Sedan sista laddning

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
La_Jungla
Teslaägare
Inlägg: 86
Blev medlem: 19 sep 2019 19:41
Ort: Hörby

Sedan sista laddning

Inlägg av La_Jungla »

Jag försökte söka på ärendet och se om det fanns någon tråd redan, men sökfunktionen funkade visst inte just nu...

Jag har haft min Model Y i över ett år nu, och sedan jag köpte den så har avståndet som visas under "sedan sista laddning" (under fliken "resor") aldrig stämt överens med verkligheten. Först trodde jag att den kanske bara räknade avståndet mellan supercharger-laddningar, men det har visat sig att det inte heller stämmer. Det står i skrivande stund att jag har kört 472 km och förbrukat 84 kWh sedan jag senast laddade...

Någon som känner igen detta? Finns det någon smidig lösning, eller måste jag krångla med Tesla service?
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5492
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Sedan sista laddning

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Har bara upplevt en enda gång att bilen inte nollstälde detta vid laddning.

Och det var när jag laddade på Sveg SuC för andra gången i rad med 4 dagars mellanrum. I övrigt har den alltid nollställts oavsett om jag snabbladdat eller långsamladdat.
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
AAKEE
Teslaägare
Inlägg: 3978
Blev medlem: 04 nov 2020 20:12
Ort: Boden
Referralkod: ts.la/ke18519

Re: Sedan sista laddning

Inlägg av AAKEE »

La_Jungla skrev: 03 feb 2024 17:44
Jag försökte söka på ärendet och se om det fanns någon tråd redan, men sökfunktionen funkade visst inte just nu...

Jag har haft min Model Y i över ett år nu, och sedan jag köpte den så har avståndet som visas under "sedan sista laddning" (under fliken "resor") aldrig stämt överens med verkligheten. Först trodde jag att den kanske bara räknade avståndet mellan supercharger-laddningar, men det har visat sig att det inte heller stämmer. Det står i skrivande stund att jag har kört 472 km och förbrukat 84 kWh sedan jag senast laddade...

Någon som känner igen detta? Finns det någon smidig lösning, eller måste jag krångla med Tesla service?
Starta om hela bilen med meny - säkerhet- stäng av bilen, vänta MINST 2 min medan du inte rör något, inte skärmen inte bromsen ingen dörr.
Starta sedan om skärmen med ratt-knapparna . Om det inte löser problemet får du nog kontakta Tesla.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Användarvisningsbild
La_Jungla
Teslaägare
Inlägg: 86
Blev medlem: 19 sep 2019 19:41
Ort: Hörby

Re: Sedan sista laddning

Inlägg av La_Jungla »

Ack, då får jag nog ta kontakt med Tesla... Har både startat om och stängt av bilen, utan framgång
Skriv svar