Euro-NCAP kräver fysiska reglage

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Klas1234
Teslaägare
Inlägg: 20
Blev medlem: 21 okt 2023 21:47

Re: Euro-NCAP kräver fysiska reglage

Inlägg av Klas1234 »

Nu har jag testat med handskar i Highland och knapparna på ratten funkar fint med tjocka fodrade läderhandskar (Hestras) Jag fortsätter dock köra utan, men i Highland är det iaf inte ett problem med handskar på rattknapparna. (Men för er som gillar handskar i bilen blir det trixigare med skärmen. Knappen för röstkommando funkar ju också med handskar så där går det ju att styra musik etc)
Användarvisningsbild
SkipperO
Teslaägare
Inlägg: 219
Blev medlem: 27 dec 2019 08:23
Ort: Södra Norrland

Re: Euro-NCAP kräver fysiska reglage

Inlägg av SkipperO »

Tycker Euro-NCAP också borde testa sikt framåt och åt sidorna. I en annan tråd var det t ex många som berättade att de varit nära att krocka eller krockat pga den breda A-stolpen i Tesla, och problemet finns ju i olika grad på många bilar. Feta motorhuvar och annat kan ju också påverka sikten.
M3 LR -20 vit/vit, 18”
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11583
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Euro-NCAP kräver fysiska reglage

Inlägg av martinot »

SkipperO skrev: 29 mar 2024 14:09
Tycker Euro-NCAP också borde testa sikt framåt och åt sidorna. I en annan tråd var det t ex många som berättade att de varit nära att krocka eller krockat pga den breda A-stolpen i Tesla, och problemet finns ju i olika grad på många bilar. Feta motorhuvar och annat kan ju också påverka sikten.
Detta var en sak som jag inte var helt förtjust med PS2 (även om mycket fin bil i övrigt); dålig sikt runtomkring från förarplatsen.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Skriv svar