Bloomberg rapporterar att Juniper kan vara på marknaden till sommaren (i Kina åtminstone).
Tesla Plans Revamp of Smash Hit Model Y From China Plant
The US electric carmaker is currently conducting preparation work in China for its refreshed Model Y sport utility vehicle and mass production may start as soon as mid-2024, the people said, asking not to be identified because the information isn’t public.
Som förväntat, tror det kommer en drös med info i Q1.
De lär även lansera Highland i Nordamerika strax.
Har läst samma info.
Tesla vet att kinaföretagen öser på starkt och knappar in. BYD går som tåget tex.
Billigare elbilar från Kina börjar komma, så Tesla kommer med uppdateringar för att behålla konkurrens kraften.
Ser fram emot vad Tesla kan göra!
Är positiv
Bilnjutare som planera köpa elbil 2024
- MB E-klass 2018 AMG-paket, Burmester, akustikpaket, glastak, självkörande
- Miata ND 2017 Recarostolar, modifierad motor/chassi för bana, Cup2-däck, omtunad för etanol
- VW Up 2012 HighUp
Har läst samma info.
Tesla vet att kinaföretagen öser på starkt och knappar in. BYD går som tåget tex.
Billigare elbilar från Kina börjar komma, så Tesla kommer med uppdateringar för att behålla konkurrens kraften.
Ser fram emot vad Tesla kan göra!
Är positiv
Ja, Tesla är det enda västerländska bolag som på riktigt och på egen hand, lyckas konkurrera med kinesiska bolagen i Kina. Övriga bolag kör ju olika typer av joint ventures upplägg.
Har läst samma info.
Tesla vet att kinaföretagen öser på starkt och knappar in. BYD går som tåget tex.
Billigare elbilar från Kina börjar komma, så Tesla kommer med uppdateringar för att behålla konkurrens kraften.
Ser fram emot vad Tesla kan göra!
Är positiv
Ja, Tesla är det enda västerländska bolag som på riktigt och på egen hand, lyckas konkurrera med kinesiska bolagen i Kina. Övriga bolag kör ju olika typer av joint ventures upplägg.
Det beror väl på att Tesla är det enda bolaget som fått tillstånd att heläga en fabrik i Kina, oklart varför de fått det. Konstigt att modige Musk inte vågar r säga ett enda kritiskt ord om Kina…
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Har läst samma info.
Tesla vet att kinaföretagen öser på starkt och knappar in. BYD går som tåget tex.
Billigare elbilar från Kina börjar komma, så Tesla kommer med uppdateringar för att behålla konkurrens kraften.
Ser fram emot vad Tesla kan göra!
Är positiv
Ja, Tesla är det enda västerländska bolag som på riktigt och på egen hand, lyckas konkurrera med kinesiska bolagen i Kina. Övriga bolag kör ju olika typer av joint ventures upplägg.
Det beror väl på att Tesla är det enda bolaget som fått tillstånd att heläga en fabrik i Kina, oklart varför de fått det. Konstigt att modige Musk inte vågar r säga ett enda kritiskt ord om Kina…
Som om VDs för andra stora bilbolag gör det menar du? Tex Polestar och Volvo
Har läst samma info.
Tesla vet att kinaföretagen öser på starkt och knappar in. BYD går som tåget tex.
Billigare elbilar från Kina börjar komma, så Tesla kommer med uppdateringar för att behålla konkurrens kraften.
Ser fram emot vad Tesla kan göra!
Är positiv
Ja, Tesla är det enda västerländska bolag som på riktigt och på egen hand, lyckas konkurrera med kinesiska bolagen i Kina. Övriga bolag kör ju olika typer av joint ventures upplägg.
Det beror väl på att Tesla är det enda bolaget som fått tillstånd att heläga en fabrik i Kina, oklart varför de fått det. Konstigt att modige Musk inte vågar r säga ett enda kritiskt ord om Kina…
Kinesiska myndigheter har ju bestämt att tesla ska få det.
Kanske har tesla lovat att bygga bilar i kina för export? Det är det ju få västerländska bolag som gör. Dom bygger ju mest för inhemska marknaden.
Kinesiska myndigheter har ju bestämt att tesla ska få det.
Kanske har tesla lovat att bygga bilar i kina för export? Det är det ju få västerländska bolag som gör. Dom bygger ju mest för inhemska marknaden.
Tesla är den västerländska entitet som lyft Kina i både processer och bilteknik för elbilar (förutom batteriteknik där kineserna redan var och är långt före Tesla). Tesla var i en särställning 2018 och ingen vet vilket pris Tesla och Elon betalade utöver "det vanliga".
Nu går BYD om Tesla på BEV-försäljning world-wide, och kineserna är positionerade att ta över hela sektorn som man gjort inom elektronik, fast nu med inhemska märken som Polestar, Zeekr, Xiaomi et c. Det finns inget som kan stoppa det här förutom strafftullar.
Kinesiska myndigheter har ju bestämt att tesla ska få det.
Kanske har tesla lovat att bygga bilar i kina för export? Det är det ju få västerländska bolag som gör. Dom bygger ju mest för inhemska marknaden.
Tesla är den västerländska entitet som lyft Kina i både processer och bilteknik för elbilar (förutom batteriteknik där kineserna redan var och är långt före Tesla). Tesla var i en särställning 2018 och ingen vet vilket pris Tesla och Elon betalade utöver "det vanliga".
Nu går BYD om Tesla på BEV-försäljning world-wide, och kineserna är positionerade att ta över hela sektorn som man gjort inom elektronik, fast nu med inhemska märken som Polestar, Zeekr, Xiaomi et c. Det finns inget som kan stoppa det här förutom strafftullar.
I längden tänker ju kineserna inte bygga i kina för export. Man öppnar fabriker i Europa eller samarbetar med europeiska märken.
Har läst samma info.
Tesla vet att kinaföretagen öser på starkt och knappar in. BYD går som tåget tex.
Billigare elbilar från Kina börjar komma, så Tesla kommer med uppdateringar för att behålla konkurrens kraften.
Ser fram emot vad Tesla kan göra!
Är positiv
Ja, Tesla är det enda västerländska bolag som på riktigt och på egen hand, lyckas konkurrera med kinesiska bolagen i Kina. Övriga bolag kör ju olika typer av joint ventures upplägg.
Det beror väl på att Tesla är det enda bolaget som fått tillstånd att heläga en fabrik i Kina, oklart varför de fått det. Konstigt att modige Musk inte vågar r säga ett enda kritiskt ord om Kina…
Som om VDs för andra stora bilbolag gör det menar du? Tex Polestar och Volvo
Skillnaden är väl att VD:s för andra stora bolag inte tycker att Ryssland ska få en bit av Ukraina eller kallar dykare som försöker rädda instängda barn i Thailand för pedofiler. Dom uttrycker sig helt enkelt inte särskilt kritiskt mot varken Kina eller andra länder/individer.
Har läst samma info.
Tesla vet att kinaföretagen öser på starkt och knappar in. BYD går som tåget tex.
Billigare elbilar från Kina börjar komma, så Tesla kommer med uppdateringar för att behålla konkurrens kraften.
Ser fram emot vad Tesla kan göra!
Är positiv
Ja, Tesla är det enda västerländska bolag som på riktigt och på egen hand, lyckas konkurrera med kinesiska bolagen i Kina. Övriga bolag kör ju olika typer av joint ventures upplägg.
Det beror väl på att Tesla är det enda bolaget som fått tillstånd att heläga en fabrik i Kina, oklart varför de fått det. Konstigt att modige Musk inte vågar r säga ett enda kritiskt ord om Kina…
Som om VDs för andra stora bilbolag gör det menar du? Tex Polestar och Volvo
Skillnaden är väl att VD:s för andra stora bolag inte tycker att Ryssland ska få en bit av Ukraina eller kallar dykare som försöker rädda instängda barn i Thailand för pedofiler. Dom uttrycker sig helt enkelt inte särskilt kritiskt mot varken Kina eller andra länder/individer.
Just eftersom dom inte säger något så vet du inte vad dom tycker.
Just eftersom dom inte säger något så vet du inte vad dom tycker.
Det viktiga är inte vad en CEO tycker privat, utan vad de säger offentligt. Kommunikation och marknadsföring har ett mål, vet du...
Återigen, om de inte säger vad de tycker så vet du inte vad de tycker.
Man blir inte automatiskt god för att man är tyst.
Det är väl knappast det det handlar om? Hade Hitler hatat judar privat utan att basunera ut det hade det inte varit ett lika stort problem liksom.
Som en person med en stor plattform som dessutom är ansvarig för sina aktieägares pengar enligt lagen så bör man fundera på vad man bör säga och inte säga kan man tycka.
Just eftersom dom inte säger något så vet du inte vad dom tycker.
Det viktiga är inte vad en CEO tycker privat, utan vad de säger offentligt. Kommunikation och marknadsföring har ett mål, vet du...
Återigen, om de inte säger vad de tycker så vet du inte vad de tycker.
Man blir inte automatiskt god för att man är tyst.
Det är väl knappast det det handlar om? Hade Hitler hatat judar privat utan att basunera ut det hade det inte varit ett lika stort problem liksom.
Som en person med en stor plattform som dessutom är ansvarig för sina aktieägares pengar enligt lagen så bör man fundera på vad man bör säga och inte säga kan man tycka.
Just eftersom dom inte säger något så vet du inte vad dom tycker.
Det viktiga är inte vad en CEO tycker privat, utan vad de säger offentligt. Kommunikation och marknadsföring har ett mål, vet du...
Återigen, om de inte säger vad de tycker så vet du inte vad de tycker.
Man blir inte automatiskt god för att man är tyst.
Det är väl knappast det det handlar om? Hade Hitler hatat judar privat utan att basunera ut det hade det inte varit ett lika stort problem liksom.
Som en person med en stor plattform som dessutom är ansvarig för sina aktieägare enligt lagen så kan man fundera på vad man bör säga och inte säga.
Jo, det är det det handlar om. Vissa verkar uppenbarligen tro att VDs för stora bolag med massvis med verksamhet i Kina(vissa rent av ägda av Kina) inte slickar röv i smyg. Det gör de garanterat.
Just eftersom dom inte säger något så vet du inte vad dom tycker.
Det viktiga är inte vad en CEO tycker privat, utan vad de säger offentligt. Kommunikation och marknadsföring har ett mål, vet du...
Återigen, om de inte säger vad de tycker så vet du inte vad de tycker.
Man blir inte automatiskt god för att man är tyst.
Det är väl knappast det det handlar om? Hade Hitler hatat judar privat utan att basunera ut det hade det inte varit ett lika stort problem liksom.
Som en person med en stor plattform som dessutom är ansvarig för sina aktieägares pengar enligt lagen så bör man fundera på vad man bör säga och inte säga kan man tycka.
Jag trodde tråden handlade om Juniper?
Håller helt med. Tråden spårar ur.
Önskar att Juniper kommer senast juni -24 då mitt leasingavtal går ut
Det viktiga är inte vad en CEO tycker privat, utan vad de säger offentligt. Kommunikation och marknadsföring har ett mål, vet du...
Återigen, om de inte säger vad de tycker så vet du inte vad de tycker.
Man blir inte automatiskt god för att man är tyst.
Det är väl knappast det det handlar om? Hade Hitler hatat judar privat utan att basunera ut det hade det inte varit ett lika stort problem liksom.
Som en person med en stor plattform som dessutom är ansvarig för sina aktieägares pengar enligt lagen så bör man fundera på vad man bör säga och inte säga kan man tycka.
Jag trodde tråden handlade om Juniper?
Håller helt med. Tråden spårar ur.
Önskar att Juniper kommer senast juni -24 då mitt leasingavtal går ut
Och att eftermarknaden lanserat ersättningsspakar tills dess?
Nu rapporterar Bloomberg att uppdateringen av Model Y kommer redan om några månader, och att volymproduktion av denna ska vara igång i Shanghai-fabriken i ”mitten av 2024”.
Enligt källor till nyhetsbyrån håller Tesla på med förberedande arbete vid fabriken och en första ”batch” med bilar kan vara klar kring nyårshelgen (det kinesiska nyåret infaller 10 februari).
Återigen, om de inte säger vad de tycker så vet du inte vad de tycker.
Man blir inte automatiskt god för att man är tyst.
Det är väl knappast det det handlar om? Hade Hitler hatat judar privat utan att basunera ut det hade det inte varit ett lika stort problem liksom.
Som en person med en stor plattform som dessutom är ansvarig för sina aktieägares pengar enligt lagen så bör man fundera på vad man bör säga och inte säga kan man tycka.
Jag trodde tråden handlade om Juniper?
Håller helt med. Tråden spårar ur.
Önskar att Juniper kommer senast juni -24 då mitt leasingavtal går ut
Och att eftermarknaden lanserat ersättningsspakar tills dess?
Har läst samma info.
Tesla vet att kinaföretagen öser på starkt och knappar in. BYD går som tåget tex.
Billigare elbilar från Kina börjar komma, så Tesla kommer med uppdateringar för att behålla konkurrens kraften.
Ser fram emot vad Tesla kan göra!
Är positiv
Ja, Tesla är det enda västerländska bolag som på riktigt och på egen hand, lyckas konkurrera med kinesiska bolagen i Kina. Övriga bolag kör ju olika typer av joint ventures upplägg.
Det beror väl på att Tesla är det enda bolaget som fått tillstånd att heläga en fabrik i Kina, oklart varför de fått det. Konstigt att modige Musk inte vågar r säga ett enda kritiskt ord om Kina…
Som om VDs för andra stora bilbolag gör det menar du? Tex Polestar och Volvo
De flesta VDs har vett att inte uttala sig om politik offentligt. Elon däremot svingar vilt mot i stort sett allt utom Kina och Ryssland.
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
När lanseras model Y Juniper tror ni? Dvs när finns att köpa?
Rykten säger att det redan är på gång och kommer betydligt tidigare än sommaren, feb/mars?
Oavsett så hoppas jag tajma in det hela tills slutet av Juli när min leasing upphör.
Utan insyn kan man bara spekulera, men givet att vi inte sett några testbilar på vägarna ännu så gissar jag att förserieproduktionen startar i februari och att det sedan tar 2-3 månader innan bilarna börjar levereras, med första leveranser till Sverige i slutet av Q2 (juni).
Jag måste beställa ny tjänstebil senast 28 Feb, så kommer nog tyvärr få den nuvarande varianten…
Jag tror man vill uppdatera modell y så snabbt de går. Med tanke på att modell y och 3 har/hade så många gemensamma komponenter så vill man åter se till att de blir så.
Får erkänna att nya modell 3 är riktigt snygg, lyckas de lika bra med modell y så blir man ju ordentligt sugen på ett sådant köp.