Här är pressreleasen
https://newsroom.porsche.com/en_US/2023 ... 34786.html
/fth
Moderator: Redaktion
Där ser man. Jag minns bara att jag läst det tidigare, bland annat i den mindre än 6 månader gamla artikeln nedan.fth skrev: ↑19 dec 2023 23:46Varför skulle det inte stödja V2L/V2H, Cybertruck stödjer ju det och har NACS?iAkita skrev: ↑19 dec 2023 23:35Det sämsta med att NACS verkar ta över i USA är väl att det inte medger V2L eller V2H, förutom avsaknaden av trefas. Känns lite som ett steg bakåt snarare än ett steg framåt faktiskt. Musk menar tydligen att det inte finns något är användbart/finns något behov för det och att det är bättre med en Powerwall. Men hur tar man med sig den med på camping-resan?
/fth
Cybertruck har både V2L via separata 110V/220V-uttag på flaket, och V2H via laddporten, upp till 11.5kW, har man redan WC och gateway skall det bara vara att plugga in.iAkita skrev: ↑20 dec 2023 00:27Där ser man. Jag minns bara att jag läst det tidigare, bland annat i den mindre än 6 månader gamla artikeln nedan.fth skrev: ↑19 dec 2023 23:46Varför skulle det inte stödja V2L/V2H, Cybertruck stödjer ju det och har NACS?iAkita skrev: ↑19 dec 2023 23:35Det sämsta med att NACS verkar ta över i USA är väl att det inte medger V2L eller V2H, förutom avsaknaden av trefas. Känns lite som ett steg bakåt snarare än ett steg framåt faktiskt. Musk menar tydligen att det inte finns något är användbart/finns något behov för det och att det är bättre med en Powerwall. Men hur tar man med sig den med på camping-resan?
/fth
Så då har de ändrat det sen dess? Eller tar Cybertruck elen från 110V uttag i bilen och inte från laddporten? I så fall är det bra nog för V2L, men inte för V2H/V2G.
https://www.autoevolution.com/news/as-c ... 16870.html