Beställt exakt samma spec samma datum. Står 2-31 dec på min med! Leveransuppdatering i början av november. Vi får se om detta uppdateras och tidigareläggs till januari. Jag kommer att kontakta Tesla CS i början av december för information.
Väntrum model Y Juniper
Moderator: Redaktion
Re: Väntrum model Y Juniper
NU fick vi en uppdatering. Ändrad från 21 nov - 21 dec till 4 jan - 26 jan nästa år. Tråkigt men passar oss bra. Vi kommer hem från Thailand den 2:a januari. Vi fick uppdatera info om inbytesbilen åxå. Inte kört nåt med den, bara stått på gården. Har den som en extrabil bara. Så, inbytesvärdet bara INTE ha ändrats, vi får se. Undrar varför Tesla har problem med att hålla sina utlovade leveranstider?Drutten71 skrev: ↑16 nov 2025 15:39Beställt en MY Premium AWD Blå. Mörk klädsel. 18 okt.
Ingen ny info, leverans 21nov-21dec. Helt dött. Har inte uppdaterats nåt sedan starten![]()
Åker till Thailand 17 dec... En nagelbitare!
Första Teslan, kört EQC tidigare. Kommer dubbelt så långt nu!
Gummimattor redan hemma som väntar och mkt annat skoj.
Sett i tråden att vissa hittat info om att deras bil är klar i fabriken osv, hur hittar man sådan info?
-
Grytet
- Referralkod: ts.la/fredrik982143
Samma här. Från 22 nov-22 dem till 5 jan-26jan. Man undrar ju om bilen ens är planerat i produktion. Ingen bra reklam för Tesla detta som tidigare varit snabba att producera och leverera sina bilar.
Min marin blå MY AWD LR beställt 20 september, ändrades från 27nov-4dec till 7 dec - 14 dec, ingen VIN ännu
Sent from my iPhone using Tapatalk
Jag har fått ändrat till 8-23 dec från 22 nov - 14 dec. Heller inget vin än.
Har också beställt AWD marinblå men den 14 okt. Trodde den marinblå kom dagarna innan den 14/10..? Har du bytt färg eller har den marinblåa även funnits tidigare? Beställt 14 okt fortfarande lev 29 nov - 29 dec, men blir inte förvånad om den flyttas till jan. Skitsamma för min del då jag ändå är bortrest fr. 4 dec - så jag lär få ta hjälp av ombud att hämta oavsett när den kommer
Jag beställde deep blue metallic den 20 september, 9 oktober Tesla kontaktade mig och meddelade att deep blue metallic finns inte längre i fabriken i Berlin. Jag har bytt till Stealth grey, och 10 oktober säljaren ringde mig och sa att de har fått marin blå då har jag bytt igen
Jag har fått en uppdatering om leveransen flyttad från 2 december-31 december till 30 december-31 december. Jag är ganska säker på att de kommer att flytta min beställning till januari 2026, precis som ni andra. Beställde den 15 oktober en marinblå fyrhjulsdrift.
Ingen flytt eller update på min än. 30nov-22dec, beställd 12okt.
Vit lr awd
Vit lr awd