Tesla Mölndal har förstört lacken på min bil, varning och HJÄLP!

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Mickeak88
Teslaägare
Inlägg: 29
Blev medlem: 13 nov 2023 17:44
Ort: ulricehamn
Referralkod: ts.la/michael438334

Tesla Mölndal har förstört lacken på min bil, varning och HJÄLP!

Inlägg av Mickeak88 »

Som rubriken lyder, dom har tabbat sig rejält på SC Mölndal.

Ber om ursäkt i förväg för ett långt inlägg, men jag tror detta kan vara av intresse och även hjälpa andra att inte hamna i denna sits.

I höstas ballade bagageluckan ur och färg skavdes bort på luckans övre hörn och på karossen vid bakersta rutan, vid inspektion av detta upptäckte dom även att färgen på vänster tröskel hade släppt (är väl standard) och allt detta skulle fixas på garanti, så långt allt väl.

Det har tagit en evighet men jag har inte legat på då jag inte känt att det är någon brådska med mitt ärende, men för två och en halv vecka sedan fick jag en tid.
Tyckte det tog lite lång tid men jag hade lånebil under tiden och bekymrade mig inte över detta.

Idag hämtade jag bilen och trodde bokstavligt talat att jag skulle gå sönder när jag fick se resultatet......
Här ska ni få höra, tesla har lyckats med följande:

Bakluckan har "punktlackerats" och har nu en helt annan nyans av vit på en yta som är ungefär 2 nävar stor, det är också bara vit färg dom lackat med så på den ytan har alltså ingen pärlemoeffekt längre.

Där luckan möter karossen under sista bakrutan har dom gjort ett lika stort område med samma upplägg, vit färg utan pärlemo i fel nyans men som grädde på moset har dom toppat med synliga sliprepor och en rejäl rinning med klarlack, ish 4 cm lång.

Hela tröskeln är lackad, i nästan rätt färg, med ytterst lite pärlemo. Man har maskerat otroligt klumpigt så förardörren har lackdamm på halva dörren.
Ett annat problem med maskeringen är att det är en stor färgkant som syns även när dörren är stängd. längre bak på tröskeln har man försökt polera bort denna kant och såklart polerat hål på originallacken så där tittar plåten igenom nu (ca 15cm långt)

Utöver alla andra misstag så har man också slipat med bilens dörrar öppna så den såg ju ut som en hantverkarbil inuti, slipdamm och märken lite här och var.....

Jag krävde att få veta vilken firma som gjort jobbet, spot paint göteborg ab, och för mig räckte det att kolla upp bolagets ekonomi lite snabbt för att förstå vad det var för lallare.
Det är ju för övrigt inte en tesla godkänd karosserifirma!!!

SC Mölndal stretade inte emot det minsta och ska göra om hela rasket, men, det är ju samma firma bilen ska till.
Jag känner att dom fördärvat min annars oskadade och välskötta bil, som inte varit omlackad tidigare.
Detta lär dom ju inte reda ut, den kommer antagligen alltid se lite off ut i lacken.
Allt detta pga några små garantiskador som knappt syntes, och nu ser bilen förfärlig ut.
Hjälp, vad ska jag göra :?:
mussla
Inlägg: 184
Blev medlem: 18 mar 2023 17:00

Re: Tesla Mölndal har förstört lacken på min bil, varning och HJÄLP!

Inlägg av mussla »

Tråkigt läge. Vad jag har läst här på forumet så är pärlemovit svår att bättringsmåla men det här låter ju som en ren katastrof. Varför skall de lämna bilen till samma firma, om den inte är tesla godkänd? Jag hade stått på mig och krävt att en annan firma tar över jobbet.
Användarvisningsbild
ducce916m
Teslaägare
Inlägg: 200
Blev medlem: 31 aug 2021 16:18

Re: Tesla Mölndal har förstört lacken på min bil, varning och HJÄLP!

Inlägg av ducce916m »

Hämtade min bil för ett par dagar sedan efter att den blivit reparerad efter att en buss kört på vänster framskärm. Visst går det att göra en perfekt lackering av den vita färgen. På min bil är det omöjligt att se någon skarv eller nyansskillnad, helt perfekt riktning o lackering. Bilskadecenter (BSC) i Vellinge gjorde jobbet. Tackar också Sentry mode för de fyra filmklippen jag kunde sända till Protector, bussens försäkringsbolag. Utan dessa hade det kanske varit svårt att bevisa vems felet var.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14574
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Tesla Mölndal har förstört lacken på min bil, varning och HJÄLP!

Inlägg av taliz »

Är Teslas huvudansvar förstås, men mest korrekt är väl "spot paint göteborg ab har förstört lacken på min bil".
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6456
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Tesla Mölndal har förstört lacken på min bil, varning och HJÄLP!

Inlägg av spacecoin »

taliz skrev: 04 maj 2024 10:26
Är Teslas huvudansvar förstås, men mest korrekt är väl "spot paint göteborg ab har förstört lacken på min bil".
TS har ingen affärsrelation med underleverantören och Tesla tyckte tydligen att jobbet var bra utfört eftersom de sa att bilen var klar?
Xanthopteryx
Inlägg: 194
Blev medlem: 12 dec 2023 06:00

Re: Tesla Mölndal har förstört lacken på min bil, varning och HJÄLP!

Inlägg av Xanthopteryx »

Kan du bjussa på lite bra foton?

***************************************************

Lite off topic, men raden ovan var det jag skrev och forumet kontrade med nedan. Är den funktionen kroniskt trasig eller vad är det som gör att man möts av detta var och varannan gång, hur trevligt och sakligt man än må skriva?
@Tibor, varför blir det såhär?

"VAR SNÄLL
När man skriver personligt till någon är det extra viktigt att skriva hövligt och respektfullt.

Kan det du har skrivit uppfattas som irriterande eller sårande?
Skriv i så fall om ditt inlägg eller avstå från att skriva den över huvud taget.
Kräv inte att någon ska svara på en fråga. Skriv heller inte vad du tror någon annan menat med sitt inlägg. Du kanske har missuppfattat det.

Har du blivit påhoppad och ska precis skriva ett surt svar tillbaka?
Gör inte det! Anmäl istället inlägget med hjälp av [!] Rapportera knappen.

Anser du att det du har skrivit inte är offensivt kan du lägga upp det på forumet genom att klicka på Skicka knappen igen.
Men om ditt inlägg sedan ändå blir anmält för personpåhopp kommer ditt konto att stängas av."
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6456
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Tesla Mölndal har förstört lacken på min bil, varning och HJÄLP!

Inlägg av spacecoin »

Xanthopteryx skrev: 04 maj 2024 12:52
@Tibor, varför blir det såhär?
Det blir så när inlägget eller det man citerar använder vissa ord, t ex "du".
Användarvisningsbild
Mickeak88
Teslaägare
Inlägg: 29
Blev medlem: 13 nov 2023 17:44
Ort: ulricehamn
Referralkod: ts.la/michael438334

Re: Tesla Mölndal har förstört lacken på min bil, varning och HJÄLP!

Inlägg av Mickeak88 »

taliz skrev: 04 maj 2024 10:26
Är Teslas huvudansvar förstås, men mest korrekt är väl "spot paint göteborg ab har förstört lacken på min bil".
Jag håller Tesla som ytterst ansvariga då jag lämnat in bilen till sc Mölndal för ett garantiärende.
Der är ju ändå dom som valt en oseriös lackverkstad.
Användarvisningsbild
Mickeak88
Teslaägare
Inlägg: 29
Blev medlem: 13 nov 2023 17:44
Ort: ulricehamn
Referralkod: ts.la/michael438334

Re: Tesla Mölndal har förstört lacken på min bil, varning och HJÄLP!

Inlägg av Mickeak88 »

mussla skrev: 03 maj 2024 20:24
Tråkigt läge. Vad jag har läst här på forumet så är pärlemovit svår att bättringsmåla men det här låter ju som en ren katastrof. Varför skall de lämna bilen till samma firma, om den inte är tesla godkänd? Jag hade stått på mig och krävt att en annan firma tar över jobbet.
Ärendet är inte avklarat än och tesla säger att dom ska rätta till min bil.
Jag har ställt precis samma fråga, varför dom lämnat bilen till spot paint.
Verkstadschefen på sc Mölndal hävdar att dom får lämna bilen på spot paint då det inte är några strukturella skador som ska åtgärdas.
Ringde till tesla supporten och blev kopplad till Norge, dom hävdade att det inte var ok att göra så och tycker hela ärendet verkar konstigt.
När jag kommer hem från min arbetsresa ska jag ta bra foton och skicka till supporten, dom var ganska angelägna om att få foton och min sida av historian.
Jag har ställt kravet att en annan firma ska få åtgärda bilen men verkstadschefen vägrar och hävdar att spot paint måste få en chans till på sig att göra rätt.
Där står vi nu....
Användarvisningsbild
Mickeak88
Teslaägare
Inlägg: 29
Blev medlem: 13 nov 2023 17:44
Ort: ulricehamn
Referralkod: ts.la/michael438334

Re: Tesla Mölndal har förstört lacken på min bil, varning och HJÄLP!

Inlägg av Mickeak88 »

ducce916m skrev: 04 maj 2024 09:39
Hämtade min bil för ett par dagar sedan efter att den blivit reparerad efter att en buss kört på vänster framskärm. Visst går det att göra en perfekt lackering av den vita färgen. På min bil är det omöjligt att se någon skarv eller nyansskillnad, helt perfekt riktning o lackering. Bilskadecenter (BSC) i Vellinge gjorde jobbet. Tackar också Sentry mode för de fyra filmklippen jag kunde sända till Protector, bussens försäkringsbolag. Utan dessa hade det kanske varit svårt att bevisa vems felet var.
Mina skador var ju dessutom väldigt små, det på bakluckan syntes egentligen bara när den var öppen och släppet på tröskeln var typ 2 märken som var 2x2cm vardera.
Jag börjar fundera på om något annat hänt med bilen under deras hantering, alternativt att det första försöket var en ännu värre katastrof som sedan ledde till att dom fick lacka större ytor.
Användarvisningsbild
AAKEE
Teslaägare
Inlägg: 3854
Blev medlem: 04 nov 2020 20:12
Ort: Boden
Referralkod: ts.la/ke18519

Re: Tesla Mölndal har förstört lacken på min bil, varning och HJÄLP!

Inlägg av AAKEE »

Mickeak88 skrev: 04 maj 2024 13:56
taliz skrev: 04 maj 2024 10:26
Är Teslas huvudansvar förstås, men mest korrekt är väl "spot paint göteborg ab har förstört lacken på min bil".
Jag håller Tesla som ytterst ansvariga då jag lämnat in bilen till sc Mölndal för ett garantiärende.
Der är ju ändå dom som valt en oseriös lackverkstad.
Det ÄR Tesla som är ansvariga, såklart och de har ett ansvar mot dig som kund.

Det kan såklsrt ha gått dåligt (sannolikt anlitat klåpare* då den/de de anlitat har lämnat ut en bil långt under standarden).

Det mest intressanta för oss andra det här läget är slutresultatet, dvs hur det ser ut när Tesla rätat till problemet. Vi förutsätter att det kommer ske. Lite olyckligt om Tesla ska ge klåparna chansen igen.
Tyska premiumbilar lämnas inte alls ut av deras återförsäljare om de inte håller rimlig standard.

Jag är oerhört missnöjd med den behandling jag fått av Tesla efter att jag fick ut en bil med en buckla på ovansidan av framskärmen. De tog noll ansvar efter att jag rapporterade in problemet efter leverans. Ändå hade jag bildbevis på att bucklan existerade vid uthämtningstillfället, innan jag hade flyttat bilen. Då hade jag ändå vart skeptisk före leverans och jag har fått lovat av tesla att de hade kollat igenom bilen och kunde garantera att den var i fet skick som anstår en helt ny bil. Jag blev dubbelt blåst av Tesla då någon uppenbarligen ljög om att de hade kontrollerat bilen, och den säljare som lovade allt detta (kontrollerat skicket, ”du får såklart all hjälp du behöver av oss”) hade gått upp i rök.

Det blir ju intressant att se om Teslas åsikt om skicket i slutändan överensstämmer med din åsikt, dvs vad som är lägsta godtagbara skick.

Det börjar finnas ganska många exempel på där bilarna inte ser ut som branschstandarden efter reparationer, förmodligen beror det på att Tesla inte har en egen organisation och att kraven på företagen som gör det inte finns eller efterföljs.


*) Skillnaden mellan [amatör] och [klåpare]:

- Amatören gör så gott han kan, klåparen gör det han inte kan.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6456
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Tesla Mölndal har förstört lacken på min bil, varning och HJÄLP!

Inlägg av spacecoin »

Mickeak88 skrev: 04 maj 2024 14:05
Jag har ställt kravet att en annan firma ska få åtgärda bilen men verkstadschefen vägrar och hävdar att spot paint måste få en chans till på sig att göra rätt.
Det verkar ju iofs rimligt att de ska få försöka igen. Håller tummarna.
Användarvisningsbild
Mickeak88
Teslaägare
Inlägg: 29
Blev medlem: 13 nov 2023 17:44
Ort: ulricehamn
Referralkod: ts.la/michael438334

Re: Tesla Mölndal har förstört lacken på min bil, varning och HJÄLP!

Inlägg av Mickeak88 »

Xanthopteryx skrev: 04 maj 2024 12:52
Kan du bjussa på lite bra foton?

***************************************************

Lite off topic, men raden ovan var det jag skrev och forumet kontrade med nedan. Är den funktionen kroniskt trasig eller vad är det som gör att man möts av detta var och varannan gång, hur trevligt och sakligt man än må skriva?
@Tibor, varför blir det såhär?

"VAR SNÄLL
När man skriver personligt till någon är det extra viktigt att skriva hövligt och respektfullt.

Kan det du har skrivit uppfattas som irriterande eller sårande?
Skriv i så fall om ditt inlägg eller avstå från att skriva den över huvud taget.
Kräv inte att någon ska svara på en fråga. Skriv heller inte vad du tror någon annan menat med sitt inlägg. Du kanske har missuppfattat det.

Har du blivit påhoppad och ska precis skriva ett surt svar tillbaka?
Gör inte det! Anmäl istället inlägget med hjälp av [!] Rapportera knappen.

Anser du att det du har skrivit inte är offensivt kan du lägga upp det på forumet genom att klicka på Skicka knappen igen.
Men om ditt inlägg sedan ändå blir anmält för personpåhopp kommer ditt konto att stängas av."

Har inte tagit några vettiga foton då jag bara plockade upp min bil på vägen till tågstationen, skulle iväg på arbetsresa och hade därmed inte hur mycket tid som helst att varken argumentera med tesla eller ta en massa foton.
Bilen står dock parkerad på inhägnat område och jag ska ta ordentliga bilder när jag kommer hem.
Verkstadschefen tog ett gäng bilder på alla fel så det finns ju dokumenterat, dom vet vad som väntar.
Användarvisningsbild
Mickeak88
Teslaägare
Inlägg: 29
Blev medlem: 13 nov 2023 17:44
Ort: ulricehamn
Referralkod: ts.la/michael438334

Re: Tesla Mölndal har förstört lacken på min bil, varning och HJÄLP!

Inlägg av Mickeak88 »

AAKEE skrev: 04 maj 2024 14:10
Mickeak88 skrev: 04 maj 2024 13:56
taliz skrev: 04 maj 2024 10:26
Är Teslas huvudansvar förstås, men mest korrekt är väl "spot paint göteborg ab har förstört lacken på min bil".
Jag håller Tesla som ytterst ansvariga då jag lämnat in bilen till sc Mölndal för ett garantiärende.
Der är ju ändå dom som valt en oseriös lackverkstad.
Det ÄR Tesla som är ansvariga, såklart och de har ett ansvar mot dig som kund.

Det kan såklsrt ha gått dåligt (sannolikt anlitat klåpare* då den/de de anlitat har lämnat ut en bil långt under standarden).

Det mest intressanta för oss andra det här läget är slutresultatet, dvs hur det ser ut när Tesla rätat till problemet. Vi förutsätter att det kommer ske. Lite olyckligt om Tesla ska ge klåparna chansen igen.
Tyska premiumbilar lämnas inte alls ut av deras återförsäljare om de inte håller rimlig standard.

Jag är oerhört missnöjd med den behandling jag fått av Tesla efter att jag fick ut en bil med en buckla på ovansidan av framskärmen. De tog noll ansvar efter att jag rapporterade in problemet efter leverans. Ändå hade jag bildbevis på att bucklan existerade vid uthämtningstillfället, innan jag hade flyttat bilen. Då hade jag ändå vart skeptisk före leverans och jag har fått lovat av tesla att de hade kollat igenom bilen och kunde garantera att den var i fet skick som anstår en helt ny bil. Jag blev dubbelt blåst av Tesla då någon uppenbarligen ljög om att de hade kontrollerat bilen, och den säljare som lovade allt detta (kontrollerat skicket, ”du får såklart all hjälp du behöver av oss”) hade gått upp i rök.

Det blir ju intressant att se om Teslas åsikt om skicket i slutändan överensstämmer med din åsikt, dvs vad som är lägsta godtagbara skick.

Det börjar finnas ganska många exempel på där bilarna inte ser ut som branschstandarden efter reparationer, förmodligen beror det på att Tesla inte har en egen organisation och att kraven på företagen som gör det inte finns eller efterföljs.


*) Skillnaden mellan [amatör] och [klåpare]:

- Amatören gör så gott han kan, klåparen gör det han inte kan.
Tesla ska ju tyvärr ge dessa klåpare en chans till, dom som för övrigt inte lyckats på två försök.
Jag krävde att de skulle byta lackfirma denna gång men verkstadschefen vägrade och påstod att dom måste få försöka igen, jag vet inte vad jag kan och inte kan kräva i den frågan.
Han försökte dock hävda att det fick vara lite rinn i lacken upp till 2mm och lite skräp beroende på vart det sitter, jag höll såklart inte med.
Han sa att dom har riktlinjer för precis allt sådant, och dessa ville jag såklart ta del av, men det gick inte....
Ska jag vara helt ärlig så tycker jag att verkstadschefen är en hal j**el, svarar inte på meddelande utan ringer alltid upp så att vad som sägs inte ska dokumenteras, kommer med orimliga förklaringar och lovar gång på gång att allt såklart ska bli bra och bilen ska bli som ny.... Ja du hör, en typisk säljare.

Din historia lät ju också riktigt tråkig, och jag gör allt som står i min makt för att inte bli undanskuffad.

Skrev i ett annat svar att jag kontaktat supporten och blev kopplad till någon tjomme i Norge som ändå verkade ganska angelägen om att få bilder och information av mig, svarar såklart på begäran och får se om det leder någon vart?
Xanthopteryx
Inlägg: 194
Blev medlem: 12 dec 2023 06:00

Re: Tesla Mölndal har förstört lacken på min bil, varning och HJÄLP!

Inlägg av Xanthopteryx »

spacecoin skrev: 04 maj 2024 13:26
Xanthopteryx skrev: 04 maj 2024 12:52
@Tibor, varför blir det såhär?
Det blir så när inlägget eller det man citerar använder vissa ord, t ex "du".
Aha. Får återgå till pre 60-tal helt enkelt och börja bruka Ni igen.
Tack för att Ni klargjorde hur den automagiska kontrollfunktionen fungerar.
Jag får önske Eder en trevlig helg.
Användarvisningsbild
tnjo
Teslaägare
Inlägg: 158
Blev medlem: 17 apr 2023 17:49

Re: Tesla Mölndal har förstört lacken på min bil, varning och HJÄLP!

Inlägg av tnjo »

Xanthopteryx skrev: 04 maj 2024 14:46
spacecoin skrev: 04 maj 2024 13:26
Xanthopteryx skrev: 04 maj 2024 12:52
@Tibor, varför blir det såhär?
Det blir så när inlägget eller det man citerar använder vissa ord, t ex "du".
Aha. Får återgå till pre 60-tal helt enkelt och börja bruka Ni igen.
Tack för att Ni klargjorde hur den automagiska kontrollfunktionen fungerar.
Jag får önske Eder en trevlig helg.
Forumet borde reagera mer på det då ni är nedsättande till tjänstefolk ;)
Model Y RWD
SwedishAdvocate
Inlägg: 5602
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Tesla Mölndal har förstört lacken på min bil, varning och HJÄLP!

Inlägg av SwedishAdvocate »

Mickeak88 skrev: 04 maj 2024 14:38
Ska jag vara helt ärlig så tycker jag att verkstadschefen [...], svarar inte på meddelande utan ringer alltid upp så att vad som sägs inte ska dokumenteras [...
Är tyvärr själv inte så tekniskt kunnig, men som jag förstått det så går det ju att spela in telefonsamtal... ;)

Om inget annat kan du väl köpa en sån här el. ngt likn.

Bild

Bilden visar en Zoom H1n. När chefen ringer kan du ju be honom vänta några sekunder medan du trycker på record och sätter telefonen i högtalarläge... ;)

Men det finns säkert ännu bättre och enklare sätt att spela in mobilsamtal. Ngn kanske känner för att skapa en separat tråd i forumavdelningen "Övrigt" om det här... ;)

OBS: Har inte dubbelkollat att just den här Zoom-prylen ovan fungerar tillfredställande – men det finns säkert tester på typ Y-tube som kan verifiera det...
Senast redigerad av SwedishAdvocate, redigerad totalt 2 gång.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
SwedishAdvocate
Inlägg: 5602
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Tesla Mölndal har förstört lacken på min bil, varning och HJÄLP!

Inlägg av SwedishAdvocate »

Forts. Gissar att Tesla i Mölndal mkt väl kan vara inne och läsa i det här forumet, men det kan vi nog inte göra så mkt åt...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Xanthopteryx
Inlägg: 194
Blev medlem: 12 dec 2023 06:00

Re: Tesla Mölndal har förstört lacken på min bil, varning och HJÄLP!

Inlägg av Xanthopteryx »

Finns appar till telefonen som spelar in samtal. Funkar skitbra. Helt lagligt också så länge Ni är med i samtalet. Detsamma gäller att spela in möten. Måste Ni på dass så får Ni dock inte lämna telefonen med inspelning påslagen då Ni inte längre deltar.
Är man två så kan båda spela in för då kan en gå på dass och den andra stanna med sin telefon.
Aida
Inlägg: 965
Blev medlem: 01 jul 2021 13:50

Re: Tesla Mölndal har förstört lacken på min bil, varning och HJÄLP!

Inlägg av Aida »

ducce916m skrev: 04 maj 2024 09:39
Hämtade min bil för ett par dagar sedan efter att den blivit reparerad efter att en buss kört på vänster framskärm. Visst går det att göra en perfekt lackering av den vita färgen. På min bil är det omöjligt att se någon skarv eller nyansskillnad, helt perfekt riktning o lackering. Bilskadecenter (BSC) i Vellinge gjorde jobbet. Tackar också Sentry mode för de fyra filmklippen jag kunde sända till Protector, bussens försäkringsbolag. Utan dessa hade det kanske varit svårt att bevisa vems felet var.

Bilskadecenter Vellinge håller toppklass!
Användarvisningsbild
Mickeak88
Teslaägare
Inlägg: 29
Blev medlem: 13 nov 2023 17:44
Ort: ulricehamn
Referralkod: ts.la/michael438334

Re: Tesla Mölndal har förstört lacken på min bil, varning och HJÄLP!

Inlägg av Mickeak88 »

Jag får väl helt enkelt sitta lugnt i båten tills dom gjort ett försök att rätta till bilen, jag har vad jag kan förstå inget annat val om jag inte vill bekosta lösningen själv.
Jag är vid det här laget negativt inställd till allt vad sc Mölndal ska göra och har gjort men det betyder ju inte att det inte blir bra denna gången.
Jag kanske bara har haft otur de få gångerna jag varit där?
Tänker att det hade blivit ett väldans liv om alla som lämnar sina bilar där upplever samma sak som jag :lol:
Jag ska såklart uppdatera med hur saker blivit när jag hämtar upp bilen nästa gång.
Användarvisningsbild
thebishop
Teslaägare
Inlägg: 1401
Blev medlem: 12 feb 2015 16:47
Ort: Lidingö

Re: Tesla Mölndal har förstört lacken på min bil, varning och HJÄLP!

Inlägg av thebishop »

AAKEE skrev: 04 maj 2024 14:10
Då hade jag ändå vart skeptisk före leverans och jag har fått lovat av tesla att de hade kollat igenom bilen och kunde garantera att den var i fet skick som anstår en helt ny bil. Jag blev dubbelt blåst av Tesla då någon uppenbarligen ljög om att de hade kontrollerat bilen, och den säljare som lovade allt detta (kontrollerat skicket, ”du får såklart all hjälp du behöver av oss”) hade gått upp i rök.
Diskuterade detta kort vid leverans av BMWn när jag snabbt filmade av den.

De har tre avsyningar med checklista innan jag fick bilen; fabrik, iordningställande, leveranspersonen.

Hittade lite smuts på backspegeln, annars helt felfritt. Med ok panelgaps.

Till TS: fasen vad tråkigt, det klart de måste låta någon annan kompetent firma fixa. Vad fn.
Model S P90DL+ (2015)
Model 3 LR (2021)
BMW iX xDrive50 (2024)
Användarvisningsbild
Dr Mabuse
Teslaägare
Inlägg: 198
Blev medlem: 18 maj 2023 19:32
Ort: Örebro län
Kontakt:

Re: Tesla Mölndal har förstört lacken på min bil, varning och HJÄLP!

Inlägg av Dr Mabuse »

Mickeak88 skrev: 04 maj 2024 14:38

Ska jag vara helt ärlig så tycker jag att verkstadschefen är en hal j**el, svarar inte på meddelande utan ringer alltid upp så att vad som sägs inte ska dokumenteras, kommer med orimliga förklaringar och lovar gång på gång att allt såklart ska bli bra och bilen ska bli som ny.... Ja du hör, en typisk säljare.
Se till att ha en app installerad så du kan spela in samtalen på mobilen. Då finns det dokumenterat, och borde räcka som bevis vid eventuell tvist.
Music is like vintage wine. It keeps getting better over the years,
if those who made it knew how to make it right.

Kör: Tesla Model 3 LR -22

Stort tack till Top Layer Customs / JWSR Solfilm & Reklam AB för utmärkt foliering.
Användarvisningsbild
Mickeak88
Teslaägare
Inlägg: 29
Blev medlem: 13 nov 2023 17:44
Ort: ulricehamn
Referralkod: ts.la/michael438334

Re: Tesla Mölndal har förstört lacken på min bil, varning och HJÄLP!

Inlägg av Mickeak88 »

Uppdatering:
Lämnade bilen hos sc Mölndal igår.
Verkstadschefen var trevlig och tillmötesgående och vi gick igenom allt som behöver rättas till.
Hoppas på att det faktiskt blir bra denna gång.
Användarvisningsbild
ducce916m
Teslaägare
Inlägg: 200
Blev medlem: 31 aug 2021 16:18

Re: Tesla Mölndal har förstört lacken på min bil, varning och HJÄLP!

Inlägg av ducce916m »

Hoppas det blir bra denna gång. Liter synd att rubriken är så missvisande, att skriva att Tesla har förstört lacken, när det är ett anlitat företag som är den skyldige. Mumma för Teslahatare att läsa, och vidarebefordra, detta.
Skriv svar