Saknar saknar Buzz värmepump och förvärmning av batteriet?
Så kan det väl inte vara, säker?
När den kom så saknade den både och i alla fall, om det är så fortfarande vet jag inte. Tror att jag inte sett förvärmning för laddning visas på annat än Id7 som kör SW 4.x... De gamla bilarna kör 3.x
Skit
Hur kollar man att dessa båda finns, innan köp av ny eller beggad VW, Skoda, Audi?
Bilnjutare som planera köpa elbil 2024
- MB E-klass 2018 AMG-paket, Burmester, akustikpaket, glastak, självkörande
- Miata ND 2017 Recarostolar, modifierad motor/chassi för bana, Cup2-däck, omtunad för etanol
- VW Up 2012 HighUp
Skit
Hur kollar man att dessa båda finns, innan köp av ny eller beggad VW, Skoda, Audi?
Vet inte om det går att slå upp på något bra sätt, men värmepumpen ser jag om jag loggar in på "my Volkswagen"... Du kanske kan be säljaren visa dig utrustningslistan på papper eller utdrag därifrån?
Så här står det (bl.a.) om min, under "Om bilens utrustning":
"Värmepump för effektivare uppvärmning av kupéluften vintertid (svensk standard)"
För snabbladdningsvärmningen så är kanske bäst att kolla diverse youtubers recensioner? BatteryLife och Björn Nyland är två som testat mycket VW...
Provkörde och var sugen på ID Buzz men ska den utrustas vettigt så är man över 700 papp. Då blir helt plötsligt Kia EV9 vettigare som alternativ.
Buzz är högljudd och infotainmentsystemet är inte riktigt min kopp te.
Skön känsla att ratta den, sitter högt men den är för stor för bara fem säten. Hur de lyckas göra 7-sitsaren så trång i bagaget när 5-sits är så enorm vette tusan.
Den största nackdelen får ändå trots ovan vara räckvidden. För egen del skulle vi ligga på gränsen med 25 mil motorväg för första laddningen ifall vi kör hemifrån.
Fick brev från transportstyrelsen idag om miljöbonus. Är det någon som skickat in reservationen plus köpekontraktet och fått nått resultat på det?
Kan bekräfta att bonus betalas ut. Fick bonus utbetald av TS till leasingbolaget för någon månad sedan.
Har däremot ingen aning om exakt hur det sköttes eftersom fleet/finans hanterade det.
"Beställd" före 8 Nov 2022 och levererad våren 2023.
GTX presenteras på torsdag.
Antar den får det större batteriet och nya skärmar/mjukvara etc lik övriga ID.
Förstår inte riktigt målgruppen dock. Prestanda-minibuss har väl aldrig varit särskilt hett.
De borde istället göra en California-modell omgående. Massvis med folk vill resa och campa utsläppsfritt.
GTX presenteras på torsdag.
Antar den får det större batteriet och nya skärmar/mjukvara etc lik övriga ID.
Förstår inte riktigt målgruppen dock. Prestanda-minibuss har väl aldrig varit särskilt hett.
De borde istället göra en California-modell omgående. Massvis med folk vill resa och campa utsläppsfritt.
GTX eller ej så tror jag detta är absolut vad IDbuzz behöver.
Lite 4 krafs, nya mjukvaran, större batteri och effektivare motorer.
Bara de inte sabbar designen i fronten med de nya GTX dimljusen man sett på vissa spionbilder.
Från VW Transportbilars pressmeddelande:
Elektrisk dragbil. Tack vare det nya drivsystemet har även den maximala släpvagnsvikten ökat. ID. Buzz GTX med standardaxelavstånd får dra maximalt 1 800 kg (bromsad, åtta procents lutning), medan ID. Buzz GTX med lång hjulbas har en maximal släpvagnsvikt på 1 600 kg.
Äntligen börjar dragvikten gå åt rätt håll i alla fall.
Men än har elbilarna en bit kvar till motsvarande bensin och dieselbilar. VW Multivan får dra 2000 kg. Annat exempel är Tiguan som får dra 2300 kg, ca ett ton mer än ID4.
Från VW Transportbilars pressmeddelande:
Elektrisk dragbil. Tack vare det nya drivsystemet har även den maximala släpvagnsvikten ökat. ID. Buzz GTX med standardaxelavstånd får dra maximalt 1 800 kg (bromsad, åtta procents lutning), medan ID. Buzz GTX med lång hjulbas har en maximal släpvagnsvikt på 1 600 kg.
Äntligen börjar dragvikten gå åt rätt håll i alla fall.
Men än har elbilarna en bit kvar till motsvarande bensin och dieselbilar. VW Multivan får dra 2000 kg. Annat exempel är Tiguan som får dra 2300 kg, ca ett ton mer än ID4.
Ny Wellness-app alltså. VW är verkligen på hugget med sina EVs
Från VW Transportbilars pressmeddelande:
Elektrisk dragbil. Tack vare det nya drivsystemet har även den maximala släpvagnsvikten ökat. ID. Buzz GTX med standardaxelavstånd får dra maximalt 1 800 kg (bromsad, åtta procents lutning), medan ID. Buzz GTX med lång hjulbas har en maximal släpvagnsvikt på 1 600 kg.
Äntligen börjar dragvikten gå åt rätt håll i alla fall.
Men än har elbilarna en bit kvar till motsvarande bensin och dieselbilar. VW Multivan får dra 2000 kg. Annat exempel är Tiguan som får dra 2300 kg, ca ett ton mer än ID4.
Ny Wellness-app alltså. VW är verkligen på hugget med sina EVs
Japp, rätt var det är så kommer de med pruttkudde också
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Från VW Transportbilars pressmeddelande:
Elektrisk dragbil. Tack vare det nya drivsystemet har även den maximala släpvagnsvikten ökat. ID. Buzz GTX med standardaxelavstånd får dra maximalt 1 800 kg (bromsad, åtta procents lutning), medan ID. Buzz GTX med lång hjulbas har en maximal släpvagnsvikt på 1 600 kg.
Äntligen börjar dragvikten gå åt rätt håll i alla fall.
Men än har elbilarna en bit kvar till motsvarande bensin och dieselbilar. VW Multivan får dra 2000 kg. Annat exempel är Tiguan som får dra 2300 kg, ca ett ton mer än ID4.
Ny Wellness-app alltså. VW är verkligen på hugget med sina EVs
Hoppas att my2025 får den starkare bakmotorn, förvärmning av batteri och nya infotainmentsystemet. Isåfall blir det en Cargo till vintern.
Skulle kunna tänka mig att Cargo och ID3 får göra slut på lagret av gamla hårdvaran och så uppdateras både dem under året med samma specifikationer som övriga MEB bilar.
För det skulle vara helt ohållbart att fortsätta tillverka nya delar av en hårdvara man inte längre uppdaterar.
Hoppas att my2025 får den starkare bakmotorn, förvärmning av batteri och nya infotainmentsystemet. Isåfall blir det en Cargo till vintern.
Skulle kunna tänka mig att Cargo och ID3 får göra slut på lagret av gamla hårdvaran och så uppdateras både dem under året med samma specifikationer som övriga MEB bilar.
För det skulle vara helt ohållbart att fortsätta tillverka nya delar av en hårdvara man inte längre uppdaterar.
Ja dom är nog sist i kö att få alla uppdateringar. Planerar för ny bil om 10mån ish så då borde dom ju skiftat.