Nu börjar vi snacka, framtida storsäljare eller för liten och sen?
Den kommer antagligen sälja bra. Lagom storlek för många. Vet inte vad du menar med "för sen"? Det kommer konstant nya modeller och marknaden är inte statisk. Folk köper inte en bil och sen är ett bra. De flesta byter regelbundet.
I min värld vore detta varit den första Elbilen, likt BMW började med i3 och utveckla den till max lärde sig det viktigaste och släppte resterande bilar efter där i4 just nu är typ den bästa på marknaden
VW gick ut stenhårt med ID3 och 4/5 med brutala barnsjukdomar, en mindre marginal bil där dom lärde sig grunderna hade varit bättre enligt mig
På vilket sätt skull den vara 'för sen'? Vilka andra konkurrenter finns det i segmentet? Zoe, Opel e-Corsa, Mini Electric och Fiat 500e? Den här VW'n kommer väl med större batteri än alla de fyra har...
'För liten'? Hur många bilar säljs det i det här segmentet globalt?
Förstår inte heller varför den här bilen skulle vara för liten och för sen.
Golf är ju en väldigt populär modell.
Golf är ju en storlek större. Där har ju VW ID.3 istället. Den här ID.2 är elmotsvarigheten till Polo.
Yttermåtten är Polo.
Innermåtten är Golf.
Lastutrymmet är dessutom större än i dagens Golf, över 100l större.
Men de borde ha fått ut denna på marknaden 2024/25 och låta den helt ersätta ID3.
Vad är det på id3 då? Innermått passat, yttermått golf?;) id3 ör ju en bil som även fungerar bra för någon med barnvagn så storleken är lämplig.
Nej ID3 är typ en golf både i inner och yttermått.
Kanske lite rymligare vid sittplatserna men dåligt med utrymme för bagage.
ID3 har alltså 100l mindre bagage än ID2, dvs som en golf.
Skulle int säga att id3 har litet bagage dock finns det bilar so har större. men det är inte id3s segment. man kan klara sig med en sedans storlek (har gjort resor med 3vuxna i sedan med mindre bagageutrymme). man måste bara prioritera vad man skall ha med.
id2 har 490 l det är betydligt större (nåja) är id3s 390 . synd att dragkorken bara får ha ett cykelställ. (annars hade det blivit superintressant)
I min värld vore detta varit den första Elbilen, likt BMW började med i3 och utveckla den till max lärde sig det viktigaste och släppte resterande bilar efter där i4 just nu är typ den bästa på marknaden
VW gick ut stenhårt med ID3 och 4/5 med brutala barnsjukdomar, en mindre marginal bil där dom lärde sig grunderna hade varit bättre enligt mig
ja, smart av BMW. VW har gjort bort sig, och som resultat tappat förtroende bland kunderna.
Iof är nytillverkade ID's bättre men ryktet är fläckat.
Men att i4 är den bästa på marknaden kan diskuteras. Helt klart i toppen dock.
Svårt att komma ifrån att Tesla är tekniskt i topp, men förfining som en BMW/MB har de inte.
Tyskarna saknar tex frunk.
Jag vill helst ha en liten rapp bil, så ser fram emot Gen2 av de mindre elbilarna (ID.2, Tesla 2 tex)
Bilnjutare som planera köpa elbil 2024
- MB E-klass 2018 AMG-paket, Burmester, akustikpaket, glastak, självkörande
- Miata ND 2017 Recarostolar, modifierad motor/chassi för bana, Cup2-däck, omtunad för etanol
- VW Up 2012 HighUp
Nu börjar vi snacka, framtida storsäljare eller för liten och sen?
Nice!
Dragkrok, V2G!?! och en liten bil (till bra pris för vad man får) med trevlig design och ok prestanda.
Denna kan nog få ersätta vår Model3 från 2019
Tack för bra film samt MVH
tack missat denna film!
Ser kanon ut, äntligen en vanlig snygg elbil.
Men när släpps den under 2025?
Och hur mycket buggar?
VW är rejält illa ute. Gamla elplattformar, noll koll på mjukvaran, samt saknar verklighetsuppfattning då de tvingas dra ned och skyller på bristande elbilsintresse då Tesla/BYD ökar i rekordtakt.
Pinsamt
Haft Polo o äger en Up sedan 12 år. Kanonbilar!
Men nu är VW på dekis tyvärr
Bilnjutare som planera köpa elbil 2024
- MB E-klass 2018 AMG-paket, Burmester, akustikpaket, glastak, självkörande
- Miata ND 2017 Recarostolar, modifierad motor/chassi för bana, Cup2-däck, omtunad för etanol
- VW Up 2012 HighUp
Tror och hoppas inte att den blir "för sen". Däremot ska det bli spännande att se vad priset faktiskt landar på även om nu ambitionsnivån är bra. Tror som vanligt att just priset kommer vara den i särklass viktigaste faktorn för en lyckad småbilslansering framöver. Att komma 34 eller 38 mil på en laddning, eller vem som laddar fortast 20-80% när det ändå tar mer tid än vid en vanlig bensinpump är helt ointressant. (Även om nu vissa bakåtsträvare, marknadsavdelningar och tekniknördar vill få Svensson att tro annorlunda).
Storleksmässigt är den mer eller mindre perfekt.
Ser rätt bra (om än väldigt slätstruken) ut också. Gillar retro-display-gimmicken.