Div festures

Här samlar vi inlägg som tipsar om finesser på bilarna som alla ägare kanske inte känner till.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Beigler
Teslaägare
Inlägg: 409
Blev medlem: 09 jul 2016 00:30
Ort: Stocksund

Div festures

Inlägg av Beigler »

Tjena,
Har haft två X i rad, den senare i drygt fyra år. Så när jag nu precis bytt om till en S med nya skärmen etc hittar jag inte och funderar jag på lite olika saker. Tacksam om någon räv kan hjälpa till lite. :-)

1. Förut kunde man få en trippmätare och energimätare framför ratten. Dessa menyer finns ju inte framför ratten har jag insett. Men jag hittar ingen likvärdig info på stora displayen heller. Finns en energitab, men den ger inte alls samma momentana bild i kombo med tydligt snitt senaste 10km osv.

2. Matrix strålkastare. Vilken version kommer det med? Kan inte se att jag har det.

3. ANC. Jag hör inte ens skillnad när jag slår av och på det. Är det något fel eller är den så kass

4. Autoväxel, ursäkta men denna var en riktig besvikelse. Den gör ju inget förutom första växlingen när man sätter sig i bilen. Skall man parkera och köra lite fram och tillbaka får man så snällt dra på skärmen. Riktigt tråkigt.