taliz skrev: ↑24 dec 2023 13:43Feb 2020 verkar det vara, så är bilen levererad innan dess bör den vara obegränsad.teslaponken skrev: ↑24 dec 2023 13:32Jag förstår inte riktigt har ju själv en tesla men tycker det är jättebra med prisnedgång. Helt plötsligt blir MS MX fina alternativ. Jättekultaliz skrev: ↑24 dec 2023 13:27Nja, du har raljerat om prisnedgången tidigare i många andra trådar.teslaponken skrev: ↑24 dec 2023 13:22
Skadeglädje? Vet inte hur du utläser det men jag som spekulant av Model S vill ju såklart hellre betala 400 än 700K för samma bil. Bilen var inte ett alternativ pga prislappen för ett år sen men är det idag. Det tycker jag är positivt. Är det konstigt?
Taycan är tex inte ett alternativ eftersom begagnade snikmodeller fortfarande ligger ute för hisnande 800-900K.
Men det är väl bara att slå till på en om du nu vill ha en. Kanske kan du få nått års garanti från en handlare.
Förövrigt var det 8 år eller obegränsat antal mil på S och X fram till 2019-2020 nån gång. (Men Tesla gör förstås sitt bästa för att INTE hedra det, när något går sönder är det ofta inte täckt av garantin...)
Det där om obegränsade mil visste jag inte. Vet nån mer exakt vilka de sista modellerna med obeg antal mil var? H1 2020 nångång kanske då? Det låter ju skitbra.
https://electrek.co/2020/02/02/tesla-mo ... 150k-mile/
Men det är ju "bara" batteri och motorer det gäller.
Toppen då ska jag kolla specifikt efter dem. Det känns som ett bra skydd att ha drivlinan och batteriet skyddat tom utgången av 2027-början av 2028. Hinner nog dra på mig 30 000 mil på bilen tills dess om jag glädjekör och rännar runt mkt i Europa också