Hur fungerar Arval-erbjudandet?

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

AndOst
Inlägg: 12
Blev medlem: 18 dec 2023 10:36

Re: Hur fungerar Arval-erbjudandet?

Inlägg av AndOst »

Tackar, beställde bil igårkväll och har fått formuläret från Arval att skicka in, så då finns det hopp. Sker allt digital eller är det med snigelpost? Skall man fylla i något under finansalternativ på tesla kontot eller fixar Arval/Tesla det?

/Andreas
MYLR - 2024
Användarvisningsbild
Kirre
Teslaägare
Inlägg: 409
Blev medlem: 07 okt 2015 14:50

Re: Hur fungerar Arval-erbjudandet?

Inlägg av Kirre »

AndOst skrev: 18 dec 2023 12:45
Tackar, beställde bil igårkväll och har fått formuläret från Arval att skicka in, så då finns det hopp. Sker allt digital eller är det med snigelpost? Skall man fylla i något under finansalternativ på tesla kontot eller fixar Arval/Tesla det?

/Andreas
Valde operationell leasing i Tesla-beställningen och skrev sedan in Arval som leasingbolag.
I vårt fall var allt pappersarbete digitalt med bank-id samt foto av pass. Så fort man har signat avtalet skickar Arval in det till Tesla och löser det administrativa.
Faceliftad 75D, Titanium, grå klädsel med svart tak, allt lullull utom ljud. Dock många kablar och adaptrar.
M3 LR AWD, Midnight Silver, AP3/FSD, dragkrok.
MY LR, Pearl White
Geesy
Inlägg: 59
Blev medlem: 10 jun 2023 11:10

Re: Hur fungerar Arval-erbjudandet?

Inlägg av Geesy »

jonasl skrev: 16 dec 2023 17:16
Geesy skrev: 16 dec 2023 11:24
Du får räkna med 3% ränta i ditt exempel eftersom det är vad tesla erbjuder i sin räntekampanj.

Vidare har du ju milbegränsningen som oavsett ger en väldigt hög milkostnad även om erbjudandet kan se attraktivt ut
Det kostar inte så mycket extra att välja till 2000 mil/år. Övermil 10kr är inte helt dyrt heller eftersom däck ingår, det brukar det inte göra
Står ju specifikt att däck inte ingår?
Användarvisningsbild
lem
Teslaägare
Inlägg: 763
Blev medlem: 21 feb 2016 20:46
Ort: Stockholm/Täby

Re: Hur fungerar Arval-erbjudandet?

Inlägg av lem »

Fick detta igår:
Hej, vi har tyvärr inte fått in något underlag men vi ber er höra av er till Arval för att snabba på processen. Mvh, Tesla

Tesla-uppdatering: Din beställning, RN120xxxx, är tilldelad en bil som är tillgänglig för leverans detta kvartal. Sista upphämtningsdag är 31/12.
Svara ''JA'' på detta SMS för att bekräfta att du kan hämta ut bilen inom december.
Svara ''NEJ'' på detta SMS om din preferens för upphämtning är januari eller senare.
Notera att vi i detta skede ej kan garantera en upphämtningstid. Du kommer att få ett separat SMS för inbokning.

Det är nog lite stressigt inne på teslas levranssvdelning just nu???
Hälsningar
Lars

MS60 EDIT MS75 facelift nu med aktiverad autopilot AP1 och dragkrok. Min femte elbil efter Renault Clio electrique, Citroen Berlingo, Mercedes A-klass Electric (krockad mot en stenbumling efter 2kmil, snyft) och Nissan Leaf 24.
Arctic Drifter
Teslaägare
Inlägg: 886
Blev medlem: 18 mar 2022 11:58
Ort: Norrland
Referralkod: ts.la/anders453430
Kontakt:

Re: Hur fungerar Arval-erbjudandet?

Inlägg av Arctic Drifter »

Räknar jag rätt nu, för 4000 mil/år:
Grundpris 6500 kr/mån
Tillägg 2000 mil = drygt 700 kr/mån
Övermil 2000/år, alltså 2000*15 = 30 000 kr eller 2500 kr/mån

Så för 9 700 kr/mån kan jag åka 4000 mil per år? Låter sjukt bra...

Så totalkostnad på 349' för 36 månader...
Tesla Model Y Performance
AndOst
Inlägg: 12
Blev medlem: 18 dec 2023 10:36

Re: Hur fungerar Arval-erbjudandet?

Inlägg av AndOst »

lem skrev: 19 dec 2023 08:16
Fick detta igår:
Hej, vi har tyvärr inte fått in något underlag men vi ber er höra av er till Arval för att snabba på processen. Mvh, Tesla

Tesla-uppdatering: Din beställning, RN120xxxx, är tilldelad en bil som är tillgänglig för leverans detta kvartal. Sista upphämtningsdag är 31/12.
Svara ''JA'' på detta SMS för att bekräfta att du kan hämta ut bilen inom december.
Svara ''NEJ'' på detta SMS om din preferens för upphämtning är januari eller senare.
Notera att vi i detta skede ej kan garantera en upphämtningstid. Du kommer att få ett separat SMS för inbokning.

Det är nog lite stressigt inne på teslas levranssvdelning just nu???
Jag fick samma SMS från Tesla. Just nu väntar jag att Arval skall godkänna min kreditansökan, de sa att kampanjan för Leasing gick ur i natt, men skulle återkomma till mig under dagen. Känns osäkert om det kommer hinna leverera innan 31:a, men antar 29:e blir sista dagen iom det är fredag?
MYLR - 2024
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19572
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Hur fungerar Arval-erbjudandet?

Inlägg av Bjelke »

lem skrev: 19 dec 2023 08:16
Fick detta igår:
Hej, vi har tyvärr inte fått in något underlag men vi ber er höra av er till Arval för att snabba på processen. Mvh, Tesla

Tesla-uppdatering: Din beställning, RN120xxxx, är tilldelad en bil som är tillgänglig för leverans detta kvartal. Sista upphämtningsdag är 31/12.
Svara ''JA'' på detta SMS för att bekräfta att du kan hämta ut bilen inom december.
Svara ''NEJ'' på detta SMS om din preferens för upphämtning är januari eller senare.
Notera att vi i detta skede ej kan garantera en upphämtningstid. Du kommer att få ett separat SMS för inbokning.

Det är nog lite stressigt inne på teslas levranssvdelning just nu???
Dom har väl haft det stressigt sedan 2015 ungefär… :lol:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
AndOst
Inlägg: 12
Blev medlem: 18 dec 2023 10:36

Re: Hur fungerar Arval-erbjudandet?

Inlägg av AndOst »

Fick mail av Tesla lev avd att betalningskvittens måste finnas hos dem imorgon för att kunna leverera innan 31:a. Arval säger att jag kan signa imorgon men betalning lär ju dröja flera dagar. Leasingkampanjen gällde ju om man hämtade bilen innan 31:e så undrar hur detta slutar :/
MYLR - 2024
pappapuff
Inlägg: 13
Blev medlem: 30 sep 2020 10:38

Re: Hur fungerar Arval-erbjudandet?

Inlägg av pappapuff »

Jag har fått upphämtning ”bekräftad” 22/12. Leasingavtalet är påskrivet men på teslakontot syns inget om att leasing är upplagd, endast 9 st handpenningsavtal…
Har blivit meddelad att skyltar skickas med posten.
Användarvisningsbild
lem
Teslaägare
Inlägg: 763
Blev medlem: 21 feb 2016 20:46
Ort: Stockholm/Täby

Re: Hur fungerar Arval-erbjudandet?

Inlägg av lem »

Arval o tesla meddelar var för sig att rabatten (?) upphör om leverans ej sker före 31/12. Vet ej hur status är för mig, appen ej uppdaterad.

Blir lite på målsnöret för mig. Arval skulle sända över ordern idag men tesla har bekräftat att de inte fått något.

Vet någon hur stor rabatten kan vara?
Hälsningar
Lars

MS60 EDIT MS75 facelift nu med aktiverad autopilot AP1 och dragkrok. Min femte elbil efter Renault Clio electrique, Citroen Berlingo, Mercedes A-klass Electric (krockad mot en stenbumling efter 2kmil, snyft) och Nissan Leaf 24.
AndOst
Inlägg: 12
Blev medlem: 18 dec 2023 10:36

Re: Hur fungerar Arval-erbjudandet?

Inlägg av AndOst »

lem skrev: 20 dec 2023 11:04
Arval o tesla meddelar var för sig att rabatten (?) upphör om leverans ej sker före 31/12. Vet ej hur status är för mig, appen ej uppdaterad.

Blir lite på målsnöret för mig. Arval skulle sända över ordern idag men tesla har bekräftat att de inte fått något.

Vet någon hur stor rabatten kan vara?
Står det något i avtalet att leasingkostnaden blir högre om den inte levereras i tid eller vad händer då?
MYLR - 2024
Användarvisningsbild
lem
Teslaägare
Inlägg: 763
Blev medlem: 21 feb 2016 20:46
Ort: Stockholm/Täby

Re: Hur fungerar Arval-erbjudandet?

Inlägg av lem »

Står inget i kontraktet från Arval om leveransdag eller påverkan på priset vid senare leverans. Det stod i förutsättningarna på hemsidan att leverans skulle ske före 31/12.

Det blir väl Ragnarök dvs jordens upplösning om inte alla bilarna är ute ur hallarna när nyårsfyrverkerierna börjar smälla.

Hur går det för de som beställde en bil som skulle tillverkad och inte ens är i Sverige?

Någon som varit i Huddinge nyligen?
Hälsningar
Lars

MS60 EDIT MS75 facelift nu med aktiverad autopilot AP1 och dragkrok. Min femte elbil efter Renault Clio electrique, Citroen Berlingo, Mercedes A-klass Electric (krockad mot en stenbumling efter 2kmil, snyft) och Nissan Leaf 24.
Användarvisningsbild
lem
Teslaägare
Inlägg: 763
Blev medlem: 21 feb 2016 20:46
Ort: Stockholm/Täby

Re: Hur fungerar Arval-erbjudandet?g

Inlägg av lem »

Bilen är levererad!
Den söta chauffören (kvinnlig) hjälpte till att få på mina plåtar och få loss sin grönplåt. Hon körde hit från Huddinge.

Hon sa att det är jättemånga som tagit Arvals erbjudande och just frånvaron av handpenning var det som lockade. Någon som förstår hur de räknat hem dealen?
De får inte mycket rabatt från Tesla. De är ett mycket lönsamt och stort bolag samt verkar veta sin bransch. Har Tesla garanterat mycket höga restvärden?

Iaktagelser:
- Försäkring från Arval är dyr över 1ooo mil
- Vinterdäck på tre år är dyrare än däcken kostar. De har ett restvärde och man får skifte och hotell om Arval skall hålla med däck. Jag köpte direkt av tesla som monterade vinterdäck.
- Lack betalar man av på tre år men det finns ett kvarvarande restvärde om än litet.
- Övermil kostar 15,80 över 1000 mil. Jag har påtalat att jag vill ha 2000 mil men detta skall vi ta i senare. De är för pressade nu.
Hälsningar
Lars

MS60 EDIT MS75 facelift nu med aktiverad autopilot AP1 och dragkrok. Min femte elbil efter Renault Clio electrique, Citroen Berlingo, Mercedes A-klass Electric (krockad mot en stenbumling efter 2kmil, snyft) och Nissan Leaf 24.
Användarvisningsbild
lem
Teslaägare
Inlägg: 763
Blev medlem: 21 feb 2016 20:46
Ort: Stockholm/Täby

Re: Hur fungerar Arval-erbjudandet?

Inlägg av lem »

Hej!

Är det någon som kommer ihåg vad det skulle kosta att öka från 1000 mil till 2000 mil/år? Jag har för mig att det var 8 kr/mil dvs runt 670 kr i ökad månadsavgift. Det går inte att kolla då erbjudandet är borttaget.

Jag tog i hastigheten 1000 mil/per år och inser att det är alldeles för lite. Nyss kom ett kontrakt med nya siffror:

under mil -9,941 kr
övermil 12,607 kr

Jag har svårt att veta hur långt vi kommer köra med bilen. Övermil är dyra och 1000 mil mer innebär en ökad kostnad på 1050 kr/månad i tre år. Gamla Bettan har fri el och kommer förmodligen bli kvar i familjen ett tag till. Under diskussion...
Hälsningar
Lars

MS60 EDIT MS75 facelift nu med aktiverad autopilot AP1 och dragkrok. Min femte elbil efter Renault Clio electrique, Citroen Berlingo, Mercedes A-klass Electric (krockad mot en stenbumling efter 2kmil, snyft) och Nissan Leaf 24.
pappapuff
Inlägg: 13
Blev medlem: 30 sep 2020 10:38

Re: Hur fungerar Arval-erbjudandet?

Inlägg av pappapuff »

Jag fick betala 724kr extra för 2k mil.
Användarvisningsbild
Ygreg
Teslaägare
Inlägg: 8
Blev medlem: 01 jan 2024 00:12

Re: Hur fungerar Arval-erbjudandet?

Inlägg av Ygreg »

Hej
Ni som hämtade ut bilen innan årsskiftet, fick ni tillbaka bokningsavgiften (2500kr) eller?
Missade spara ned leasingvillkoren på Tesla.com 😬
pappapuff
Inlägg: 13
Blev medlem: 30 sep 2020 10:38

Re: Hur fungerar Arval-erbjudandet?

Inlägg av pappapuff »

Yes, det betalades tillbaka
backe
Inlägg: 1744
Blev medlem: 05 apr 2020 18:38

Re: Hur fungerar Arval-erbjudandet?

Inlägg av backe »

Någon som vet om man kan överlåta leasingen via Arval?
Skriv svar