(MX-19, 13000 mil)
Jag var inne för 1½ år sedan och åtgärdade gnissel vid svängning och acc.
FR upper suspention control arm byttes då (ej garanti) (vad heter det på svenska?).
I september började bilen knaka och det var dags att byta drivaxlarna (halfshaft?). I samma veva konstaterade verkstaden att jag även behövde byta länkarmarna (dessa fanns inte hemma dock).
När jag fick tillbaka bilen var gnisslet tillbaka. Jag vet inte vad det beror på men likväl irriterande att återigen få betala för att bli av med gnisslet (anmälde till Tesla och fick kostnadsförslag).
Jag har ännu inte bytt länkarmarna (bilen funkar bra och just nu håller jag gärna i pengarna).
Jag vet inte om det går att hävda att felet är pga reparationen. Och vad som händer om jag inte byter länkarna (bilen känns bra att köra nu som sagt).
Gnissel, gnissel, gnissel
Moderator: Redaktion
Re: Gnissel, gnissel, gnissel
Kullederna är torra. Låt en erfaren mekaniker åtgärda, är vanligt på många bilar.