Oljud

Nyheter från Tesla Club Sweden

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Elvirauap
Teslaägare
Inlägg: 2
Blev medlem: 01 aug 2023 10:34

Oljud

Inlägg av Elvirauap »

Hej, ny Teslaägare, model Y. Ett irriterande ljud har börjat. Låter som en radiostation med mycke dålig mottagning, eller som när man råkar slå ihop ändarna på laddkablar. Samma nivå på ljudet hela tiden. Hörs först när man har låg volym på radio eller Spotify eller avstängd radio. Har gjort ”ctrl-alt-delete”. Någon som vet vad det är?
Användarvisningsbild
max001
Teslaägare
Inlägg: 246
Blev medlem: 02 jan 2017 19:49

Re: Oljud

Inlägg av max001 »

Elvirauap skrev: 01 aug 2023 15:16
Hej, ny Teslaägare, model Y. Ett irriterande ljud har börjat. Låter som en radiostation med mycke dålig mottagning, eller som när man råkar slå ihop ändarna på laddkablar. Samma nivå på ljudet hela tiden. Hörs först när man har låg volym på radio eller Spotify eller avstängd radio. Har gjort ”ctrl-alt-delete”. Någon som vet vad det är?
Kan inte ge dig ytterligare information annat än att jag inte har det i min MY. Du bör kanske spela in ljudet och sedan öppna ett serviceärende.
Model Y RWD
Beställd 230428
Uthämtad "Birdpoo" 230602 i Södertälje
Användarvisningsbild
Elvirauap
Teslaägare
Inlägg: 2
Blev medlem: 01 aug 2023 10:34

Re: Oljud

Inlägg av Elvirauap »

Ok, har gjort så. Tack!
Kriskross
Inlägg: 2
Blev medlem: 12 feb 2024 18:15

Re: Oljud

Inlägg av Kriskross »

Hej,
Exakt samma sak har hänt med min Model S senaste veckan. Den var ny sommaren 2023. Inte hänt tidigare, kom plötsligt och nu kommer det tillbaka ofta. Trodde först hela glastaket höll på att spricka. Känner igen ljudet du beskriver.

Vad kom de fram till vad som var fel och hur har de/du löst det?
Användarvisningsbild
DanneB
Teslaägare
Inlägg: 403
Blev medlem: 27 nov 2021 17:05

Re: Oljud

Inlägg av DanneB »

Enda gångerna jag haft konstiga ljud i "ljudsystemet" är när jag lagt mobiltelefonen långt fram i mittkonsolen. Verkar vara så att det blir störningar från mobilen som tas upp av bilen.
Tesla Model S 90D
Kriskross
Inlägg: 2
Blev medlem: 12 feb 2024 18:15

Re: Oljud

Inlägg av Kriskross »

Okej, jag har som sagt exakt samma problem som trådskaparen så vore intressant att höra vad som är fel.
Ibland uppstår det i samband med upplåsning av bilen. Så man har inte ens hunnit komma in i bilen och lagt telefonen någonstans. Sen kan det vara tyst en stund och sen kommer det tillbaka när man kör.
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare
Inlägg: 5519
Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
Ort: Linköping

Re: Oljud

Inlägg av Gustafsson »

När jag tog ut min S maj 2023 var den välgörande tyst, men säg den glädje som varar. Nu på knaggligt isunderlag skakar ju bilen mycket och då låter det knak och skrammel från flera ställen- fram från A-stolpen, bak från höger nånstans och från glastaket.
Får man hjälp av Tesla med sådant? Min 2018 S är faktiskt mer förlåtande på ojämnt underlag.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Skriv svar