Förhandsgranska
Moderator: Redaktion
Förhandsgranska
Ordningsfråga:
Förhandsgranska gärna inlägg, särskilt om ni ger er på att ta bort nästlade citat. Det blir jobbigt att läsa om det är kvar citat som inte ser ut som citat, och man måste leta var den nya texten börjar.
Det tar några sekunder, och du sparar då några sekunder åt alla som läser inlägget senare.
Förhandsgranska gärna inlägg, särskilt om ni ger er på att ta bort nästlade citat. Det blir jobbigt att läsa om det är kvar citat som inte ser ut som citat, och man måste leta var den nya texten börjar.
Det tar några sekunder, och du sparar då några sekunder åt alla som läser inlägget senare.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Re: Förhandsgranska
Det är alltid en bra idé att förhandsgranska komplexa inlägg, det håller jag helt med om. Sen ska jag tillägga en sak: jag har upptäckt att nästlade citat ofta blir fel när man läser en tråd i mobilen med Tapatalk, men går man in på samma tråd i browsern på datorn så ser citatet bra ut. Så det finns någon bugg i spel här, och då hjälper det inte hur mycket man än förhandsgranskar.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Citera helst inte bilder heller. Ganska meningslöst att ta med hela bilden igen när den ändå var i inlägget ovan. Väldigt ofta behöver man inte ens citera något över huvud taget.
Model X, Pearl White
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
På en del forum så visas inte citerade bilder. Eventuellt görs de till länkar tillbaks till originalbilden. Tror det kan finnas plugins eller modifikationer som kan hantera det. Kanske den här: https://www.phpbb.com/community/viewtop ... &t=1282765Telsa skrev:Citera helst inte bilder heller. Ganska meningslöst att ta med hela bilden igen när den ändå var i inlägget ovan. Väldigt ofta behöver man inte ens citera något över huvud taget.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
+1Telsa skrev:Väldigt ofta behöver man inte ens citera något över huvud taget.

Model Y (Tidigare Model S 100D, Model S 85)
Förhandsgranskar oftast bara långa inlägg, men ändå sällan. Däremot går jag ofta direkt in och redigerar om det ser fel ut.
Många verkar ha missat redigeraknappen
Många verkar ha missat redigeraknappen
Jag saknar funktionen att göra en "spoiler" i inläggen.. Att alltså dölja saker men ändå ha dem med så läsare kan klicka fram de om de vill.. Då kan man t.ex lägga citat eller bilder i spoiler-tagg. Smidigt för att ändå få med relaterade saker i inlägget men inte ta upp så mkt plats i tråden.
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
På förekommen anledning bumpar jag denna tråd. Lite väl mycket trasiga citat på sistone. Det blir jobbigt att läsa.
Förhandsgranska gärna!
Förhandsgranska gärna!

Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
ganska omständligt att redigera på tex iPad om det är flera citat efter varandra. Saknar en funktion där man kan minimera/maximera alla citat som ligger i varandra.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Säker på att det inte är Tapatalk - bugg? Jag har inte sett en ökning och jag använder aldrig Tapatalk. Always Desktop Version is the shit...bylund skrev:På förekommen anledning bumpar jag denna tråd. Lite väl mycket trasiga citat på sistone. Det blir jobbigt att läsa.
Förhandsgranska gärna!
Sant dock att man inte alltid måste ta med citat.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Möjligen att det är Tapatalk som skapar problemen, men jag använder webbläsare också.
Menar du att det fattas inledande eller avslutande quote? De vill gärna försvinnna på nåt sätt har jag märkt.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Ja, eller att ] eller [ saknas, vilket gör att det blir felmati skrev:Menar du att det fattas inledande eller avslutande quote? De vill gärna försvinnna på nåt sätt har jag märkt.
En del forum har regel att om det inte finns några inlägg mellan ditt inlägg och det du tänker besvara, låt bli att klicka citera.
Model x performance Raven 2019
Model 3 LR svart med vit inredning
Model 3 LR svart med vit inredning
Fast det kan ju bli tokigt när man besvarar ett inlägg som var tidigare. Då begriper ingen vad man refererar till.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14