonoma bil i serieproduktion. Tesla blir först. Elon gör en Henry Ford.
Jag lyssnar och håller med. Medan Volvo försöker göra reklamfilmer om det så bygger Tesla bilarna... Kan inte tänka mig att de stora tillverkarna hinner få fram en autonom bil i serietillverkning om de inte redan hade haft utveckling av detta i några år vilket man då hade hört talas om.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.