Ser inte att det finns någon tråd med från Tesla fristående verkstäder som kan ta sig an batterihaverier och annat mer läskigt.
Grufman är ju välkänd, men det finns ju fler.
Hittade denne på Teslarati, verkar ha kunder från när och fjärran. Gissningsvis har jag missat många.
https://www.teslarati.com/tesla-model-s ... -business/
och det finns väl i Malmö och i Danmark också ex EVmixNielsen (messenger/facebook namnet).
Tänkte vi kunde samla bra namn/företag i en tråd.
Viktigt med bra tredjepartsservice.
Fristående reparationer
Moderator: Redaktion
- Gustafsson
- Teslaägare
- Inlägg: 5525
- Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
- Ort: Linköping
Fristående reparationer
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Re: Fristående reparationer
Ev repair skulle inte vara mitt första handsval. Har aldrig testat dom men både jag och min bror har varit i kontakt med dom med tråkig attityd och dom kändes inte hjälpsamma. Dom kan säker vara bra men inte i vårt fall.
Re: Fristående reparationer
Har reparerat min MS16 vid två tillfällen på EV Repair, har fungerat till 100%
Re: Fristående reparationer
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Fristående reparationer
Jag har också mycket bra erfarenhet av EV repair. De monterade dragkrok på min S. Som bonus så svarade de "Den är redan monterad" två minuter efter jag mailade och frågade om de kunde montera en osynlig dragkrok.
Y LR '24
S LR '20 (såld)
3 LR '19 (såld)
S LR '20 (såld)
3 LR '19 (såld)
Re: Fristående reparationer
Kan bero på att både jag och brorsan ville ha hjälp med delsystem och frågade efter specifika saker. Var dock helt klart beredd att betala för hjälpen. Men när dom inte fick göra hela jobbet så blev dom rent ut sagt otrevliga. Det var inga trevliga sms kan jag säga! Slutade med att jag köpte allt på andra ställen där dom var väldigt hjälpsamma. Köpte fysiska BMB kort, emmc, och mjukvaruhjälp på annat håll.
Re: Fristående reparationer
Jag fick i måndags 4e mars ena styrleden bytt hos EV Repair. Kortfattat - jag är mycket nöjd med deras service.
Besiktningen underkände ena styrleden på min Model S då den glappade. Jag ville bara få det löst så snabbt och smidigt som möjligt, så jag bokade service hos Tesla i appen, och accepterade prisförslaget. Därefter dröjde det ordentligt länge innan jag till slut den 22e februari fick en tid för att lämna in bilen för service, vilken slutligen blev morgonen den 5e mars, i tisdag.
Lunchtid i fredags en och en halv arbetsdag innan bokad tid för service, så plingar det till i appen, och det visar sig att Tesla inte ha reservdelen inne, utan skulle få in den först den 15e mars, med ombokad service till den 18e mars.
Detta funkade inte för min del, då tiden för efterbesiktning skulle löpa ut den 9e mars, med helt ny kontrollbesiktning som följd, samt min bil hade belagts med körförbud under tiden fram tills dess. Jag var inte direkt imponerad av hur Tesla skötte det hela, svor en smula, och fick genast under fredag eftermiddag börja söka efter en annan bilverkstad med ljus och lykta, då det brann i knutarna.
EV Repair frågade mig om jag hade delen själv, eller om jag ville köpa den av dem, gav mig ett pris för reservdelen och timdebiterad arbetskostnad, samt bekräftade att de hade delen inne. Dessutom då jag påpekade att det var bråttom kunde de klämma in mig redan nästkommande arbetsdag, dvs måndagen den 4e mars.
Arbetet tog lite längre tid än bedömt (fastrostad styrled), men kostnaden var ändå den jag hade fått uppgift på. Att notera är att deras pris för reservdel plus arbete var nästan på kronan en tredjedel av Teslas bedömda pris. Bemötandet var artigt och professionellt. Arbetet dokumenterades, och jag har fått foton skickade till mig. Bilen gick givetvis genom efterbesiktningen.
Summa summarum - det här är (hittills) min enda erfarenhet av EV Repair, men avseende denna erfarenhet så är jag mycket, mycket nöjd.
Besiktningen underkände ena styrleden på min Model S då den glappade. Jag ville bara få det löst så snabbt och smidigt som möjligt, så jag bokade service hos Tesla i appen, och accepterade prisförslaget. Därefter dröjde det ordentligt länge innan jag till slut den 22e februari fick en tid för att lämna in bilen för service, vilken slutligen blev morgonen den 5e mars, i tisdag.
Lunchtid i fredags en och en halv arbetsdag innan bokad tid för service, så plingar det till i appen, och det visar sig att Tesla inte ha reservdelen inne, utan skulle få in den först den 15e mars, med ombokad service till den 18e mars.
Detta funkade inte för min del, då tiden för efterbesiktning skulle löpa ut den 9e mars, med helt ny kontrollbesiktning som följd, samt min bil hade belagts med körförbud under tiden fram tills dess. Jag var inte direkt imponerad av hur Tesla skötte det hela, svor en smula, och fick genast under fredag eftermiddag börja söka efter en annan bilverkstad med ljus och lykta, då det brann i knutarna.
EV Repair frågade mig om jag hade delen själv, eller om jag ville köpa den av dem, gav mig ett pris för reservdelen och timdebiterad arbetskostnad, samt bekräftade att de hade delen inne. Dessutom då jag påpekade att det var bråttom kunde de klämma in mig redan nästkommande arbetsdag, dvs måndagen den 4e mars.
Arbetet tog lite längre tid än bedömt (fastrostad styrled), men kostnaden var ändå den jag hade fått uppgift på. Att notera är att deras pris för reservdel plus arbete var nästan på kronan en tredjedel av Teslas bedömda pris. Bemötandet var artigt och professionellt. Arbetet dokumenterades, och jag har fått foton skickade till mig. Bilen gick givetvis genom efterbesiktningen.
Summa summarum - det här är (hittills) min enda erfarenhet av EV Repair, men avseende denna erfarenhet så är jag mycket, mycket nöjd.
Model S P85 -13