Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag
Moderator: Redaktion
- mikebike
- Teslaägare
- Inlägg: 7738
- Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
- Ort: Solna
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag
Idag hade jag bokad Mobilservice mellan 9 och 12. Ingen kom.
Vid 13-tiden skickade jag ett meddelande och frågade vad som hänt. Fortfarande inget svar.
Otroligt nonchalant.
Vid 13-tiden skickade jag ett meddelande och frågade vad som hänt. Fortfarande inget svar.
Otroligt nonchalant.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Re: Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag
Det måste vara såssarnas och comorrafackets och dödskommunismens fel!
Var dig själv, alla andra är upptagna
S 100D -17
S 100D -17
Re: Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag
Jag sitter i samma sits. Tyckte att Tesla var det perfekta bilvalet för mig sent 2021 och såg fram emot nästa upplaga av MY när det blir dags för byte. Jag trivs med min MY men känner mest skam för mitt bilval numera. Vad har ni för tips på ersättare?Six-ten skrev: ↑20 dec 2023 00:00Med tanke på senaste tidens skriverier om Tesla med 70-sidiga anställningsavtal med eviga sekretessklausuler, glimmer från gruvor med barnarbete och att närbesläktade twitter/X sätter varningsmeddelanden på länkarna till Aftonbladet så är det väl ganska uppenbart att det är en rutten företagskultur som råder hos Tesla / alla bolag där Elon Musk har inflytande.
Jag ser fortfarande fram emot att byta min 6 månader model S mot en bil från ett vettigt bilföretag när leasingavtalet går ut!
Re: Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag
Zeekr 001 kanske kan vara något om du inte ratar made in China? Ungefär samma prisklass och med (automatisk) dragkrok. Den var även tystare än min X. Provkör! Mer premium än Tesla, fast autopiloten är inte riktigt i samma klass, fast det är skönt att man kan byta fil med ratten utan att den slås av.vovven skrev: ↑20 dec 2023 21:39Jag sitter i samma sits. Tyckte att Tesla var det perfekta bilvalet för mig sent 2021 och såg fram emot nästa upplaga av MY när det blir dags för byte. Jag trivs med min MY men känner mest skam för mitt bilval numera. Vad har ni för tips på ersättare?Six-ten skrev: ↑20 dec 2023 00:00Med tanke på senaste tidens skriverier om Tesla med 70-sidiga anställningsavtal med eviga sekretessklausuler, glimmer från gruvor med barnarbete och att närbesläktade twitter/X sätter varningsmeddelanden på länkarna till Aftonbladet så är det väl ganska uppenbart att det är en rutten företagskultur som råder hos Tesla / alla bolag där Elon Musk har inflytande.
Jag ser fortfarande fram emot att byta min 6 månader model S mot en bil från ett vettigt bilföretag när leasingavtalet går ut!
Re: Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag
Taycan Sport Turismo eller BMW 5-serie Touring i elversion (kommer till våren) skulle vara två som jag skulle kika på som alternativ.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag
Kinatillverkat är enligt mig ännu värre. Jag vill inte förknippas med vare sig en diktatur eller putinkramare.spacecoin skrev: ↑20 dec 2023 21:43Zeekr 001 kanske kan vara något om du inte ratar made in China? Ungefär samma prisklass och med (automatisk) dragkrok. Den var även tystare än min X. Provkör! Mer premium än Tesla, fast autopiloten är inte riktigt i samma klass, fast det är skönt att man kan byta fil med ratten utan att den slås av.vovven skrev: ↑20 dec 2023 21:39Jag sitter i samma sits. Tyckte att Tesla var det perfekta bilvalet för mig sent 2021 och såg fram emot nästa upplaga av MY när det blir dags för byte. Jag trivs med min MY men känner mest skam för mitt bilval numera. Vad har ni för tips på ersättare?Six-ten skrev: ↑20 dec 2023 00:00Med tanke på senaste tidens skriverier om Tesla med 70-sidiga anställningsavtal med eviga sekretessklausuler, glimmer från gruvor med barnarbete och att närbesläktade twitter/X sätter varningsmeddelanden på länkarna till Aftonbladet så är det väl ganska uppenbart att det är en rutten företagskultur som råder hos Tesla / alla bolag där Elon Musk har inflytande.
Jag ser fortfarande fram emot att byta min 6 månader model S mot en bil från ett vettigt bilföretag när leasingavtalet går ut!
Re: Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag
Då får det bli en tysk bil. El-Macan ligger väl bra till istället för en MYP? Q4 Etron?vovven skrev: ↑21 dec 2023 09:58Kinatillverkat är enligt mig ännu värre. Jag vill inte förknippas med vare sig en diktatur eller putinkramare.spacecoin skrev: ↑20 dec 2023 21:43Zeekr 001 kanske kan vara något om du inte ratar made in China? Ungefär samma prisklass och med (automatisk) dragkrok. Den var även tystare än min X. Provkör! Mer premium än Tesla, fast autopiloten är inte riktigt i samma klass, fast det är skönt att man kan byta fil med ratten utan att den slås av.vovven skrev: ↑20 dec 2023 21:39Jag sitter i samma sits. Tyckte att Tesla var det perfekta bilvalet för mig sent 2021 och såg fram emot nästa upplaga av MY när det blir dags för byte. Jag trivs med min MY men känner mest skam för mitt bilval numera. Vad har ni för tips på ersättare?Six-ten skrev: ↑20 dec 2023 00:00Med tanke på senaste tidens skriverier om Tesla med 70-sidiga anställningsavtal med eviga sekretessklausuler, glimmer från gruvor med barnarbete och att närbesläktade twitter/X sätter varningsmeddelanden på länkarna till Aftonbladet så är det väl ganska uppenbart att det är en rutten företagskultur som råder hos Tesla / alla bolag där Elon Musk har inflytande.
Jag ser fortfarande fram emot att byta min 6 månader model S mot en bil från ett vettigt bilföretag när leasingavtalet går ut!
https://www.topgear.com/car-news/electr ... p-macan-ev
Re: Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag
Har en kollega som kör Q4 e-tron och är väldigt missnöjd. Tex Audi/VW digitala plattform ligger ljusår efter tex Tesla.spacecoin skrev: ↑21 dec 2023 10:05Då får det bli en tysk bil. El-Macan ligger väl bra till istället för en MYP? Q4 Etron?vovven skrev: ↑21 dec 2023 09:58Kinatillverkat är enligt mig ännu värre. Jag vill inte förknippas med vare sig en diktatur eller putinkramare.spacecoin skrev: ↑20 dec 2023 21:43Zeekr 001 kanske kan vara något om du inte ratar made in China? Ungefär samma prisklass och med (automatisk) dragkrok. Den var även tystare än min X. Provkör! Mer premium än Tesla, fast autopiloten är inte riktigt i samma klass, fast det är skönt att man kan byta fil med ratten utan att den slås av.vovven skrev: ↑20 dec 2023 21:39Jag sitter i samma sits. Tyckte att Tesla var det perfekta bilvalet för mig sent 2021 och såg fram emot nästa upplaga av MY när det blir dags för byte. Jag trivs med min MY men känner mest skam för mitt bilval numera. Vad har ni för tips på ersättare?Six-ten skrev: ↑20 dec 2023 00:00Med tanke på senaste tidens skriverier om Tesla med 70-sidiga anställningsavtal med eviga sekretessklausuler, glimmer från gruvor med barnarbete och att närbesläktade twitter/X sätter varningsmeddelanden på länkarna till Aftonbladet så är det väl ganska uppenbart att det är en rutten företagskultur som råder hos Tesla / alla bolag där Elon Musk har inflytande.
Jag ser fortfarande fram emot att byta min 6 månader model S mot en bil från ett vettigt bilföretag när leasingavtalet går ut!
https://www.topgear.com/car-news/electr ... p-macan-ev
MY RWD Vit 2023
Re: Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag
Tycker också det känns dåligt att köpa en till Y, även om det är en väldigt bra familjebil.
Just nu lutar det mest åt en Mercedes eqe suv. 50 mils räckvidd börjar bli gränsfall nu när barnen inte är spädbarn längre, och därför faller tyvärr id buzz bort (just nu).
Nästa bilbyte kommer antagligen bli sämre, eller dyrare, än vad vi har nu o det känns såklart tråkigt
Just nu lutar det mest åt en Mercedes eqe suv. 50 mils räckvidd börjar bli gränsfall nu när barnen inte är spädbarn längre, och därför faller tyvärr id buzz bort (just nu).
Nästa bilbyte kommer antagligen bli sämre, eller dyrare, än vad vi har nu o det känns såklart tråkigt
- Gustafsson
- Teslaägare
- Inlägg: 5577
- Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
- Ort: Linköping
Re: Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag
Har svårt att förstå hur man kan skämmas över att åka Tesla pga det som sker nu. Inget företag är perfekt och man kan vinkla fakta i stort sett hur som helst. Nu är drevet riktat mot Tesla och många tror att det är PK att hänga på det. Nästa år är det nåt annat företag eller någon annan företeelse som skuldbeläggs i media. Att Tesla fått fronta glimmerskandalen är ju sjukt, varenda brödrost innehåller glimmer liksom frugans smink. Inte ett ord om var det kommer ifrån.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Re: Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag
Batterigrejen har jag inte ens läst på om.
Handlar om Elon Elon Elon och hur dom lovat saker som inte hålls och ändrar min bil till det sämre utan att jag kan påverka det. Diktaturfasoner som jag inte gillar och då får jag rösta med plånboken
Handlar om Elon Elon Elon och hur dom lovat saker som inte hålls och ändrar min bil till det sämre utan att jag kan påverka det. Diktaturfasoner som jag inte gillar och då får jag rösta med plånboken
Re: Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag
I en populistisk, konspiratorisk och sanningsfrånvänd värld är Elon Musk extremt problematik. Hans beteende och attityd lägger en våt filt över Tesla som företag, tyvärr. Jag äger 2 Teslor just nu och har ägt ytterligare 3, övertygat många om Teslas förträfflighet men har slutat med det. Dock har det ännu inte gått så långt att jag överväger att sälja av mina Teslor men att köpa en ny skulle jag inte göra idag.
- Gustafsson
- Teslaägare
- Inlägg: 5577
- Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
- Ort: Linköping
Re: Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag
Att Elon som person är väldigt speciell är välkänt. Hans empatiska tillkortakommanden finns ju beskrivna i hans biografi t.ex. mellanmänskliga relationer är inte hans styrka. Det tycker jag avspeglas i sättet tesla umgås med sina kunder dvs via appar, hemsidor och kanske X/twitter. De flesta vill nog ha en personlig relation till sin billeverantör. Men jag tror att Elon rent av tycker att det är lite jobbigt med andra människor och då är ju kommunikation via digitala media passande/bättre i hans värld.
I en annan biografi av Walterson, den om Steve Jobs, ser man intressanta likheter. Jobs kunde avskeda en person han inte gillade på stående fot, han var som ett barn emotionellt sett och i sitt eget liv rätt dysfunktionell.
Bägge blev ju ordentligt förmögna, men det var knappast deras filantropi som bidrog till det.
Ett reellt bekymmer jag ser med Musk är hans starlink-projekt. Kontrollen över det nätverket kan knappast överskattas, det har ju redan stor geopolitisk betydelse.
Som bilfabrikör och allmänt rik är jag inte lika orolig.
I en annan biografi av Walterson, den om Steve Jobs, ser man intressanta likheter. Jobs kunde avskeda en person han inte gillade på stående fot, han var som ett barn emotionellt sett och i sitt eget liv rätt dysfunktionell.
Bägge blev ju ordentligt förmögna, men det var knappast deras filantropi som bidrog till det.
Ett reellt bekymmer jag ser med Musk är hans starlink-projekt. Kontrollen över det nätverket kan knappast överskattas, det har ju redan stor geopolitisk betydelse.
Som bilfabrikör och allmänt rik är jag inte lika orolig.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Re: Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag
Bra sammanfattning.. de jag tycker har hänt på senare tid är att hans konstiga uttalande och tankar syns mycket mer utåt men ja de skulle ju kunna vara att hans gloria han haft tidigare kanske gjort att man inte lagt märke till de. Men ja han personlighet har såklart alltid funnits där på gott och ont.Gustafsson skrev: ↑21 dec 2023 11:37Att Elon som person är väldigt speciell är välkänt. Hans empatiska tillkortakommanden finns ju beskrivna i hans biografi t.ex. mellanmänskliga relationer är inte hans styrka. Det tycker jag avspeglas i sättet tesla umgås med sina kunder dvs via appar, hemsidor och kanske X/twitter. De flesta vill nog ha en personlig relation till sin billeverantör. Men jag tror att Elon rent av tycker att det är lite jobbigt med andra människor och då är ju kommunikation via digitala media passande/bättre i hans värld.
I en annan biografi av Walterson, den om Steve Jobs, ser man intressanta likheter. Jobs kunde avskeda en person han inte gillade på stående fot, han var som ett barn emotionellt sett och i sitt eget liv rätt dysfunktionell.
Bägge blev ju ordentligt förmögna, men det var knappast deras filantropi som bidrog till det.
Ett reellt bekymmer jag ser med Musk är hans starlink-projekt. Kontrollen över det nätverket kan knappast överskattas, det har ju redan stor geopolitisk betydelse.
Som bilfabrikör och allmänt rik är jag inte lika orolig.
Jag tror ju tesla vore hjälpa av en ny vd, sen är frågan om de hjälper, Elon lär ju inte släppa taget ändå.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Re: Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag
Bryr sig folk verkligen om hur en VD utrycker sig på X när de skall göra sitt bilköp?
Och ratar Tesla för att köpa en folkvagn?
De som under åratal fuskat med förbränningsmotorer för att de är snåla, det har troligen orsakat kortare livslängd för många.
Är det VW som är hjältarna nu
Och ratar Tesla för att köpa en folkvagn?
De som under åratal fuskat med förbränningsmotorer för att de är snåla, det har troligen orsakat kortare livslängd för många.
Är det VW som är hjältarna nu
TM 3 LR 2024-
TM 3 LR 2021-2024
I övrigt analog vedeldare.
TM 3 LR 2021-2024
I övrigt analog vedeldare.
Re: Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag
Musk sågs tidigare som en visionär med ambitiösa projekt för klimatomställningen. Att ratta en bil som symboliserar framtid kändes ju helt rätt. Förvisso har min MY ett antal grava tekniska brister men jag kan leva med det. Jag kan dock inte stå bakom en produkt som numera förknippas med en fackfientlig putinkramare som dessutom sätter varningstexter på inlägg på X som kan verka negativt för Tesla. Min bil är fortfarande fantastisk på många sätt men är trots det numera mest pinsam.Gustafsson skrev: ↑21 dec 2023 11:03Har svårt att förstå hur man kan skämmas över att åka Tesla pga det som sker nu. Inget företag är perfekt och man kan vinkla fakta i stort sett hur som helst. Nu är drevet riktat mot Tesla och många tror att det är PK att hänga på det. Nästa år är det nåt annat företag eller någon annan företeelse som skuldbeläggs i media. Att Tesla fått fronta glimmerskandalen är ju sjukt, varenda brödrost innehåller glimmer liksom frugans smink. Inte ett ord om var det kommer ifrån.
Re: Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag
Tesla är ju inte bara en bil eller tja har int varit så utan de är nog för många ett statement också. Mm såklart detta skiftar från person till person.
Jag tror dock att de finns inget annat bilföretag som är så starkt knutet mellan en person och företaget, då blir ju denna personens beteende väldigt viktigt.
Jag tror dock att de finns inget annat bilföretag som är så starkt knutet mellan en person och företaget, då blir ju denna personens beteende väldigt viktigt.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Re: Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag
Jag kan hålla med om beskrivningen och att det inte borde vara något problem med en något udda företagsledare. Om den där udda företagsledaren inte använder sin något udda personlighet till att styra och ställa eller på olika sätt låta sin personlighet få inflytande i hur företagen hanterar mig som kund eller hanterar journalistiska granskningar.Gustafsson skrev: ↑21 dec 2023 11:37Att Elon som person är väldigt speciell är välkänt. Hans empatiska tillkortakommanden finns ju beskrivna i hans biografi t.ex. mellanmänskliga relationer är inte hans styrka. Det tycker jag avspeglas i sättet tesla umgås med sina kunder dvs via appar, hemsidor och kanske X/twitter. De flesta vill nog ha en personlig relation till sin billeverantör. Men jag tror att Elon rent av tycker att det är lite jobbigt med andra människor och då är ju kommunikation via digitala media passande/bättre i hans värld.
I en annan biografi av Walterson, den om Steve Jobs, ser man intressanta likheter. Jobs kunde avskeda en person han inte gillade på stående fot, han var som ett barn emotionellt sett och i sitt eget liv rätt dysfunktionell.
Bägge blev ju ordentligt förmögna, men det var knappast deras filantropi som bidrog till det.
Ett reellt bekymmer jag ser med Musk är hans starlink-projekt. Kontrollen över det nätverket kan knappast överskattas, det har ju redan stor geopolitisk betydelse.
Som bilfabrikör och allmänt rik är jag inte lika orolig.
Många völdigt framgånsrika entreprenörer har ofta en viss personlighetsläggning som är positiv för drivet att komma framåt, men samtidigt brukar de ha en förmåga att fokusera på det de är bra på och låta andra ta hand om det de är mindre bra på. Där saknar Elon den känslan, han går på som en elefant i allt oavsett. Lite också driven av mediabelysningen som han verkar gilla, oavsett om han ibland ger sken av annat.
Model Y LR.
Model S70D
Re: Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag
Dessa bilar ligger i en helt annan prisklass vilket inte gör dem riktigt jämförbara med en MY. En basutrustad BMW i5 edrive40 sedan kostar från 815 KSEK.
MY RWD Vit 2023
Re: Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag
Absolut. Men ser få alternativ om man vill ha sportiga körglada bilar (som Tesla), och som ändå är praktiska. Då blir det också högre priser med alternativen (om man inte skall gå på betydligt mer tveksamma rena kinesiska alternativ).Freez skrev: ↑21 dec 2023 13:19Dessa bilar ligger i en helt annan prisklass vilket inte gör dem riktigt jämförbara med en MY. En basutrustad BMW i5 edrive40 sedan kostar från 815 KSEK.
Det är bara att inse; oavsett kvalitetsbrister och vad man tycker om Elons åsikter, så får man unikt mycket elbil för pengarna med en Tesla. Helt outstanding på sitt sätt (trots sina brister på vissa områden). Svårslaget för pengarna.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag
Precis det jag menar, MY/3 är i dagsläget i särklass bästa elbilen i prisklassen 500-700 KSEK. Det finns bättre men då får du betala mer.martinot skrev: ↑21 dec 2023 17:32Absolut. Men ser få alternativ om man vill ha sportiga körglada bilar (som Tesla), och som ändå är praktiska. Då blir det också högre priser med alternativen (om man inte skall gå på betydligt mer tveksamma rena kinesiska alternativ).Freez skrev: ↑21 dec 2023 13:19Dessa bilar ligger i en helt annan prisklass vilket inte gör dem riktigt jämförbara med en MY. En basutrustad BMW i5 edrive40 sedan kostar från 815 KSEK.
Det är bara att inse; oavsett kvalitetsbrister och vad man tycker om Elons åsikter, så får man unikt mycket elbil för pengarna med en Tesla. Helt outstanding på sitt sätt (trots sina brister på vissa områden). Svårslaget för pengarna.
MY RWD Vit 2023
Re: Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag
Öh de är väl knappast rivaler till Model Y utan ljusår ovanför i klass, pris osv. Model Y är ju billigaste möjliga elbilen i den storleken.
En Taycan Sport Turismo börjar på nästan 1,1 miljoner dvs dubbla priset mot en MY och då har Porschen knappt någon utrustning.
Re: Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag
Som att jämföra en Ford smax med en Bmw 5–serie..martinot skrev: ↑21 dec 2023 17:32Absolut. Men ser få alternativ om man vill ha sportiga körglada bilar (som Tesla), och som ändå är praktiska. Då blir det också högre priser med alternativen (om man inte skall gå på betydligt mer tveksamma rena kinesiska alternativ).Freez skrev: ↑21 dec 2023 13:19Dessa bilar ligger i en helt annan prisklass vilket inte gör dem riktigt jämförbara med en MY. En basutrustad BMW i5 edrive40 sedan kostar från 815 KSEK.
Det är bara att inse; oavsett kvalitetsbrister och vad man tycker om Elons åsikter, så får man unikt mycket elbil för pengarna med en Tesla. Helt outstanding på sitt sätt (trots sina brister på vissa områden). Svårslaget för pengarna.
Vaw id4 eller Skoda Enyaq är mer jämbördiga alternativ till MY
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
-
- Inlägg: 5760
- Blev medlem: 10 sep 2018 01:56
Re: Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag
Är en BMW i4 tillräckligt stor. Den har halvkombilucka precis som Y.vovven skrev: ↑20 dec 2023 21:39Jag sitter i samma sits. Tyckte att Tesla var det perfekta bilvalet för mig sent 2021 och såg fram emot nästa upplaga av MY när det blir dags för byte. Jag trivs med min MY men känner mest skam för mitt bilval numera. Vad har ni för tips på ersättare?Six-ten skrev: ↑20 dec 2023 00:00Med tanke på senaste tidens skriverier om Tesla med 70-sidiga anställningsavtal med eviga sekretessklausuler, glimmer från gruvor med barnarbete och att närbesläktade twitter/X sätter varningsmeddelanden på länkarna till Aftonbladet så är det väl ganska uppenbart att det är en rutten företagskultur som råder hos Tesla / alla bolag där Elon Musk har inflytande.
Jag ser fortfarande fram emot att byta min 6 månader model S mot en bil från ett vettigt bilföretag när leasingavtalet går ut!
VW ID.7 är väl en storlek större än i4. Den har ju också halvkombilucka och verkar finnas för provkörning hos iallafall större VW-handlare.
Har inte koll själv men tycker det ser ut som andra skriver att BMW i5 Touring kommer till våren ngn gång.
Eldrivna Opel Astra Touring har lanserats i Tyskland och i England som en Vauxhall, så man kan ju tycka att den borde komma till Sverige när som helst. Är väldigt tyst om Opel Astra Touring på forumet, så man kanske får söka sig någon annanstans för att få info om den här bilen. Opelhandlarna kanske vet någonting. Är många som inte verkar gilla Opel här. Jag tycker dock de har lyckats riktigt bra med formgivningen på den här Astran, och många verkar ju förtjusta i Fiat 500e – det är ju också en Stellantisbil...
Senast redigerad av SwedishAdvocate, redigerad totalt 3 gång.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
-
- Inlägg: 5760
- Blev medlem: 10 sep 2018 01:56
Re: Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag
Har en släkting som har råd att köpa en ny Tesla. För full transparens är det dock inte aktuellt på ett tag eftersom han vill slita mer på sin nuvarande bil. Men ljust nu kan han inte tänka sig en Tesla oavsett vad. Och det är pga av Elons vägran att teckna kollektivavtal.vovven skrev: ↑20 dec 2023 21:39Jag sitter i samma sits. Tyckte att Tesla var det perfekta bilvalet för mig sent 2021 och såg fram emot nästa upplaga av MY när det blir dags för byte. Jag trivs med min MY men känner mest skam för mitt bilval numera. [...Six-ten skrev: ↑20 dec 2023 00:00Med tanke på senaste tidens skriverier om Tesla med 70-sidiga anställningsavtal med eviga sekretessklausuler, glimmer från gruvor med barnarbete och att närbesläktade twitter/X sätter varningsmeddelanden på länkarna till Aftonbladet så är det väl ganska uppenbart att det är en rutten företagskultur som råder hos Tesla / alla bolag där Elon Musk har inflytande.
Jag ser fortfarande fram emot att byta min 6 månader model S mot en bil från ett vettigt bilföretag när leasingavtalet går ut!
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting