Om du tror att det där är data så förstår jag inte varför du ens deltar i en diskussion som bygger på fakta.Airlift skrev:Försöker du förolämpa eller är detta ditt normala sätt att kommunicera?
Data: kostnaden för stödtjänster har ökat med 1200% på några få år.
Du behöver dels presentera en godtagbar källa, dvs där det framgår att det är data och inte en åsikt. Kostnad i kronor och procent så att man förstår sammanhanget. Sedan behöver du härleda denna kostnad så att den är relevant som argument för just kärnkraft. Såvitt jag vet har väldigt lite förändrats på kärnkraftsfronten de sista åren, det skall möjligen vara det att de drabbats av fler och längre oplanerade driftstörningar då.
Men klargör gärna din åsikt och dina argument med fakta som tål källkritik.
Edit: Du ändrade ditt inlägg. Klistra in en länk när du anger källa så blir det lätt för andra att se sammanhanget och värdera argumentet. Det kan tex vara så att satsningarna på ”Stödtjänster” är en naturlig del i den utveckling som sker i vårt energisystem. Sex miljarder är exempelvis bara två procent av vad regeringen vill investera i ny kärnkraft som dessutom blir väldigt mycket dyrare redan i första ledet, när den nu möjligen kan tänkas börja leverera vilket lär handla om decennier framåt iaf.
Så det är ju ytterligare ett argument mot kärnkraft, ser du inte det?
Skickat från min iPhone med Tapatalk