Språk, semantik och stilistik

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

SwedishAdvocate
Inlägg: 5478
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Språk, semantik och stilistik

Inlägg av SwedishAdvocate »

spacecoin skrev: 13 mar 2024 09:44
SwedishAdvocate skrev: 13 mar 2024 07:55
Nicke Nyfiken skrev: 12 mar 2024 19:41
SwedishAdvocate skrev: 12 mar 2024 17:39
Nicke Nyfiken skrev: 12 mar 2024 17:08
Det behövs inte. ALLA andra bilmärken har ju kollektivavtal. ;)

Nä men på allvar, det är helt bisarrt att det på ett bilmärkesforum finns ett antal medlemmar som enbart är med för att sprida fackpropaganda.
Det är väl inte mer "bisarrt" än att det finns ett antal medlemmar som enbart är med för att sprida anti-facklig propaganda... ;)
Nä inte ett dugg mer bisarrt, vilket jag inte sagt heller.
Tycker det är bisarrt att det finns medlemmar på ett bilmärkesforum som enbart är med för att propagera för/emot IF Metall.

Vilja medlemmar är det som enbart är med för att sprida anti-facklig propaganda?
Vilka medlemmar är det som enbart är med för att sprida fackpropaganda? ;)

OBS: Såklart endast en retorisk fråga och 100% frivilligt att svara på.
Jag tror du inte riktigt förstår vad "retorisk fråga" betyder. En retorisk fråga är en fråga som ställs på så vis att svaret redan är givet (och man med andra ord inte behöver eller förväntar sig ett svar). Som till exempel "Eller hur?"

Jag har noterat att du använder den här texten i flera inlägg på de senaste dagarna. Är det där någon slags disclaimer du börjat köra med? I så fall undrar jag hur tänker du att den hjälper eller tillför något? (Dessa är ärliga, vanliga, nyfikna frågor).
Jag tänker att det här är en fråga om språk, semantik och stilistik. Tänker vidare att även tid och kontext kan vara faktorer.

Så tänker jag. :)
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5320
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Språk, semantik och stilistik

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Jippi... ännu en tråd som hör hemma på ett märkesforum för bilar. :roll:
Model Y P
Model S P
Model S P
SwedishAdvocate
Inlägg: 5478
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Språk, semantik och stilistik

Inlägg av SwedishAdvocate »

Nicke Nyfiken skrev: 13 mar 2024 14:39
Jippi... ännu en tråd som hör hemma på ett märkesforum för bilar. :roll:
Tänker att det ändå är bättre än att fortsätta på en helt Off Topic diskussion i en annan tråd. Och trådar kan ju 'dö' relativt snabbt...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Skriv svar