Från 21:a till 24 Highland
Moderator: Redaktion
Från 21:a till 24 Highland
Har idag en M3 LR årsmodell 21 och börjar bli sugen på en 24 Highland
Ni som har gjort detta byte, är den betydligt tystare och har den mjukare fjädring, etc
Tacksam för alla synpunkter, både + och - från "vanliga användare"
PS har gjort ett tidigare byte från en 19 till en 21:a och där var avsevärda
förbättringar som motiverade ett byte
Ni som har gjort detta byte, är den betydligt tystare och har den mjukare fjädring, etc
Tacksam för alla synpunkter, både + och - från "vanliga användare"
PS har gjort ett tidigare byte från en 19 till en 21:a och där var avsevärda
förbättringar som motiverade ett byte
Re: Från 21:a till 24 Highland
Förbättringarna är mycket mer omfattande än de som kom 2021. Det är en rakt igenom förträfflig bil nu.
Model S Plaid
Model Y LR
Model S 75D
- Dinsdale
- Teslaägare
- Inlägg: 724
- Blev medlem: 22 apr 2021 22:08
- Referralkod: ts.la/gustav72756
Re: Från 21:a till 24 Highland
19 till 21 är också ett lyft så det är svårt att utifrån det säga vad 21 till 24 ger.
Model 3 SR+ 18" 2021
- Dinsdale
- Teslaägare
- Inlägg: 724
- Blev medlem: 22 apr 2021 22:08
- Referralkod: ts.la/gustav72756
Re: Från 21:a till 24 Highland
Jag har bara suttit i, inte provkört, 24 och invändigt var det mycket filt-liknande material istället för hårdplast.
Bagageutrymmet upplevdes marginellt högre, balken bak sluttade uppåt istället för att vara rak om jag minns rätt.
Många bra ändringar som tex att innerskärmarna nu täcker plåten längst ner istället för att gå in bakom plåten (minskad risk för rost). Standard verkar de längre stänkskydden bli monterade (mindre blästring framför bakhjulen och på undersidan). Bakluckan har fått två motorer istället för en, så det borde hålla bättre. Strålkastarnas helljus verkar vara sämre men med nyaste programvaran ska de vara adaptiva vilket eventuellt uppväger.
Korkad försämring med blinkersknappar på ratten i rondeller och helljusknapp man inte hittar i mörkret. Växelväljare på skärmen inga konstigheter.
Ingen kamera i fronten och borttagna parkeringssensorer dåligt om man parkerar trångt.
Baksätet var mer vinklat, det är samma avstånd ner till golvet som förut egentligen men sätet är vinklat upplevde jag. Samma höga knän men det ser ut att vara mindre höga.
Insidan upplevs helt ny pga belysningen runt om och annat material, så både invändigt och utvändigt kommer man märka skillnad. Men bara baserat på att sitta i den tyckte jag inte det var värt att köpa nytt.
Bagageutrymmet upplevdes marginellt högre, balken bak sluttade uppåt istället för att vara rak om jag minns rätt.
Många bra ändringar som tex att innerskärmarna nu täcker plåten längst ner istället för att gå in bakom plåten (minskad risk för rost). Standard verkar de längre stänkskydden bli monterade (mindre blästring framför bakhjulen och på undersidan). Bakluckan har fått två motorer istället för en, så det borde hålla bättre. Strålkastarnas helljus verkar vara sämre men med nyaste programvaran ska de vara adaptiva vilket eventuellt uppväger.
Korkad försämring med blinkersknappar på ratten i rondeller och helljusknapp man inte hittar i mörkret. Växelväljare på skärmen inga konstigheter.
Ingen kamera i fronten och borttagna parkeringssensorer dåligt om man parkerar trångt.
Baksätet var mer vinklat, det är samma avstånd ner till golvet som förut egentligen men sätet är vinklat upplevde jag. Samma höga knän men det ser ut att vara mindre höga.
Insidan upplevs helt ny pga belysningen runt om och annat material, så både invändigt och utvändigt kommer man märka skillnad. Men bara baserat på att sitta i den tyckte jag inte det var värt att köpa nytt.
Model 3 SR+ 18" 2021
Re: Från 21:a till 24 Highland
Hmm jaa nu har du inte provkört den. Helt annan komfort vad jag hört till det positivaDinsdale skrev: ↑24 jan 2024 13:34Jag har bara suttit i, inte provkört, 24 och invändigt var det mycket filt-liknande material istället för hårdplast.
Bagageutrymmet upplevdes marginellt högre, balken bak sluttade uppåt istället för att vara rak om jag minns rätt.
Många bra ändringar som tex att innerskärmarna nu täcker plåten längst ner istället för att gå in bakom plåten (minskad risk för rost). Standard verkar de längre stänkskydden bli monterade (mindre blästring framför bakhjulen och på undersidan). Bakluckan har fått två motorer istället för en, så det borde hålla bättre. Strålkastarnas helljus verkar vara sämre men med nyaste programvaran ska de vara adaptiva vilket eventuellt uppväger.
Korkad försämring med blinkersknappar på ratten i rondeller och helljusknapp man inte hittar i mörkret. Växelväljare på skärmen inga konstigheter.
Ingen kamera i fronten och borttagna parkeringssensorer dåligt om man parkerar trångt.
Baksätet var mer vinklat, det är samma avstånd ner till golvet som förut egentligen men sätet är vinklat upplevde jag. Samma höga knän men det ser ut att vara mindre höga.
Insidan upplevs helt ny pga belysningen runt om och annat material, så både invändigt och utvändigt kommer man märka skillnad. Men bara baserat på att sitta i den tyckte jag inte det var värt att köpa nytt.
Model 3 LR -21
Re: Från 21:a till 24 Highland
Vi bytte från Model 3, 2022 till Highland 2024. Ett enkelt uttryck beskriver bytet: som att gå från natt till dag! "ALLT" är mycket bättre, verkligen! Förutom avsaknaden av blinkerspak
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
- NiklasTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 2414
- Blev medlem: 07 okt 2016 22:07
- Referralkod: ts.la/niklas60543
Re: Från 21:a till 24 Highland
Provkörde nya Model 3 Highland LR AWD och visst, trevligt med skärm bak, LFV-pump och större batteri men ändå inte så stor skillnad som jag hade trott jämfört med vår Model 3 LR AWD från 19 (saknade trälisten lite) .
Bra bilar båda två och såklart är 24an lite bättre skulle jag säga.
Bara min personliga åsikt samt MVH
Re: Från 21:a till 24 Highland
Fjädringskomfort och ljudnivå är ju måååånga steg upp. Stolarna är väsentligt förbättrade och har dessutom ventilation. 24an är inte lite bättre, den är MYCKET bättre, utan tvivel.NiklasTesla skrev: ↑24 jan 2024 20:51Provkörde nya Model 3 Highland LR AWD och visst, trevligt med skärm bak, LFV-pump och större batteri men ändå inte så stor skillnad som jag hade trott jämfört med vår Model 3 LR AWD från 19 (saknade trälisten lite) .
Bra bilar båda två och såklart är 24an lite bättre skulle jag säga.
Bara min personliga åsikt samt MVH
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Inlägg: 5325
- Blev medlem: 13 sep 2015 20:47
Re: Från 21:a till 24 Highland
Håller helt med.HelectriC skrev: ↑24 jan 2024 21:51Fjädringskomfort och ljudnivå är ju måååånga steg upp. Stolarna är väsentligt förbättrade och har dessutom ventilation. 24an är inte lite bättre, den är MYCKET bättre, utan tvivel.NiklasTesla skrev: ↑24 jan 2024 20:51Provkörde nya Model 3 Highland LR AWD och visst, trevligt med skärm bak, LFV-pump och större batteri men ändå inte så stor skillnad som jag hade trott jämfört med vår Model 3 LR AWD från 19 (saknade trälisten lite) .
Bra bilar båda två och såklart är 24an lite bättre skulle jag säga.
Bara min personliga åsikt samt MVH
Model 3 -19 är en förvånansvärt bullrig bil i mitt tycke.
Model 3 -24 är en riktigt tyst bil. Milsvid skillnad.
Sedan är fjädringskomforten också mycket bättre i Highland.
Det enda 2 direkta försämringarna som jag ser, är sämre strålkastare vilket kanske till viss del vägs upp om de blir "matrix" i en snar uppdatering, också avsaknaden av spakar vid ratten.
Helt jävla sjukt dåligt tycker jag.
Det är det enda som kommer hindra mig från att trycka på beställningsknappen för en Model Y Juniper.
Model Y P
Model S P
Model S P
Re: Från 21:a till 24 Highland
Kul att höra, men jäkla synd det där att de skulle ditcha binkerspaken.
Nåja, får hoppas att man kan köra Sexy-buttons, eller om de tom. kommer med en spak så småningom.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
- slugger75
- Teslaägare
- Inlägg: 1278
- Blev medlem: 17 maj 2019 16:12
- Ort: Uppsala
- Referralkod: ts.la/per28997
Re: Från 21:a till 24 Highland
Kul!
Är det alltså så att ni upplever att även parkeringshjälp med kamerorna är bättre än med sensorer?
(Eller hade ni inte sensorer på er 2022:a?)
Tesla Model Y Long Range AWD, Q2 2022. Dragkrok.
Tesla Model 3 Long Range Rear Wheel Drive med dragkrok, 2019. HW 2.5
Re: Från 21:a till 24 Highland
Funderar också på Highland.
Det som jag funderar mest på är just avsaknaden av parkerings sensorerna.
Det som jag funderar mest på är just avsaknaden av parkerings sensorerna.
Tesla Model 3 -21
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Inlägg: 5325
- Blev medlem: 13 sep 2015 20:47
Re: Från 21:a till 24 Highland
Har du provkört en Highland?
Vad jag sett hittills så är det kamerabaserade systemet mycket sämre än riktiga parkeringssensorer när man ska in i trånga utrymmen. Att det ser fräsigt ut på skärmen hjälper inte.
Men det är en bagatell i sammanhanget i jämförelse med avsaknaden av blinkersspak. Det är verkligen något att fundera över om man inte är en inbiten BWW typ, som ändå aldrig använder blinkers. Då spelar det ju ingen roll.
Man vänjer sig säger fanboysen, men jag vill inte vänja mig vid att greppa ratten på ett onaturligt sätt för att nå blinkersknappen, alternativt vänja mig vid att inte använda blinkers. Sånt ska man liksom inte behöva vänja sig vid.
Model Y P
Model S P
Model S P
-
- Inlägg: 5484
- Blev medlem: 10 sep 2018 01:56
Re: Från 21:a till 24 Highland
Ifall det finns folk som är intresserade av en äldre beg. Model 3 och som läser i den här tråden...Nicke Nyfiken skrev: ↑24 jan 2024 22:24Håller helt med.HelectriC skrev: ↑24 jan 2024 21:51Fjädringskomfort och ljudnivå är ju måååånga steg upp. Stolarna är väsentligt förbättrade och har dessutom ventilation. 24an är inte lite bättre, den är MYCKET bättre, utan tvivel.NiklasTesla skrev: ↑24 jan 2024 20:51Provkörde nya Model 3 Highland LR AWD och visst, trevligt med skärm bak, LFV-pump och större batteri men ändå inte så stor skillnad som jag hade trott jämfört med vår Model 3 LR AWD från 19 (saknade trälisten lite) .
Bra bilar båda två och såklart är 24an lite bättre skulle jag säga.
Bara min personliga åsikt samt MVH
Model 3 -19 är en förvånansvärt bullrig bil i mitt tycke. [Min u.]
Model 3 -24 är en riktigt tyst bil. Milsvid skillnad.
Sedan är fjädringskomforten också mycket bättre i Highland.
Det enda 2 direkta försämringarna som jag ser, är sämre strålkastare vilket kanske till viss del vägs upp om de blir "matrix" i en snar uppdatering, också avsaknaden av spakar vid ratten.
Helt jävla sjukt dåligt tycker jag.
Det är det enda som kommer hindra mig från att trycka på beställningsknappen för en Model Y Juniper.
Å ena sidan läser man ibland på forumet att en del tycker äldre Model 3 är bullriga. Å andra sidan: Jag har också kört en 2019 Model 3 AWD LR. Vet ju inte ifall just det exemplaret jag kört är ovanligt välbyggt, men jag tycker bullernivån i den bilen är helt jämförbar med t.ex. förra generationen Volvo V60, förra generationen VW Golf Kombi eller förrförra generationen VW Passat Kombi (B7). Den trean hade 18-tumsfälgar, sommardäck (originaldäcken från Michelin) och korrekt däcktryck. Kanske gör däcken en del. Har för mig att andra som kört äldre Model 3 och tyckt den varit bullrig haft andra däck än Michelin...
Tycker även att fjädringskomforten på den Model 3 jag körde var fullt jämförbar med de tre bilar jag listar ovan.
Tvivlar dock inte på att Highland har förändringar/förbättringar när det gäller buller/fjädring.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Inlägg: 5325
- Blev medlem: 13 sep 2015 20:47
Re: Från 21:a till 24 Highland
Under 2022 körde jag en Model 3 SR -19 i 3 månader med original 18" hjul med Michelin däck. Det var en jäkla plåga på motorväg i jämförelse med Model Y och S.SwedishAdvocate skrev: ↑26 jan 2024 11:51Ifall det finns folk som är intresserade av en äldre beg. Model 3 och som läser i den här tråden...Nicke Nyfiken skrev: ↑24 jan 2024 22:24Håller helt med.HelectriC skrev: ↑24 jan 2024 21:51Fjädringskomfort och ljudnivå är ju måååånga steg upp. Stolarna är väsentligt förbättrade och har dessutom ventilation. 24an är inte lite bättre, den är MYCKET bättre, utan tvivel.NiklasTesla skrev: ↑24 jan 2024 20:51Provkörde nya Model 3 Highland LR AWD och visst, trevligt med skärm bak, LFV-pump och större batteri men ändå inte så stor skillnad som jag hade trott jämfört med vår Model 3 LR AWD från 19 (saknade trälisten lite) .
Bra bilar båda två och såklart är 24an lite bättre skulle jag säga.
Bara min personliga åsikt samt MVH
Model 3 -19 är en förvånansvärt bullrig bil i mitt tycke. [Min u.]
Model 3 -24 är en riktigt tyst bil. Milsvid skillnad.
Sedan är fjädringskomforten också mycket bättre i Highland.
Det enda 2 direkta försämringarna som jag ser, är sämre strålkastare vilket kanske till viss del vägs upp om de blir "matrix" i en snar uppdatering, också avsaknaden av spakar vid ratten.
Helt jävla sjukt dåligt tycker jag.
Det är det enda som kommer hindra mig från att trycka på beställningsknappen för en Model Y Juniper.
Å ena sidan läser man ibland på forumet att en del tycker äldre Model 3 är bullriga. Å andra sidan: Jag har också kört en 2019 Model 3 AWD LR. Vet ju inte ifall just det exemplaret jag kört är ovanligt välbyggt, men jag tycker bullernivån i den bilen är helt jämförbar med t.ex. förra generationen Volvo V60, förra generationen VW Golf Kombi eller förrförra generationen VW Passat Kombi (B7). Den trean hade 18-tumsfälgar, sommardäck (originaldäcken från Michelin) och korrekt däcktryck. Kanske gör däcken en del. Har för mig att andra som kört äldre Model 3 och tyckt den varit bullrig haft andra däck än Michelin...
Tycker även att fjädringskomforten på den Model 3 jag körde var fullt jämförbar med de tre bilar jag listar ovan.
Tvivlar dock inte på att Highland har förändringar/förbättringar när det gäller buller/fjädring.
Det är möjligt att förra generationen Volvo V60, förra generationen VW Golf Kombi eller förrförra generationen VW Passat Kombi (B7) är lika bullriga, som du säger. Jag har inte kör någon av dem någon längre sträcka på motorväg så jag kan inte uttala mig.
Senast redigerad av Nicke Nyfiken, redigerad totalt 1 gånger.
Model Y P
Model S P
Model S P
- Tellus
- Teslaägare
- Inlägg: 3632
- Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
- Ort: Nerike
- Referralkod: ts.la/magnus93984
Re: Från 21:a till 24 Highland
Håller med, vår M3P 2019 med Michelin 20" PS4S går relativt tyst och fjädringen helt okej.SwedishAdvocate skrev: ↑26 jan 2024 11:51Ifall det finns folk som är intresserade av en äldre beg. Model 3 och som läser i den här tråden...Nicke Nyfiken skrev: ↑24 jan 2024 22:24Håller helt med.HelectriC skrev: ↑24 jan 2024 21:51Fjädringskomfort och ljudnivå är ju måååånga steg upp. Stolarna är väsentligt förbättrade och har dessutom ventilation. 24an är inte lite bättre, den är MYCKET bättre, utan tvivel.NiklasTesla skrev: ↑24 jan 2024 20:51Provkörde nya Model 3 Highland LR AWD och visst, trevligt med skärm bak, LFV-pump och större batteri men ändå inte så stor skillnad som jag hade trott jämfört med vår Model 3 LR AWD från 19 (saknade trälisten lite) .
Bra bilar båda två och såklart är 24an lite bättre skulle jag säga.
Bara min personliga åsikt samt MVH
Model 3 -19 är en förvånansvärt bullrig bil i mitt tycke. [Min u.]
Model 3 -24 är en riktigt tyst bil. Milsvid skillnad.
Sedan är fjädringskomforten också mycket bättre i Highland.
Det enda 2 direkta försämringarna som jag ser, är sämre strålkastare vilket kanske till viss del vägs upp om de blir "matrix" i en snar uppdatering, också avsaknaden av spakar vid ratten.
Helt jävla sjukt dåligt tycker jag.
Det är det enda som kommer hindra mig från att trycka på beställningsknappen för en Model Y Juniper.
Å ena sidan läser man ibland på forumet att en del tycker äldre Model 3 är bullriga. Å andra sidan: Jag har också kört en 2019 Model 3 AWD LR. Vet ju inte ifall just det exemplaret jag kört är ovanligt välbyggt, men jag tycker bullernivån i den bilen är helt jämförbar med t.ex. förra generationen Volvo V60, förra generationen VW Golf Kombi eller förrförra generationen VW Passat Kombi (B7). Den trean hade 18-tumsfälgar, sommardäck (originaldäcken från Michelin) och korrekt däcktryck. Kanske gör däcken en del. Har för mig att andra som kört äldre Model 3 och tyckt den varit bullrig haft andra däck än Michelin...
Tycker även att fjädringskomforten på den Model 3 jag körde var fullt jämförbar med de tre bilar jag listar ovan.
Tvivlar dock inte på att Highland har förändringar/förbättringar när det gäller buller/fjädring.
Skiljer nog på olika exemplar och däck.
Vi hade samtidigt en 2020 sr+ med 18" och Michelin PS4 som bullrade mer och hade struttigare fjädring.
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
- Gustafsson
- Teslaägare
- Inlägg: 5520
- Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
- Ort: Linköping
Re: Från 21:a till 24 Highland
Kört över 2000 med min LR, skiter i å blinka när det är tight, det funkar inte för mig.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Re: Från 21:a till 24 Highland
Hade sensorer på 22an ja och nu inga, bara kamera. Tycker egentligen det funkar helt ok utan sensorer, men så har jag aldrig litat blint på de heller.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Från 21:a till 24 Highland
Ja det gick ju bra o ta körkort utan en enda sensor för egen del så allt sådant är bara nice 2 have imoHelectriC skrev: ↑27 jan 2024 09:42Hade sensorer på 22an ja och nu inga, bara kamera. Tycker egentligen det funkar helt ok utan sensorer, men så har jag aldrig litat blint på de heller.
Re: Från 21:a till 24 Highland
Tycker ändå att det är lite synd att det försvann. Men skönt att det går att leva hyfsat utan. Det som jag oroar mig mest för att är blinkersfunktionen försämrats.HelectriC skrev: ↑27 jan 2024 09:42Hade sensorer på 22an ja och nu inga, bara kamera. Tycker egentligen det funkar helt ok utan sensorer, men så har jag aldrig litat blint på de heller.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
- slugger75
- Teslaägare
- Inlägg: 1278
- Blev medlem: 17 maj 2019 16:12
- Ort: Uppsala
- Referralkod: ts.la/per28997
Re: Från 21:a till 24 Highland
Ok anledningen till att jag frågade var att du skrev att ”ALLT” (förutom avsaknad av blinkersspak) fungerar mycket bättre på nya modellen.HelectriC skrev: ↑27 jan 2024 09:42Hade sensorer på 22an ja och nu inga, bara kamera. Tycker egentligen det funkar helt ok utan sensorer, men så har jag aldrig litat blint på de heller.
Men nu tolkar jag dig som att det fungerar bara helt ok. Alltså kanske inte mycket bättre än utan sensorer?
(Jag funderar själv om jag nästa år vågar byta min MY -22 mot en ny utan sensorer. ) Kanske lite OT.
Tesla Model Y Long Range AWD, Q2 2022. Dragkrok.
Tesla Model 3 Long Range Rear Wheel Drive med dragkrok, 2019. HW 2.5
-
- Inlägg: 5484
- Blev medlem: 10 sep 2018 01:56
Re: Från 21:a till 24 Highland
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting