Imponerad av Tesla utan att ha kört.

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Bo99
elbilist
Inlägg: 154
Blev medlem: 09 jul 2021 07:05
Ort: Höör

Imponerad av Tesla utan att ha kört.

Inlägg av Bo99 »

Hej.

Jag har blivit imponerad och fått ett oerhört habegär efter att ha åkt i två timmar i en modell 3 2024. Min bror hämtade ut en av de första uppdaterade modell 3 i september 2023. Eftersom jag är körkortsbefriad fram till våren fick han hämta mig på julafton och köra mig hem på kvällen, totalt ca: 15 mil.

Aldrig varit inne i en Tesla innan. Satte mig i passagerarsätet fram och det kändes oerhört trevligt direkt. En Tesla ska jag bara ha någon gång tänkte jag direkt. Det kändes som om jag satt i framtiden i denna bil. Den känns så sofistikerad och framtidsinriktad som ingen annan bil jag suttit i innan. Enkel men ändå oerhört avancerad.

Vi stannade och laddade 20 min hos en Tesla supercharger också. Min bror försvann i 10 sek och var tillbaka i bilen igen och det laddades i en jädra fart. Hem satt jag där bak och det var samma upplevelse där, framtiden finns redan i Tesla.

Fram till ett köp av en Tesla så tröstar jag mig med att jag i varje redan kör elbil i en VW e-up 2020, en helt ok bil som så men inte är det en Tesla.

Bo
Senast redigerad av Bo99, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14518
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Imponerad av Tesla utan att ha kört.

Inlägg av taliz »

Då har du ytterligare något att se fram emot, att köra en också. :D
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10330
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Imponerad av Tesla utan att ha kört.

Inlägg av Legato »

Bo99 skrev: 27 dec 2023 14:20
Hej.

Jag har blivit imponerad och fått ett oerhört habegär efter att ha åkt i två timmar i en modell 3 2024. Min bror hämtade ut en av de första uppdaterade modell 3 i september 2023. Eftersom jag är körkortsbefriad fram till våren fick han hämta mig på julafton och köra mig hem på kvällen, totalt ca: 15 mil.

Aldrig varit inne i en Tesla innan. Satte mig i passagerarsätet fram och det kändes oerhört trevligt direkt. En Tesla ska jag bara ha någon gång tänkte jag direkt. Det kändes som om jag satt i framtiden i denna bil. Den känns så sofistikerad och framtidsinriktad som ingen annan bil jag suttit i innan. Enkel men ändå oerhört avancerad.

Vi stannade och laddade 20 min hos en Tesla supercharger också. Min bror försvann i 10 sek och var tillbaka i bilen igen och det laddades i en jädra fart. Hem satt jag där bak och det var samma upplevelse där, framtiden finns redan i Tesla.

Fram till ett köp av en Tesla så tröstar jag mig med att jag i varje fall kör elbil redan i en VW e-up 2020, en helt ok bil som så men inte är det en Tesla.

Bo
Kände precis samma sak första ggn jag körde en Tesla 2016. Insåg direkt att jag aldrig skulle köpa en fossilbil igen. Så otroligt överlägset med eldrift!

Äldre Model 3 är också fina bilar och de har kommit ner ordentligt i pris så jag hoppas du snart får möjlighet att köpa en, även om du redan kör elektriskt.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
bjornnilsson
Teslaägare
Inlägg: 1131
Blev medlem: 13 sep 2019 19:05
Ort: Örnsköldsvik
Referralkod: ts.la/bjrn91016

Re: Imponerad av Tesla utan att ha kört.

Inlägg av bjornnilsson »

Välkommen till framtiden, Bo! Här finns det plats för fler. :)

Man blir beroende, finns ingen väg tillbaka..
MS Plaid HW4 2023, svart, svarta säten, FSD
MS Performance HW3 2021
MS90D HW1 2016
Frunken
elbilist
Inlägg: 56
Blev medlem: 26 nov 2023 23:28

Re: Imponerad av Tesla utan att ha kört.

Inlägg av Frunken »

Håller med, väldigt trevlig bil.
Jag hoppas du snart får möjlighet att provköra den!

Om man räknar bort att den saknar regnsensor, radar och uss som vissa verkar tycka är en dealbreaker så är bilarna outstanding.

Läs på, testkör så du har 100% koll på vad du köper så kommer du garanterat bli riktigt nöjd!
Användarvisningsbild
Trevlig
Teslaägare
Inlägg: 753
Blev medlem: 23 feb 2021 12:13
Referralkod: ts.la/kristoffer78135
Kontakt:

Re: Imponerad av Tesla utan att ha kört.

Inlägg av Trevlig »

Har en lånebil av Tesla just nu, Model 3LR 2019 9000 mil. Känns som min nya, visst så klart nya är bättre men på riktigt.

Finns en 2019 LR RWD hos Carla som verkar prisvärd
Tesla M3 LR 2023
Opel Corsa E 2021 (Såld)
MG ZS EV 2021
Tesla M3 LR 2021 (Såld)
Skriv svar