Apple Podcaster, hur spelar jag upp i rätt ordning?

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
SIR N
Teslaägare
Inlägg: 36
Blev medlem: 16 aug 2019 13:48
Ort: Bålsta
Referralkod: ts.la/sren49192

Apple Podcaster, hur spelar jag upp i rätt ordning?

Inlägg av SIR N »

Så fick vi äntligen Apple Podcaster till bilen och jag försöker ge den en chans. Men, hur får man den att spela upp poddarna i rätt ordning? Alltså äldst till nyast. Jag vill inte spela upp avsnitten baklänges som bilen verkar föredra. Det är ju helt galet. Ingen skulle väl komma på tanken att binge-kolla en tv-serie med de nyaste avsnitten först. Som det är nu ser jag ingen annan lösning än att börja blåtanda från telefonen igen.
Model 3 SR+ | Model 3 LR
Användarvisningsbild
neriksson
Teslaägare
Inlägg: 65
Blev medlem: 09 sep 2016 19:43
Referralkod: ts.la/stefan784459

Re: Apple Podcaster, hur spelar jag upp i rätt ordning?

Inlägg av neriksson »

Eftersom jag tydligen aldrig får den nya uppdateringen så kill-gissar jag lite (även om jag har ganska bra fog för min gissning) - men jag tror att du ställer in det i appen på telefonen. Såg någon annanstans åtminstone att om man ändrar inställningarna för externa kontroller (dvs "spola fram" på rattens scrollhjul) i appen så appliceras dom även i Teslan.
Värt att prova iaf?
Tesla Model Y | Long Range AWD | 2023
Kia e-Niro | Advance Plus Tech | 2021
Nissan Leaf | Tekna 30kWh | 2017
Reserverat Avbokat Model 3 | 31 augusti 2016
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare
Inlägg: 1896
Blev medlem: 16 mar 2015 19:09
Ort: Spånga

Re: Apple Podcaster, hur spelar jag upp i rätt ordning?

Inlägg av themax »

neriksson skrev:
Eftersom jag tydligen aldrig får den nya uppdateringen så kill-gissar jag lite (även om jag har ganska bra fog för min gissning) - men jag tror att du ställer in det i appen på telefonen. Såg någon annanstans åtminstone att om man ändrar inställningarna för externa kontroller (dvs "spola fram" på rattens scrollhjul) i appen så appliceras dom även i Teslan.
Värt att prova iaf?
Du kan styra vad rattknappen gör, men inte sortera spelordning. Jag har gått tillbaka till bluetooth.
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Användarvisningsbild
Jimel
Teslaägare
Inlägg: 68
Blev medlem: 10 mar 2022 13:31
Referralkod: ts.la/jimmie163492
Kontakt:

Re: Apple Podcaster, hur spelar jag upp i rätt ordning?

Inlägg av Jimel »

Ja rätt kass app just nu, hoppas de fixar det med en uppdatering.
-21 M3LR
Användarvisningsbild
Anderzzon
Teslaägare
Inlägg: 612
Blev medlem: 11 maj 2015 21:48

Re: Apple Podcaster, hur spelar jag upp i rätt ordning?

Inlägg av Anderzzon »

Har bara hunnit testa appen en gång men då synkades inte progressen i pågående lyssningar. Gör den det för er andra?
Användarvisningsbild
SIR N
Teslaägare
Inlägg: 36
Blev medlem: 16 aug 2019 13:48
Ort: Bålsta
Referralkod: ts.la/sren49192

Re: Apple Podcaster, hur spelar jag upp i rätt ordning?

Inlägg av SIR N »

Synk på det man lyssnar på för tillfället fungerar. Synk av prenumerationer och spelade/ospelade avsnitt funkar inte till hundra procent. Tyvärr har man, precis som i Apple Music, inte tillgång till sina smarta spellistor.

Jag ger upp, går tillbaka till att blåtanda från telefonen. Både Apple Music och Podcaster i bilen fungerar för dåligt för att vara användbart. Mer irritation än nöje. Jag har även gett Spotify en chans under nåt års tid men den är är ju helkass, både bil-klienten (klarar inte stora spellistor) och mobil-klienten (sämsta podcast-klienten, synkningar mellan enheter som ständigt krånglar och ett totalt sönder-bloatat gränsnitt).
Model 3 SR+ | Model 3 LR
Användarvisningsbild
AAKEE
Teslaägare
Inlägg: 3786
Blev medlem: 04 nov 2020 20:12
Ort: Boden
Referralkod: ts.la/ke18519

Re: Apple Podcaster, hur spelar jag upp i rätt ordning?

Inlägg av AAKEE »

BakhamMamodar skrev: 01 jan 2024 10:26
Hej!

Tyvärr finns det inget sätt att få Apple Podcaster att spela upp poddarna i rätt ordning i bilen. Bilen verkar föredra att spela upp avsnitten baklänges, vilket är ganska konstigt.

Det enda sättet att få den att spela upp poddarna i rätt ordning är att börja blåtanda från telefonen igen.

Jag hoppas att Apple fixar det här felet i en framtida uppdatering.

Ha en fin dag!
Det är ju precis som förväntat med Tesla, ungefär. Programmerarna knarkar väl hellre ön görs något ordentligt 😂

Det kommer säkert lösas till juluppdateringen 2027 när tesla först tillfört femton andra ljusshower och 30 nya pruttljud. :shock:
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Skriv svar