KÖR DU EN GUL MODEL X I STHLM?

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
hasse_h
Teslaägare
Inlägg: 135
Blev medlem: 02 apr 2014 13:33

KÖR DU EN GUL MODEL X I STHLM?

Inlägg av hasse_h »

Hej! Jag söker en gul Model X-taxi (Sverigetaxi) som körde oss från Arlanda till Kanalvägen på annandagen.

Mitt bagage (bl.a. orange ryggsäck) ligger fortfarande i bagageutrymmet. Får ingen hjälp av Sverigetaxi, men har en tagg på bagaget som dyker upp regelbundet på olika platser främst i norrförort.

Känner någon?
Användarvisningsbild
agehall
Teslaägare
Inlägg: 942
Blev medlem: 12 jul 2022 20:54
Ort: Kälvesta/Spånga

Re: KÖR DU EN GUL MODEL X I STHLM?

Inlägg av agehall »

Testa att kontakta Taxi 020 istället för Sverigetaxi så kanske du får hjälp.
M3LR -21
SAAB 9-5 BioPower -09
SAAB 9-3 TurboX
Användarvisningsbild
hasse_h
Teslaägare
Inlägg: 135
Blev medlem: 02 apr 2014 13:33

Re: KÖR DU EN GUL MODEL X I STHLM?

Inlägg av hasse_h »

Vad är skillnaden? Det är Cabonline Ab alltihopa, och de ger tyvärr intryck av väldigt bristande ordning, rutiner och hjälpsamhet.
Användarvisningsbild
hasse_h
Teslaägare
Inlägg: 135
Blev medlem: 02 apr 2014 13:33

Re: KÖR DU EN GUL MODEL X I STHLM?

Inlägg av hasse_h »

Sjukt nog så kör bilen fortfarande omkring i Stockholm med mitt bagage, över nio dygn senare. Verkar nyss ha laddat i Upplands Väsby ser det ut som. Fortfarande ingen hjälp från Taxibolaget. Helt otroligt.
Användarvisningsbild
bjornnilsson
Teslaägare
Inlägg: 1129
Blev medlem: 13 sep 2019 19:05
Ort: Örnsköldsvik
Referralkod: ts.la/bjrn91016

Re: KÖR DU EN GUL MODEL X I STHLM?

Inlägg av bjornnilsson »

Går det att mappa/identifiera mönstret för när taxibilen laddar i Upplands Väsby, eller står på Arlanda? Du kanske kan lägga ut det på forumet i så fall så kan vi se om någon medlem här kan hjälpa till att knacka på nästa gång bilen förväntas stå på laddning..
MS Plaid HW4 2023, svart, svarta säten, FSD
MS Performance HW3 2021
MS90D HW1 2016
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9342
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: KÖR DU EN GUL MODEL X I STHLM?

Inlägg av bylund »

Det är ju häpnadsväckande uselt. De måste ju ha en rutin för att kunder glömmer saker i bilarna. Borde ju ske rätt ofta.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
hasse_h
Teslaägare
Inlägg: 135
Blev medlem: 02 apr 2014 13:33

Re: KÖR DU EN GUL MODEL X I STHLM?

Inlägg av hasse_h »

Det är tyvärr en såpass enkel tagg (lågenergi) att det är svårt att avgöra när han stått i kö på E4 och när han laddat. Jag vet bara att han kör 08 - 18 och aldrig syns söder om Årsta. Mycket norrförort är det.

Har försökt eskalera det till Cabonlines VD, känner mig som en riktig "Karen", men vad gör man...
Användarvisningsbild
hasse_h
Teslaägare
Inlägg: 135
Blev medlem: 02 apr 2014 13:33

Re: KÖR DU EN GUL MODEL X I STHLM?

Inlägg av hasse_h »

bylund skrev: 04 jan 2024 09:50
Det är ju häpnadsväckande uselt. De måste ju ha en rutin för att kunder glömmer saker i bilarna. Borde ju ske rätt ofta.
Ja, det kan man lugnt säga. Deras rutin är att direkt efter passet köra det till Polisen. Hade jag inte taggat väskan så hade jag trott på det och istället suttit i telefonkö till Stockholms alla polisstationer med hittegodsavdelning nu.

Chauffören väntar väl på att någon ska höra av sig, och kundtjänst får inte tummen ur och kontaktar chauffören. Där ligger mitt bagage i bilen och blir fruset-tinat-fruset-tinat i denna köldknäpp.
Nick
elbilist
Inlägg: 83
Blev medlem: 16 dec 2021 18:13

Re: KÖR DU EN GUL MODEL X I STHLM?

Inlägg av Nick »

Taxibolaget borde ju tämligen enkelt kunna spåra bilen via betalningen. Om någon bestrider ett köp borde de ju kunna se vilken bil och körning som är inblandad. Tar ju någon dag innan de fått in all data från köpet men nu borde det inte vara något problem.
Användarvisningsbild
hasse_h
Teslaägare
Inlägg: 135
Blev medlem: 02 apr 2014 13:33

Re: KÖR DU EN GUL MODEL X I STHLM?

Inlägg av hasse_h »

Japp, jag skickade utdrag på betalningen från min internetbank förra veckan. Ändå löste det sig inte förrns igår när jag mailade VD för Cabonline (som var väldigt hjälpsam).

Bagaget är nu överlämnat från taxibolaget, och nu ska jag bara lösa hur jag får hem det till Åland där jag bor. Det verkar ordna sig dock.
Skriv svar