EAP automatiskt filbyte

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Yoque
Teslaägare
Inlägg: 54
Blev medlem: 11 maj 2022 13:11

EAP automatiskt filbyte

Inlägg av Yoque »

Har nyss införskaffat en Tesla till, en beggad model 3.
Bilen har EAP men jag får inte det automatiska filbytet att fungera. Det funkade när jag provkörde bilen men nu så händer det inget när man kör autopilot och vill byta fil på motorväg och när det kommer till att navigera med autopilot så fungerar den inte på avfarter utan säger bara att automatiskt filbyte inte är möjligt. Jag har aktiverat allt jag har kunnat gällande summon och autopiloten, är det något mer jag behöver göra för att få igång det automatiska filbytet eller måste jag boka tid hos Tesla?
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6435
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: EAP automatiskt filbyte

Inlägg av spacecoin »

Om det är skitiga kameror vid b-pelaren eller side repeaters vid backspegel/hjulhuset så funkar inte filbytena.
Du behöver dutta på blinkersen med EAP/FSD för att initiera ett filbyte i EU, men det vet du kanske redan.

Det kan även vara lite skakigt år ena hållet på min bil där solen ligger på från sidan t.ex. Då funkar det bara åt ena hållet.
Användarvisningsbild
Yoque
Teslaägare
Inlägg: 54
Blev medlem: 11 maj 2022 13:11

Re: EAP automatiskt filbyte

Inlägg av Yoque »

Alla kameror är rena och jag får inte ens upp att bilen kan byta fil själv, andra andra filen blir blå.
Men Tesla ringde om en annan grej idag så troligtvis får mobil service kolla på det....
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4347
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: EAP automatiskt filbyte

Inlägg av dstr »

Ser bilen två filer?

På tex stäketleden så fungerar det inte, även om det "ser ut som motorväg"
Användarvisningsbild
Yoque
Teslaägare
Inlägg: 54
Blev medlem: 11 maj 2022 13:11

Re: EAP automatiskt filbyte

Inlägg av Yoque »

Allt ser ut som det ska med filerna. Har testat det på olika ställen på E18 och andra vägar men inte fått det att fungera.
Skriv svar