Jag tror (killgissar) att idag var den dag facket förlorade strejken, nu kommer det knorra än mer, när ALLA elbilsägare drabbas. Hoppas jag får rätt.
Det är väl inte säkert att någon elbilsägare kommer drabbas överhuvudtaget av detta? Jag antar att Tesla kommer hitta företag som är villiga att ta sig an dessa jobb. Känner jag Tesla rätt kommer Sekos medlemsföretag ALDRIG anlitas av Tesla igen.
Det blir säkert en del i avtalet med tm, att de endast tar in partners med kollektivavtal.
Jag tror (killgissar) att idag var den dag facket förlorade strejken, nu kommer det knorra än mer, när ALLA elbilsägare drabbas. Hoppas jag får rätt.
Det är väl inte säkert att någon elbilsägare kommer drabbas överhuvudtaget av detta? Jag antar att Tesla kommer hitta företag som är villiga att ta sig an dessa jobb. Känner jag Tesla rätt kommer Sekos medlemsföretag ALDRIG anlitas av Tesla igen.
Det blir säkert en del i avtalet med tm, att de endast tar in partners med kollektivavtal.
Blir nog hyfsat svårt att runda nätägarna.
För nya inkopplingar blir det nog det, givet att nätägarnas anställda är med i Seko. Min gissning är det i så fall inte blir några nya inkopplingar, snarare än ett sådant avtal.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Det blir säkert en del i avtalet med tm, att de endast tar in partners med kollektivavtal.
Vad får dig att tro att TM Sweden AB någonsin kommer teckna avtal med IF Metall? Det finns inte på kartan.
De kommer eventuellt till slut ställas inför ett val att på något vis se till att det uppstår en lokal fackförening av de anställda, om de nu vill det, vilken de kan avtala med och uppnå omedelbar fredsplikt från samtliga fackförbund, alternativt, lämna landet.
Jag tror (killgissar) att idag var den dag facket förlorade strejken, nu kommer det knorra än mer, när ALLA elbilsägare drabbas. Hoppas jag får rätt.
Det är väl inte säkert att någon elbilsägare kommer drabbas överhuvudtaget av detta? Jag antar att Tesla kommer hitta företag som är villiga att ta sig an dessa jobb. Känner jag Tesla rätt kommer Sekos medlemsföretag ALDRIG anlitas av Tesla igen.
Det blir säkert en del i avtalet med tm, att de endast tar in partners med kollektivavtal.
Blir nog hyfsat svårt att runda nätägarna.
Kommer aldrig bli något avtal.
Facket har bevisat att man inte ens går säker med KA iom Sympatiåtgärder och blockader.
Ska denna konflikt få ett slut så är det när Metall backar eller Tesla lämnar Sverige.
VW ID.7 Pro Edition - Beställd
MY RWD 19" Vit/svart -23
VW ID.4 1st -21 VW ID.3 Pro Performance -21 (såld)
Det blir säkert en del i avtalet med tm, att de endast tar in partners med kollektivavtal.
Vad får dig att tro att TM Sweden AB någonsin kommer teckna avtal med IF Metall? Det finns inte på kartan.
De kommer eventuellt till slut ställas inför ett val att på något vis se till att det uppstår en lokal fackförening av de anställda, om de nu vill det, vilken de kan avtala med och uppnå omedelbar fredsplikt från samtliga fackförbund, alternativt, lämna landet.
Tror inte teslas ägare går med på fler barnsligheter om det påverkar framtida intäkter och marknadsandelar.
Det blir säkert en del i avtalet med tm, att de endast tar in partners med kollektivavtal.
Vad får dig att tro att TM Sweden AB någonsin kommer teckna avtal med IF Metall? Det finns inte på kartan.
De kommer eventuellt till slut ställas inför ett val att på något vis se till att det uppstår en lokal fackförening av de anställda, om de nu vill det, vilken de kan avtala med och uppnå omedelbar fredsplikt från samtliga fackförbund, alternativt, lämna landet.
Tror inte teslas ägare går med på fler barnsligheter om det påverkar framtida intäkter och marknadsandelar.
Den lilla andelen Sverige står för kan dom lätt fånga upp i något annat land.
Barnsligheterna står Metall för.
VW ID.7 Pro Edition - Beställd
MY RWD 19" Vit/svart -23
VW ID.4 1st -21 VW ID.3 Pro Performance -21 (såld)
Jag tror (killgissar) att idag var den dag facket förlorade strejken, nu kommer det knorra än mer, när ALLA elbilsägare drabbas. Hoppas jag får rätt.
Det är väl inte säkert att någon elbilsägare kommer drabbas överhuvudtaget av detta? Jag antar att Tesla kommer hitta företag som är villiga att ta sig an dessa jobb. Känner jag Tesla rätt kommer Sekos medlemsföretag ALDRIG anlitas av Tesla igen.
Det blir säkert en del i avtalet med tm, att de endast tar in partners med kollektivavtal.
Blir nog hyfsat svårt att runda nätägarna.
Kommer aldrig bli något avtal.
Facket har bevisat att man inte ens går säker med KA iom Sympatiåtgärder och blockader.
Ska denna konflikt få ett slut så är det när Metall backar eller Tesla lämnar Sverige. [Min u.]
Undrar i så fall vilket land som Elon lämnar nästa gång och vad det kommer göra för Teslas försäljning i Europa. Lär ju få viss impact på aktiekursen...
Det blir säkert en del i avtalet med tm, att de endast tar in partners med kollektivavtal.
Vad får dig att tro att TM Sweden AB någonsin kommer teckna avtal med IF Metall? Det finns inte på kartan.
De kommer eventuellt till slut ställas inför ett val att på något vis se till att det uppstår en lokal fackförening av de anställda, om de nu vill det, vilken de kan avtala med och uppnå omedelbar fredsplikt från samtliga fackförbund, alternativt, lämna landet.
Tror inte teslas ägare går med på fler barnsligheter om det påverkar framtida intäkter och marknadsandelar.
Den lilla andelen Sverige står för kan dom lätt fånga upp i något annat land.
Barnsligheterna står Metall för.
Ungefär som reklamen, det var inte många som trodde att tesla skulle göra reklam heller.
Jag anser det rätt barnsligt och naivt att förvänta sig att bli positivt särbehandlad.
Inget avtal.
Tesla stannar.
Tesla tar över det som behövs inhouse, kosta vad det kostar vill. Blir förmodligen ändå billigare i längden. Eller kanske inte. Det spelar oavsett ingen större roll.
Varslet gällande laddarna börjar gälla den 4:e mars, bra att veta för de som ska planera sina resor och om man vill vara helt säker på att komma fram/hem. Inte för att jag tror det blir några omedelbara störningar, men man vet ju aldrig vad som det kan hittas på. Kanske att IF Metall lämnar nya buntband på laddstationerna?
MS Plaid HW4 2023, svart, svarta säten, FSD MS Performance HW3 2021
MS90D HW1 2016
Inget avtal.
Tesla stannar.
Tesla tar över det som behövs inhouse, kosta vad det kostar vill. Blir förmodligen ändå billigare i längden. Eller kanske inte. Det spelar oavsett ingen större roll.
Varslet gällande laddarna börjar gälla den 4:e mars, bra att veta för de som ska planera sina resor och om man vill vara helt säker på att komma fram/hem. Inte för att jag tror det blir några omedelbara störningar, men man vet ju aldrig vad som det kan hittas på. Kanske att IF Metall lämnar nya buntband på laddstationerna?
Då kommer teslas laddnätverk i sverige aldrig bli större än vad det är den 4 mars.
Inget avtal.
Tesla stannar.
Tesla tar över det som behövs inhouse, kosta vad det kostar vill. Blir förmodligen ändå billigare i längden. Eller kanske inte. Det spelar oavsett ingen större roll.
Varslet gällande laddarna börjar gälla den 4:e mars, bra att veta för de som ska planera sina resor och om man vill vara helt säker på att komma fram/hem. Inte för att jag tror det blir några omedelbara störningar, men man vet ju aldrig vad som det kan hittas på. Kanske att IF Metall lämnar nya buntband på laddstationerna?
Då kommer teslas laddnätverk i sverige aldrig bli större än vad det är den 4 mars.
Jag ser en framtid där laddnätverket hamnar i ett eget bolag med 0 anställda.
Veli-Pekka Säikkälä kan lämna IF Metall för LO: ”Tesla är ingen one man show”
IF Metall nominerar avtalssekreterare Veli-Pekka Säikkälä till LO:s ledning inför kongress i maj.
Ungefär som reklamen, det var inte många som trodde att tesla skulle göra reklam heller.
Jag anser det rätt barnsligt och naivt att förvänta sig att bli positivt särbehandlad.
Nu har du antydigt flera ggr att Tesla gör reklam pga strejken. Det är fel. Tesla/Elon hade en "omröstning" på ett aktieägarmöte för en kort tid sedan. Där frågade Elon aktieägarna/publiken om de ville att Tesla skulle börja göra reklam och svaret från aktieägarna/publiken var ett klart JA. Så då sa Elon att Tesla kommer börja göra reklam. Det har alltså INGET samband med strejken i Sverige.
Ungefär som reklamen, det var inte många som trodde att tesla skulle göra reklam heller.
Jag anser det rätt barnsligt och naivt att förvänta sig att bli positivt särbehandlad.
Nu har du antydigt flera ggr att Tesla gör reklam pga strejken. Det är fel. Tesla/Elon hade en "omröstning" på ett aktieägarmöte för en kort tid sedan. Där frågade Elon aktieägarna/publiken om de ville att Tesla skulle börja göra reklam och svaret från aktieägarna/publiken var ett klart JA. Så då sa Elon att Tesla kommer börja göra reklam. Det har alltså INGET samband med strejken i Sverige.
Jag läser det snarare som att det som tidigare var otänkbart, reklam, är nu tänkbart, och att det kan bli samma med kollektivavtal. Inte för att jag tror det, men jag tror på att försöka att inte missförstå.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Blir oavsett vad svårt för SEKO att skapa någon effekt med detta. Finns gott om företag som står utanför konflikten som kan göra jobbet. Nätägarna kan också knappast neka Tesla anslutning då de har monopolverksamhet och inte får neka någon anslutning utan godkända anledningar (nätkapacitet etc…).
Och skulle de mot förmodan få en effekt så slår det mot Sverigers elbilsägare - inte Tesla. Tror inte Tesla bryr sig om att intäkterna från SuC skulle minska i Sverige.
Model Y LR AWD 2021
Model 3 LR AWD 19” 2020
BMW i3 94Ah REX 2018 (såld)
Exakt hur många andra biltillverkare som säljer sina bilar i Sverige har ett _eget_ laddnätverk?
Å andra sidan är det många som anger att tillgången till SuC och dess smidighet har varit en USP i valet av en Tesla som bil. Så visst är det en konkurrensfördel med deras SuC även om det minskat något sedan det, delvis, öppnades för andra än Teslor.
Ungefär som reklamen, det var inte många som trodde att tesla skulle göra reklam heller.
Jag undrar om Tesla faktiskt har släppt reklam i Sverige än. De annonser som då och då brukar dyka upp, och som uppmuntrar till köp brukar inte Tesla stå bakom utan privata individer som vill samla referralpoäng. Trots att Tesla uttryckligen förbjudit folk sprida sina referral-länkar på det viset brukar några ändå göra det.
Bara för att det är en bild på en Tesla och en länk till Teslas beställningssida är det inte nödvändigtvis ett reklam Tesla har betalat för eller ens velat ha. Kolla vart länken pekar, står det "referral" i länken är det någon privatperson som lagt upp annonsen, i jakt på referralpoäng. Inte Tesla.
Blir oavsett vad svårt för SEKO att skapa någon effekt med detta. Finns gott om företag som står utanför konflikten som kan göra jobbet. Nätägarna kan också knappast neka Tesla anslutning då de har monopolverksamhet och inte får neka någon anslutning utan godkända anledningar (nätkapacitet etc…).
Och skulle de mot förmodan få en effekt så slår det mot Sverigers elbilsägare - inte Tesla. Tror inte Tesla bryr sig om att intäkterna från SuC skulle minska i Sverige.
Om Transportstyrelsen kan neka kan Vattenfall också.
Exakt hur många andra biltillverkare som säljer sina bilar i Sverige har ett _eget_ laddnätverk?
Å andra sidan är det många som anger att tillgången till SuC och dess smidighet har varit en USP i valet av en Tesla som bil. Så visst är det en konkurrensfördel med deras SuC även om det minskat något sedan det, delvis, öppnades för andra än Teslor.
Men ansvaret på infrastrukturen ligger inte på Tesla längre. De var de som drog igång allt, visst, men det kan inte vara deras ansvar att hela tjänstebilsflottan skall kunna rulla framöver. Utan laddstolpar kraschar Sverige totalt, och vems ansvar är det nu helt plötsligt när IF Metall vill släcka de flesta stolparna?
Uj uj, nu blir alla elbilsägare drabbade som har vant sej med superchargers. Mycket stök för tiotalet anställda.
Får väl skaffa mej en bensinare när jag ska ut på långresa till våren.
Kanske det maffian vill?
Ungefär som reklamen, det var inte många som trodde att tesla skulle göra reklam heller.
Jag undrar om Tesla faktiskt har släppt reklam i Sverige än. De annonser som då och då brukar dyka upp, och som uppmuntrar till köp brukar inte Tesla stå bakom utan privata individer som vill samla referralpoäng. Trots att Tesla uttryckligen förbjudit folk sprida sina referral-länkar på det viset brukar några ändå göra det.
Bara för att det är en bild på en Tesla och en länk till Teslas beställningssida är det inte nödvändigtvis ett reklam Tesla har betalat för eller ens velat ha. Kolla vart länken pekar, står det "referral" i länken är det någon privatperson som lagt upp annonsen, i jakt på referralpoäng. Inte Tesla.
Tesla var ju med på eCar det måste väl ändå räknas som reklam?
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.