Väntrum Model Y

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
mlmmax
Teslaägare
Inlägg: 68
Blev medlem: 13 jan 2020 16:21
Referralkod: ts.la/max85535

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av mlmmax »

Toft skrev: 09 feb 2024 10:46
mlmmax skrev: 08 feb 2024 17:34
Beställde lagerbil idag!

Teslas erbjudandet är bara för bra! Prissänkningen, ränterabatten och snabb leveranstid - TKO!
Det blev en MYLR - Quicksilver, svart klädsel.

Ser fram emot 15000 lojalitetskrediter, då jag har Tesla sen tidigare.
Tänkte köpa acceleration boost! ;)

Fick SMS direkt om att välja leveransdatum, valde 19 feb (Trelleborg).
Bilen är just nu i Tyskland.
Är det standard 15 000 krediter man får när man köper ny bil nummer 2+ ?

Hur många krediter kostar acc boost?
Så är det JUST NU! Det verkar ändras hela tiden.

Yes, du får lojalitetskrediter om du köper en ny Tesla (via deras webbsida el app). Du kan se mängden krediter i appen: Box->Earn->Loyalty (15'000 på alla bilar). Jag har engelsk app, vet ej vad det står i svensk app.

Det viktiga är att du beställer den nya bilen med samma Tesla-konto som din nuvarande bil är bunden till (dvs samma e-mail adress).

Lojalitetskrediterna kommer levereras med bilen.

Då jag har en Model 3 kan jag inte se priset för Model Y "acceleration boost" i min app, men vad jag har förstått (av att läsa på forum) så kostar acceleration boost 7000 eller 9500 krediter. Någon får gärna verifiera vad som gäller för Model Y?


EDIT: Ser ut som 9500 krediter.


Tesla Model Y LR (2024)
Tesla Model 3 SR+ (2020)
Användarvisningsbild
azaka
Teslaägare
Inlägg: 5
Blev medlem: 22 jan 2024 10:41

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av azaka »

Order lades igår kväll på en Long Range, blå. Ringde Tesla och de gav mig en länk på en lagerbil som står i Jönköping. Han trodde på lev. Redan 13/14 Februari om allt gick som det ska.

Första elbilen för mig så nu väntar vi med spänning!

/Andreas
Användarvisningsbild
steele76
Teslaägare
Inlägg: 64
Blev medlem: 24 aug 2023 10:20

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av steele76 »

mlmmax skrev:
Toft skrev: 09 feb 2024 10:46
mlmmax skrev: 08 feb 2024 17:34
Beställde lagerbil idag!

Teslas erbjudandet är bara för bra! Prissänkningen, ränterabatten och snabb leveranstid - TKO!
Det blev en MYLR - Quicksilver, svart klädsel.

Ser fram emot 15000 lojalitetskrediter, då jag har Tesla sen tidigare.
Tänkte köpa acceleration boost! ;)

Fick SMS direkt om att välja leveransdatum, valde 19 feb (Trelleborg).
Bilen är just nu i Tyskland.
Är det standard 15 000 krediter man får när man köper ny bil nummer 2+ ?

Hur många krediter kostar acc boost?
Så är det JUST NU! Det verkar ändras hela tiden.

Yes, du får lojalitetskrediter om du köper en ny Tesla (via deras webbsida el app). Du kan se mängden krediter i appen: Box->Earn->Loyalty (15'000 på alla bilar). Jag har engelsk app, vet ej vad det står i svensk app.

Det viktiga är att du beställer den nya bilen med samma Tesla-konto som din nuvarande bil är bunden till (dvs samma e-mail adress).

Lojalitetskrediterna kommer levereras med bilen.

Då jag har en Model 3 kan jag inte se priset för Model Y "acceleration boost" i min app, men vad jag har förstått (av att läsa på forum) så kostar acceleration boost 7000 eller 9500 krediter. Någon får gärna verifiera vad som gäller för Model Y?


EDIT: Ser ut som 9500 krediter.


Jag betalade 7000 krediter i slutet på december
ph_hederstedt
Inlägg: 14
Blev medlem: 29 jan 2024 21:24

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av ph_hederstedt »

Jag väntar fortfarande på ett leveransdatum och nu bytte de i appen från leverans 7e feb - 17e feb till
"leverans 2-4veckor".

Riktigt segt att de skjuter upp ännu längre.
Kanske är många som beställt bilar nu med det nya erbjudandet?
Piwar
Inlägg: 8
Blev medlem: 03 feb 2024 18:35

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Piwar »

ph_hederstedt skrev: 12 feb 2024 16:37
Jag väntar fortfarande på ett leveransdatum och nu bytte de i appen från leverans 7e feb - 17e feb till
"leverans 2-4veckor".

Riktigt segt att de skjuter upp ännu längre.
Kanske är många som beställt bilar nu med det nya erbjudandet?
Samma här, uppdatering idag till "2-4 veckor". 17 feb lät lite optimistisk med tanke att Giga Berlin startar idag efter 2 veckors paus.
ph_hederstedt
Inlägg: 14
Blev medlem: 29 jan 2024 21:24

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av ph_hederstedt »

Piwar skrev: 12 feb 2024 17:01
ph_hederstedt skrev: 12 feb 2024 16:37
Jag väntar fortfarande på ett leveransdatum och nu bytte de i appen från leverans 7e feb - 17e feb till
"leverans 2-4veckor".

Riktigt segt att de skjuter upp ännu längre.
Kanske är många som beställt bilar nu med det nya erbjudandet?
Samma här, uppdatering idag till "2-4 veckor". 17 feb lät lite optimistisk med tanke att Giga Berlin startar idag efter 2 veckors paus.
Ja de har skjutit upp det en dag åt gången i två veckor för mig nu.
Användarvisningsbild
pom
Teslaägare
Inlägg: 21
Blev medlem: 22 jan 2024 17:36

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av pom »

Samma sak här. Men jag fick inte "2-4 veckor" utan datum som är 2-4 veckor framåt :D
Nu 25Feb-18Mar istället för 10Feb-3Mars
Användarvisningsbild
azaka
Teslaägare
Inlägg: 5
Blev medlem: 22 jan 2024 10:41

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av azaka »

azaka skrev: 10 feb 2024 10:19
Order lades igår kväll på en Long Range, blå. Ringde Tesla och de gav mig en länk på en lagerbil som står i Jönköping. Han trodde på lev. Redan 13/14 Februari om allt gick som det ska.

Första elbilen för mig så nu väntar vi med spänning!

/Andreas
Nu har jag fått bekräftat leverans 14/2. Snabba ryck!
5 dagar från order till uthämtning.
/Andreas
patrickarlsson
Inlägg: 36
Blev medlem: 25 jan 2024 07:43

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av patrickarlsson »

Ni som fått era leveransdatum ändrade till 2-4veckor igen, vilken modell är det ny beställt? Jag gjorde en beställning på en MY RWD den 29 jan. och fick leverans datum 19feb - 1mar och det står fortfarande så i appen. Men det kanske ändras här under dagen :?
Piwar
Inlägg: 8
Blev medlem: 03 feb 2024 18:35

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Piwar »

patrickarlsson skrev: 13 feb 2024 07:54
Ni som fått era leveransdatum ändrade till 2-4veckor igen, vilken modell är det ny beställt? Jag gjorde en beställning på en MY RWD den 29 jan. och fick leverans datum 19feb - 1mar och det står fortfarande så i appen. Men det kanske ändras här under dagen :?
Beställd 4 februari, RWD. Leveransdatum 2-4 veckor just nu.
Användarvisningsbild
Beppo
Teslaägare
Inlägg: 46
Blev medlem: 26 feb 2021 08:14
Ort: Kvicksund

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Beppo »

patrickarlsson skrev: 13 feb 2024 07:54
Ni som fått era leveransdatum ändrade till 2-4veckor igen, vilken modell är det ny beställt? Jag gjorde en beställning på en MY RWD den 29 jan. och fick leverans datum 19feb - 1mar och det står fortfarande så i appen. Men det kanske ändras här under dagen :?
Beställde 23/1. MYP Vit, svart inredning, vinterdäck.
Det stod 2-3 veckor vid beställning. När det väl kom ett datumspann flyttades det en dag i taget under en tid, tills det fastnade på 7/2-17/2 under några dagar. Igår ändrades det till 2-4 veckor... (dvs längre än det stod från början när jag beställde) :shock:
Model 3 Performance - 21
Model Y Performance - 24
VW iD3 Pro Performance - 21
BMW M Roadster - 00
Audi A3 1.8T - 03
Användarvisningsbild
pom
Teslaägare
Inlägg: 21
Blev medlem: 22 jan 2024 17:36

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av pom »

Jag var inne och tittade på "bilar för snabb leverans" och hittade då en exakt likadan MYP konfiguration som jag beställt (svart med vit inredning), men jag har ännu inget vin på min egen order! Märkligt.
Malgomaj
Inlägg: 11
Blev medlem: 31 jan 2024 20:20

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Malgomaj »

Det verkar gå fort med leveranser nu. Jag beställde för 12 dagar sedan och kunde ha hämtat ut den idag om jag ville. Men det ville jag inte så det blir på fredag. MYLR Quicksilver.
Men det kanske är värre om man väljer vit inredning eller någon av de mer ovanliga färgerna.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
ph_hederstedt
Inlägg: 14
Blev medlem: 29 jan 2024 21:24

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av ph_hederstedt »

patrickarlsson skrev: 13 feb 2024 07:54
Ni som fått era leveransdatum ändrade till 2-4veckor igen, vilken modell är det ny beställt? Jag gjorde en beställning på en MY RWD den 29 jan. och fick leverans datum 19feb - 1mar och det står fortfarande så i appen. Men det kanske ändras här under dagen :?
Jag beställde en MY RWD 28e Jan och har nu idag fått ändrat igen från 2-4v till 23/2-8/3. Så ungefär samma besked fast lite mer datum.
Användarvisningsbild
Knews
Teslaägare
Inlägg: 8
Blev medlem: 13 feb 2024 13:06

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Knews »

patrickarlsson skrev: 13 feb 2024 07:54
Ni som fått era leveransdatum ändrade till 2-4veckor igen, vilken modell är det ny beställt? Jag gjorde en beställning på en MY RWD den 29 jan. och fick leverans datum 19feb - 1mar och det står fortfarande så i appen. Men det kanske ändras här under dagen :?
Beställde en MY RWD den 31/1. Först stod det uppsk. Lev. 12/2-5/3. Men för ett par dagar sen ändrades det till 19/2-1/3 och står så fortfarande. Fordonsuppgifter kom till i appen men kan inte se vin.
kall
Inlägg: 9
Blev medlem: 10 feb 2024 16:34

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av kall »

Jag har precis beställt en vit Model Y LR, fick uppskattad leverans 13/2-27/2 i appen. Ser både VIN-kod och registreringsskylt direkt, det hade jag inte förväntat mig!
Användarvisningsbild
h4nk
Teslaägare
Inlägg: 7
Blev medlem: 27 jan 2024 06:53

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av h4nk »

Beställt en vit Model Y LR jag med. Beställde 12/2, fått uppskattad leverans 20/2 - 2/3 i appen idag, inget vin ännu :)
MY LR 2024
MartinCB
Inlägg: 67
Blev medlem: 13 mar 2018 08:56

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av MartinCB »

Ni som beställer en ny istället för att ta en förkonfigurerad lagerbil, är det för att de inte finns lagerbilar med exakt eran spec? eller annan anledning?
Model S 100D -18 - Premium med veggoläder, soltak, obsidian black och AP2.5
Användarvisningsbild
avtryck
Teslaägare
Inlägg: 50
Blev medlem: 03 mar 2021 20:47
Ort: Stockholm

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av avtryck »

MartinCB skrev: 14 feb 2024 14:11
Ni som beställer en ny istället för att ta en förkonfigurerad lagerbil, är det för att de inte finns lagerbilar med exakt eran spec? eller annan anledning?
Precis så. När jag titta i förra veckan fanns det "min konfiguration" på väg in men när jag skulle beställa igår fanns de inte kvar. Jag ville inte byta till annan färg eller så och då får man vänta lite istället.

-Jimmy
Silver Model Y P 2024 med svart inredning
Blå Model 3 LR 2021 med svart inredning
Användarvisningsbild
Knews
Teslaägare
Inlägg: 8
Blev medlem: 13 feb 2024 13:06

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Knews »

MartinCB skrev: 14 feb 2024 14:11
Ni som beställer en ny istället för att ta en förkonfigurerad lagerbil, är det för att de inte finns lagerbilar med exakt eran spec? eller annan anledning?
Bor i Norrbotten så närmsta är umeå, som redan det är långt för att hämta en bil, och dom har bara en bil inne som inte är den varianten jag vill ha..
Piwar
Inlägg: 8
Blev medlem: 03 feb 2024 18:35

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Piwar »

MartinCB skrev: 14 feb 2024 14:11
Ni som beställer en ny istället för att ta en förkonfigurerad lagerbil, är det för att de inte finns lagerbilar med exakt eran spec? eller annan anledning?
När jag beställde bilen 5/2 fanns bara en svart RWD i Sverige men Tesla ville att den hämtas i Jönköping fast jag bör nära Göteborg. Nu är den för resten borta.
Användarvisningsbild
h4nk
Teslaägare
Inlägg: 7
Blev medlem: 27 jan 2024 06:53

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av h4nk »

Igår kväll fick jag vin och ny uppskattad leverans till 24/2-9/3. Men, nu på morgonen så är vin borta igen..

Ang val av lagerbil eller att konfigurera en ny var samma för mig, ville ha en annan leveransplats än Jönköping där de flesta lagerbilar verkar finnas eller vara påväg till :)
MY LR 2024
Användarvisningsbild
SosaTesla
Teslaägare
Inlägg: 86
Blev medlem: 29 okt 2023 20:50

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av SosaTesla »

Jag gjorde samma misstag med betalningen. Trodde att det kanske skulle gå fortare. Beställde en lagerbil den 20 november och fick den levererad hem kvällen den 29 december.

Så ja jag led hela julen och svor som fan men fy fan vad det var värt väntan! Bästa bilen vi nånsin haft! Svarar dig direkt i körningen och det är så praktiskt med laddningen vi har i källaren. Vi funderade på att både vänta in en ny Model av Y eller Polestar 4 men oj vilka dåliga beslut det hade varit. Snackas om att nya Y kommer 2025 och Polestar 4 blir riktigt dyr. Det jag inte gillar med andra bilmärke är att det börjar lågt och när du sedan gör dina val så har priset gått upp med 1/3!

Supernöjd med vår bil!
Användarvisningsbild
morgel
Teslaägare
Inlägg: 8
Blev medlem: 15 aug 2019 15:20

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av morgel »

Suttit med fingret på beställningsknappen i en vecka eftersom nuvarande kampanj är så grym, och hittade för en stund sedan en lagerbil med den konfig jag vill ha (vit MYLR med 19") nedsatt med 14k så jag slog till! Fick VIN direkt och kreditansökan blev godkänd på 20 min så nu är det bara att vänta :)

EDIT: Nu är VIN borta så vi får väl se om det blir den bilen jag får till slut, men sparade det jag fick iallafall.
Model 3 SR+ -19
Model Y LR -24 (beställd)
Användarvisningsbild
uncle_bob
Teslaägare
Inlägg: 109
Blev medlem: 13 aug 2019 13:42

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av uncle_bob »

Funderar på att köpa en Model Y till, får man "Loyalty" bonus automatiskt bara man beställer med samma konto som man äger sin tidigare tesla med eller måste man beställa via appen där det uttryckligen står att man får 15.000p, hittar inte lagerbilar via appen och funderar på en sådan...
Skriv svar