Zeekr X

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14516
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Zeekr X

Inlägg av taliz »

Syskonet till Volvo EX30 har presenterats.
Den fick inte i närheten lika mycket uppmärksamhet.
Verkar dock som den får mycket av det som skalats bort i Volvon.

https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Lurkern
Inlägg: 906
Blev medlem: 20 maj 2022 10:05

Re: Zeekr X

Inlägg av Lurkern »

Kanske erbjuder större utrymmen?
Mickep
Inlägg: 3666
Blev medlem: 08 mar 2016 13:07

Re: Zeekr X

Inlägg av Mickep »

Den har 20 cm större utrymme (baksätet sägs vara bättre) och de har en horisontell skärm. Något som var det främsta ex30 kritiserades för. UI verkar användarvänligt (vad jag kommer ihåg från Björn N snabbtitt).
tror docj den kommer vara lite dyrare.
Lurkern
Inlägg: 906
Blev medlem: 20 maj 2022 10:05

Re: Zeekr X

Inlägg av Lurkern »

Som Lynk vs Volvo då. Volvo är för de som inte värdesätter utrymmen.
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6206
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Zeekr X

Inlägg av spacecoin »

Pris från 550 000 SEK (skatt och avgifter inkluderat). Baserat på ZEEKR X - Long Range.
Screenshot 2023-07-05 at 19.46.26.png
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14516
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Zeekr X

Inlägg av taliz »

https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5482
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Zeekr X

Inlägg av OfarligTesla »

Var och kikade på Zeekr X härom veckan och blev taggad på en sådan faktiskt, riktigt trevlig att sitta i och mycket utrustning. Väldigt rymlig för sin storlek faktiskt så rätt praktiskt ändå. Måste nog boka in en provkörning, någon som kört den och vill dela med sig?
Användarvisningsbild
martinsson
elbilist
Inlägg: 292
Blev medlem: 05 mar 2014 11:58
Ort: Göteborg

Re: Zeekr X

Inlägg av martinsson »

OfarligTesla skrev: 17 feb 2024 17:52
Var och kikade på Zeekr X härom veckan och blev taggad på en sådan faktiskt, riktigt trevlig att sitta i och mycket utrustning. Väldigt rymlig för sin storlek faktiskt så rätt praktiskt ändå. Måste nog boka in en provkörning, någon som kört den och vill dela med sig?
Jag har också tittat en hel del på Zeekr X men det slutade att jag beställde en 001.
Här har du en som testkört bilen i alla fall:
______________________________________
Hänger även på Zeekrclubsweden.com
Kör nu Zeekr 001, Privilege, Phantom Black
Model 3 LR 2021 (Såld)
Model S 90D 2016 (Såld)
Model S 85 2013 (Såld)
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5482
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Zeekr X

Inlägg av OfarligTesla »

Ja jag känner folk som väntar på en 001 så jag lär få klämma en hel del på den snart, den är dock för stor för vad jag är ute efter ifall det blir bil igen.

Tyckte X verkade riktigt trevlig när jag var och kikade på den så den ligger på listan. Men i dagsläget verkar det inte gå och provköra den i Stockholm på något annat ställe än Gallerian, och jag vill helst ta upp den på 110-väg för att höra på hur ljudisolerad den är.
roffe_s
elbilist
Inlägg: 624
Blev medlem: 27 sep 2020 13:13

Re: Zeekr X

Inlägg av roffe_s »

OfarligTesla skrev: 18 feb 2024 15:16
Ja jag känner folk som väntar på en 001 så jag lär få klämma en hel del på den snart, den är dock för stor för vad jag är ute efter ifall det blir bil igen.

Tyckte X verkade riktigt trevlig när jag var och kikade på den så den ligger på listan. Men i dagsläget verkar det inte gå och provköra den i Stockholm på något annat ställe än Gallerian, och jag vill helst ta upp den på 110-väg för att höra på hur ljudisolerad den är.
Kan Du inte provköra den i Österhaninge då? Där provkörde jag i alla fall 001 i höstas, vid Albybergsringen.
Zeekr 001 2023
Polestar 2 2021
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5482
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Zeekr X

Inlägg av OfarligTesla »

roffe_s skrev: 18 feb 2024 15:24
Kan Du inte provköra den i Österhaninge då? Där provkörde jag i alla fall 001 i höstas, vid Albybergsringen.
Går inte att boka där via hemsidan längre verkar det som, kanske inväntar de officiella öppningen av centret de byggt där? Kanske får ringa och höra ifall det går, Gallerian är smidigast för mig egentligen men finns inga snabba motorvägar i närheten.
roffe_s
elbilist
Inlägg: 624
Blev medlem: 27 sep 2020 13:13

Re: Zeekr X

Inlägg av roffe_s »

OfarligTesla skrev: 18 feb 2024 15:26
roffe_s skrev: 18 feb 2024 15:24
Kan Du inte provköra den i Österhaninge då? Där provkörde jag i alla fall 001 i höstas, vid Albybergsringen.
Går inte att boka där via hemsidan längre verkar det som, kanske inväntar de officiella öppningen av centret de byggt där? Kanske får ringa och höra ifall det går, Gallerian är smidigast för mig egentligen men finns inga snabba motorvägar i närheten.
Nej, förstår det. Jag skulle satsa på att ringa dem, de har varit väldigt hjälpsamma i mina kontakter och det kan inte vara många veckor bort innan det nya centret öppnar.

Hinner Du inte ut mot Norrtälje, det borde väl vara snabbaste vägen ut om Du åker från Gallerian? Om Du bokat en provkörning rätt dag och tid?
Zeekr 001 2023
Polestar 2 2021
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5482
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Zeekr X

Inlägg av OfarligTesla »

roffe_s skrev: 18 feb 2024 15:39
OfarligTesla skrev: 18 feb 2024 15:26
roffe_s skrev: 18 feb 2024 15:24
Kan Du inte provköra den i Österhaninge då? Där provkörde jag i alla fall 001 i höstas, vid Albybergsringen.
Går inte att boka där via hemsidan längre verkar det som, kanske inväntar de officiella öppningen av centret de byggt där? Kanske får ringa och höra ifall det går, Gallerian är smidigast för mig egentligen men finns inga snabba motorvägar i närheten.
Nej, förstår det. Jag skulle satsa på att ringa dem, de har varit väldigt hjälpsamma i mina kontakter och det kan inte vara många veckor bort innan det nya centret öppnar.

Hinner Du inte ut mot Norrtälje, det borde väl vara snabbaste vägen ut om Du åker från Gallerian? Om Du bokat en provkörning rätt dag och tid?
Ja det låter som en bra idé, får ringa och höra vad de säger. Tyvärr tror jag det kan bli rätt tight att hinna tillbaka till Gallerian inom en timme om jag ska ut dit det blir 100-väg och hinna köra runt där ett tag, men jag kan ju höra med dem om det går att lösa ändå.

Blev som sagt väldigt taggad på bilen bara av att sitta i den ett tag, väldigt bra byggd och fina materialval överallt.
Skriv svar