Audi A6 e-tron

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14522
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Audi A6 e-tron

Inlägg av taliz »

Bild

Bild

Bild

Bild

Ser ut att bli delade framlyktor på denna likt Q6.
Spy photographers didn’t get close enough to snap interior pictures, but the cabin could follow in the footsteps of the Q6 e-tron. That remains to be seen, but the crossover has an 11.9-inch digital instrument cluster, a 14.5-inch infotainment system, and a 10.9-inch front passenger display.

Additional details are limited, but the wagon will ride on the all-new PPE platform. Its powertrain could also echo the Q6 e-tron, which will have a 100 kWh battery pack and a dual-motor all-wheel drive system that produces approximately 375 hp (280 kW / 380 PS). This setup should enable the crossover to have a range of around 373 miles (600 km) in the WLTP cycle.

The A6 e-tron concept had a dual motor all-wheel drive system with 469 hp (350 kW / 476 PS) and 590 lb-ft (800 Nm) of torque. The car was also said to have a WLTP range in excess of 435 miles (700 km).
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Nect
elbilist
Inlägg: 1595
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24

Re: Audi A6 e-tron

Inlägg av Nect »

taliz skrev: 21 dec 2023 15:08
Bild

Bild

Bild

Bild

Ser ut att bli delade framlyktor på denna likt Q6.
Spy photographers didn’t get close enough to snap interior pictures, but the cabin could follow in the footsteps of the Q6 e-tron. That remains to be seen, but the crossover has an 11.9-inch digital instrument cluster, a 14.5-inch infotainment system, and a 10.9-inch front passenger display.

Additional details are limited, but the wagon will ride on the all-new PPE platform. Its powertrain could also echo the Q6 e-tron, which will have a 100 kWh battery pack and a dual-motor all-wheel drive system that produces approximately 375 hp (280 kW / 380 PS). This setup should enable the crossover to have a range of around 373 miles (600 km) in the WLTP cycle.

The A6 e-tron concept had a dual motor all-wheel drive system with 469 hp (350 kW / 476 PS) and 590 lb-ft (800 Nm) of torque. The car was also said to have a WLTP range in excess of 435 miles (700 km).
Den var så långt ifrån konceptet man kan komma 🤨
Audi Q8 E-tron 50, S-line -24
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19572
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Audi A6 e-tron

Inlägg av Bjelke »

Coolt ändå, det blev en helt vanlig bil :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Dexter
Teslaägare
Inlägg: 721
Blev medlem: 04 dec 2020 09:34

Re: Audi A6 e-tron

Inlägg av Dexter »

Tror den kommer sälja rätt bra eftersom det inte finns så mycket nya kombi bilar att köpa idag. :)
Laddboxen
Inlägg: 7
Blev medlem: 04 nov 2020 17:36

Re: Audi A6 e-tron

Inlägg av Laddboxen »

Fullständigt intetsägande.

Och den här bilen har man gått och väntat på i flera år.

Nej, nu säljer jag mina VW-aktier. Det här blir katastrof.
macky
Inlägg: 939
Blev medlem: 27 maj 2019 08:13

Re: Audi A6 e-tron

Inlägg av macky »

Laddboxen skrev: 21 dec 2023 18:26
Fullständigt intetsägande.

Och den här bilen har man gått och väntat på i flera år.

Nej, nu säljer jag mina VW-aktier. Det här blir katastrof.
Jag inväntar nog en bild utan ”lederhosen” över fronten innan jag uttalar mig. Sen blir det nog som vanligt med audi (o andra tyskar) att lite tillval och paket krävs för att det ska se bättre ut.
Nect
elbilist
Inlägg: 1595
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24

Re: Audi A6 e-tron

Inlägg av Nect »

macky skrev: 21 dec 2023 18:32
Laddboxen skrev: 21 dec 2023 18:26
Fullständigt intetsägande.

Och den här bilen har man gått och väntat på i flera år.

Nej, nu säljer jag mina VW-aktier. Det här blir katastrof.
Jag inväntar nog en bild utan ”lederhosen” över fronten innan jag uttalar mig. Sen blir det nog som vanligt med audi (o andra tyskar) att lite tillval och paket krävs för att det ska se bättre ut.
Blir förmodligen min nästa bil trots att jag hoppades på att den skulle vara mer lik konceptet.

Men kommer nya M3 som P kan det likväl bli mitt nästa inköp!

Är så fruktansvärt less på årlig tvingande service på min andra bil…
Audi Q8 E-tron 50, S-line -24
macky
Inlägg: 939
Blev medlem: 27 maj 2019 08:13

Re: Audi A6 e-tron

Inlägg av macky »

Nect skrev: 21 dec 2023 18:39
macky skrev: 21 dec 2023 18:32
Laddboxen skrev: 21 dec 2023 18:26
Fullständigt intetsägande.

Och den här bilen har man gått och väntat på i flera år.

Nej, nu säljer jag mina VW-aktier. Det här blir katastrof.
Jag inväntar nog en bild utan ”lederhosen” över fronten innan jag uttalar mig. Sen blir det nog som vanligt med audi (o andra tyskar) att lite tillval och paket krävs för att det ska se bättre ut.
Blir förmodligen min nästa bil trots att jag hoppades på att den skulle vara mer lik konceptet.

Men kommer nya M3 som P kan det likväl bli mitt nästa inköp!

Är så fruktansvärt less på årlig tvingande service på min andra bil…
Ju mer jag tittar på bilderna desto mer ser man från konceptet. Verkar vara precis samma kaross, med samma veck osv. Delade framljus har konceptet också även om de nedre är mindre på konceptet. Bakljusen är väl det som verkar vara helt annorlunda. Men där lär det väl komma ngt tillval som kan anpassa ljusbild osv kan jag tänka. Sen att bilen i verkligheten inte har 22 tum och är supersänkt som konceptet är en annan sak. Så blir det alltid, lite urvattnat. Rs6 är väl det som kommer bli mest likt är mitt tips.
lawe
Inlägg: 240
Blev medlem: 16 jan 2020 20:35

Re: Audi A6 e-tron

Inlägg av lawe »

macky skrev: 21 dec 2023 18:32
Laddboxen skrev: 21 dec 2023 18:26
Fullständigt intetsägande.

Och den här bilen har man gått och väntat på i flera år.

Nej, nu säljer jag mina VW-aktier. Det här blir katastrof.
Jag inväntar nog en bild utan ”lederhosen” över fronten innan jag uttalar mig. Sen blir det nog som vanligt med audi (o andra tyskar) att lite tillval och paket krävs för att det ska se bättre ut.
Blir säkert fin i S-line, daytonagrått, svart optik och 21-tummare 👌
Användarvisningsbild
Sportbilsentusiasten
Inlägg: 334
Blev medlem: 31 okt 2023 06:41

Re: Audi A6 e-tron

Inlägg av Sportbilsentusiasten »

macky skrev: 21 dec 2023 18:57
Nect skrev: 21 dec 2023 18:39
macky skrev: 21 dec 2023 18:32
Laddboxen skrev: 21 dec 2023 18:26
Fullständigt intetsägande.

Och den här bilen har man gått och väntat på i flera år.

Nej, nu säljer jag mina VW-aktier. Det här blir katastrof.
Jag inväntar nog en bild utan ”lederhosen” över fronten innan jag uttalar mig. Sen blir det nog som vanligt med audi (o andra tyskar) att lite tillval och paket krävs för att det ska se bättre ut.
Blir förmodligen min nästa bil trots att jag hoppades på att den skulle vara mer lik konceptet.

Men kommer nya M3 som P kan det likväl bli mitt nästa inköp!

Är så fruktansvärt less på årlig tvingande service på min andra bil…
Ju mer jag tittar på bilderna desto mer ser man från konceptet. Verkar vara precis samma kaross, med samma veck osv. Delade framljus har konceptet också även om de nedre är mindre på konceptet. Bakljusen är väl det som verkar vara helt annorlunda. Men där lär det väl komma ngt tillval som kan anpassa ljusbild osv kan jag tänka. Sen att bilen i verkligheten inte har 22 tum och är supersänkt som konceptet är en annan sak. Så blir det alltid, lite urvattnat. Rs6 är väl det som kommer bli mest likt är mitt tips.
Har sett conceptbilen och den är skitsnygg. Det var INTE denna tyvärr. Även små skillnader ger stor visuell skillnad.
Bilnjutare som planera köpa elbil 2024
- MB E-klass 2018 AMG-paket, Burmester, akustikpaket, glastak, självkörande
- Miata ND 2017 Recarostolar, modifierad motor/chassi för bana, Cup2-däck, omtunad för etanol
- VW Up 2012 HighUp
SwedishAdvocate
Inlägg: 5485
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Audi A6 e-tron

Inlägg av SwedishAdvocate »

Laddboxen skrev: 21 dec 2023 18:26
Fullständigt intetsägande.

Och den här bilen har man gått och väntat på i flera år.

Nej, nu säljer jag mina VW-aktier. Det här blir katastrof.
Sportbilsentusiasten skrev: 22 dec 2023 01:35
Har sett conceptbilen och den är skitsnygg. Det var INTE denna tyvärr. Även små skillnader ger stor visuell skillnad.
Jag förstår inte... Bilen har ju rätt mycket jätteförfulande maskering på sig, så det är ju helt omöjligt att se hur fram- och bakparti på den färdiga bilen kommer att se ut. Det kan ju till och med vara så Audi monterat dit lyktor på den här bilen som inte kommer finnas på den färdiga bilen. Dessutom är det absolut sämsta tänkbara 'ljussättning' på de här spionbilderna – gråmulet liksom...

Osborne-effekten!...

De vill ju så klart sälja de bilar som finns tillgängliga idag också. Om alla ser att den här är skitsnygg så är väl risken som alltid ännu större att alla väljer att vänta in den här bilen istället för att köpa idag.

Eftersom jag har 0 intresse av SUVar/Crossovers så har jag inte stenkoll på Audi-utbudet i den kategorin bilar, men när var senaste gången Audi gjorde en ful vanlig personbil? Jag kan bara komma ihåg att det har hänt en en gång. Fast rätt snygga fälgar iallafall (på den här gamla Audin på bilden nedan alltså)...

https://en.wikipedia.org/wiki/Osborne_effect

Bild
Senast redigerad av SwedishAdvocate, redigerad totalt 3 gång.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
Honkan
Teslaägare
Inlägg: 937
Blev medlem: 26 aug 2021 13:25

Re: Audi A6 e-tron

Inlägg av Honkan »

Jag tror det där är en mule , dvs inte så bilen kommer se ut…
MYP 2022
MYP 2023

BMW M4 Comp 2022
SwedishAdvocate
Inlägg: 5485
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Audi A6 e-tron

Inlägg av SwedishAdvocate »

Honkan skrev: 22 dec 2023 06:54
Jag tror det där är en mule , dvs inte så bilen kommer se ut…
Är det inte uppenbart att det är en mule/maskerad bil?... :?:
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
Honkan
Teslaägare
Inlägg: 937
Blev medlem: 26 aug 2021 13:25

Re: Audi A6 e-tron

Inlägg av Honkan »

Kändes inte som alla trodde det i tråden 8-)
MYP 2022
MYP 2023

BMW M4 Comp 2022
macky
Inlägg: 939
Blev medlem: 27 maj 2019 08:13

Re: Audi A6 e-tron

Inlägg av macky »

Honkan skrev: 22 dec 2023 07:03
Kändes inte som alla trodde det i tråden 8-)
Under maskeringen är ju den riktiga plåten men i övrigt blir ju helheten helt förvrängd. Vilket förstås är meningen. En grej som ”sabbar” lite är att konceptet inte har handtag vilket denna har. Men det var ju väntat.
Användarvisningsbild
Sportbilsentusiasten
Inlägg: 334
Blev medlem: 31 okt 2023 06:41

Re: Audi A6 e-tron

Inlägg av Sportbilsentusiasten »

SwedishAdvocate skrev: 22 dec 2023 06:52
Laddboxen skrev: 21 dec 2023 18:26
Fullständigt intetsägande.

Och den här bilen har man gått och väntat på i flera år.

Nej, nu säljer jag mina VW-aktier. Det här blir katastrof.
Sportbilsentusiasten skrev: 22 dec 2023 01:35
Har sett conceptbilen och den är skitsnygg. Det var INTE denna tyvärr. Även små skillnader ger stor visuell skillnad.
Jag förstår inte... Bilen har ju rätt mycket jätteförfulande maskering på sig, så det är ju helt omöjligt att se hur fram- och bakparti på den färdiga bilen kommer att se ut. Det kan ju till och med vara så Audi monterat dit lyktor på den här bilen som inte kommer finnas på den färdiga bilen. Dessutom är det absolut sämsta tänkbara 'ljussättning' på de här spionbilderna – gråmulet liksom...
ok, det såg inte jag. Tack för förtydigandet
Jag hoppas ju den blir SKITsnygg, saknar snygga elbilar!
Bilnjutare som planera köpa elbil 2024
- MB E-klass 2018 AMG-paket, Burmester, akustikpaket, glastak, självkörande
- Miata ND 2017 Recarostolar, modifierad motor/chassi för bana, Cup2-däck, omtunad för etanol
- VW Up 2012 HighUp
Användarvisningsbild
Sportbilsentusiasten
Inlägg: 334
Blev medlem: 31 okt 2023 06:41

Re: Audi A6 e-tron

Inlägg av Sportbilsentusiasten »

Honkan skrev: 22 dec 2023 07:03
Kändes inte som alla trodde det i tråden 8-)
Man är inte perfekt :D
Bilnjutare som planera köpa elbil 2024
- MB E-klass 2018 AMG-paket, Burmester, akustikpaket, glastak, självkörande
- Miata ND 2017 Recarostolar, modifierad motor/chassi för bana, Cup2-däck, omtunad för etanol
- VW Up 2012 HighUp
Skriv svar