Hur långt är det till din närmaste Supercharger?
Moderator: Redaktion
- Andreasson
- Teslaägare
Re: Hur långt är det till din närmaste Supercharger?
Arboga 53km 

Model S 85D (2015)
Model X Long Range (2020)
Model X Long Range (2020)
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Lödde 12 km enl. Teslans navigator.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Då kan du ju ställa bilen där istället för hemma.Nicke Nyfiken skrev:Lödde 12 km enl. Teslans navigator.

Model S P85D 2015 - Såld
Model 3 LR AWD + drag 2020 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y LR MC-Red, Drag 2021 (snart till salu)
Model Y Performance 2023
Model 3 LR AWD + drag 2020 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y LR MC-Red, Drag 2021 (snart till salu)
Model Y Performance 2023
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Nja... lite mer rädd om bilen än så är jag.grenhall skrev:Då kan du ju ställa bilen där istället för hemma.Nicke Nyfiken skrev:Lödde 12 km enl. Teslans navigator.

Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Sjömarken - Suc Jung 93 km
Umgås mycket med ELin en mörk skönhet från 2015 med AP, premiuminredning, next gen säten och 90Kwh batteri.
nu borde ju någon göra ett fint diagram som plottar in alla avstånd och presenterar det grafiskt korrekt 

Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Ödeshög
Kråkvägen:101.6 km (63.1 miles)
Driving: 110.8 km (68.9 miles
Sillekrog
Kråkvägen: 78 km (48.5 miles)
Driving: 133.7 km (83.1 miles)
Ser fram emot att få denna data presenterad på ett bra sätt vad man nu ska ha den till.
Kråkvägen:101.6 km (63.1 miles)
Driving: 110.8 km (68.9 miles
Sillekrog
Kråkvägen: 78 km (48.5 miles)
Driving: 133.7 km (83.1 miles)
Ser fram emot att få denna data presenterad på ett bra sätt vad man nu ska ha den till.

Framtiden: Tips emottages
Nu: Cupra Born, MG4 (snart)
Då: VW ID3, Audi E-Tron 55 SB, X90D, P90DL, P85D
Nu: Cupra Born, MG4 (snart)
Då: VW ID3, Audi E-Tron 55 SB, X90D, P90DL, P85D
Falkenberg, 37 km fågelvägen och 43 km att köra...
Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk
Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Ibland är frågan extra viktig och dök direkt i mitt huvud när vi såg SuC i Kozin hela området avspärrat
Men som tur var är det till för att spärra av från ICE så allt funkade, men många myror i huvudet innan man visste.

Men som tur var är det till för att spärra av från ICE så allt funkade, men många myror i huvudet innan man visste.
Det där var ju verkligen påhittigt. Det skulle man kunna göra på alla laddare tycker jag.leiflodde skrev:Ibland är frågan extra viktig och dök direkt i mitt huvud när vi såg SuC i Kozin hela området avspärrat![]()

e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Problemet är ju att det måste framgå att det är ok för Teslor. På superladdaren i Luxemburg hade man ställt koner vid laddarna för att de inte skulle blockeras. Jag flyttade på en kon och backade in och laddade. När jag kom tillbaka stod en och väntade eftersom de uppfattade de lediga laddarna med koner som att de var spärrade.mati skrev:Det där var ju verkligen påhittigt. Det skulle man kunna göra på alla laddare tycker jag.leiflodde skrev:Ibland är frågan extra viktig och dök direkt i mitt huvud när vi såg SuC i Kozin hela området avspärrat![]()
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Haha, var det en tysk som väntade? Dom vågar ju inte göra nåt som eventuellt skulle kunna bryta mot reglerna. Lika kul varje gång man kommer till ett övergångsställe i nån tysk stad där biltrafiken blivit spärrad, men trafikljuset för fotgängare fortfarande är aktiverat (t.ex. framför en del ambassader). Tyskarna står snällt och väntar tills det ska bli grönt trots att det inte finns nån trafik att akta sig för. Blickarna är olidliga när jag går mot röttbylund skrev:Problemet är ju att det måste framgå att det är ok för Teslor. På superladdaren i Luxemburg hade man ställt koner vid laddarna för att de inte skulle blockeras. Jag flyttade på en kon och backade in och laddade. När jag kom tillbaka stod en och väntade eftersom de uppfattade de lediga laddarna med koner som att de var spärrade.mati skrev:Det där var ju verkligen påhittigt. Det skulle man kunna göra på alla laddare tycker jag.leiflodde skrev:Ibland är frågan extra viktig och dök direkt i mitt huvud när vi såg SuC i Kozin hela området avspärrat![]()

Model 3-24/Polestar 3-24
Ödeshög, 60km. (Lite i kortaste laget... startar man hemifrån med fullt är det lite tidigt att stanna. )
Model Y (Tidigare Model S 100D, Model S 85)
Jag har bara använt den som är närmast hemmet en gång och det var när bilen var ny för att kontrollera att supercharging fungerade.pegs skrev:Ödeshög, 60km. (Lite i kortaste laget... startar man hemifrån med fullt är det lite tidigt att stanna. )
Model 3-24/Polestar 3-24
Den var faktiskt norskregistrerad.HelectriC skrev:Haha, var det en tysk som väntade? Dom vågar ju inte göra nåt som eventuellt skulle kunna bryta mot reglerna. Lika kul varje gång man kommer till ett övergångsställe i nån tysk stad där biltrafiken blivit spärrad, men trafikljuset för fotgängare fortfarande är aktiverat (t.ex. framför en del ambassader). Tyskarna står snällt och väntar tills det ska bli grönt trots att det inte finns nån trafik att akta sig för. Blickarna är olidliga när jag går mot röttbylund skrev:Problemet är ju att det måste framgå att det är ok för Teslor. På superladdaren i Luxemburg hade man ställt koner vid laddarna för att de inte skulle blockeras. Jag flyttade på en kon och backade in och laddade. När jag kom tillbaka stod en och väntade eftersom de uppfattade de lediga laddarna med koner som att de var spärrade.mati skrev:Det där var ju verkligen påhittigt. Det skulle man kunna göra på alla laddare tycker jag.leiflodde skrev:Ibland är frågan extra viktig och dök direkt i mitt huvud när vi såg SuC i Kozin hela området avspärrat![]()
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Koner i all ära, men i söndags i Falkenberg stod det en Tesla-anställd och stoppade alla försök att ICE:a platserna med en förmanande blick och (om han ens behövde gå så långt) genom att skaka på huvudet. Han hälsade också vänligt på alla Tesla-förare som kom och undrade om man hade frågor eller behövde hjälp med något. Där kan man snacka service!
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
imponerande:)
Offtopic: vad betyder ICE? Jag tänker bara på In Case of Emergency. Förstår kontexten att det innebär att fossilbilar ockuperar laddplatserna. Har sett uttrycket ICE här på forumet på flera ställen men kan inte begripa vad det står för
Själv har jag 1 mil till närmaste supercharger och den lär väl bli först att testas när jag får min Tesla levererad
Offtopic: vad betyder ICE? Jag tänker bara på In Case of Emergency. Förstår kontexten att det innebär att fossilbilar ockuperar laddplatserna. Har sett uttrycket ICE här på forumet på flera ställen men kan inte begripa vad det står för

Själv har jag 1 mil till närmaste supercharger och den lär väl bli först att testas när jag får min Tesla levererad

Egenföretagare med innehav av:
Model Y - Long Range, Vit - Årsmodell 2024
Internal Combustion Engine, dvs fossildrivet fordon.Pro-Z skrev:imponerande:)
Model 3-24/Polestar 3-24
Ja, men In Case of Emergency funkar också ifall man är elbilsförare, ICE-age är ju också benämningen på nåt förhistoriskt.HelectriC skrev:Internal Combustion Engine, dvs fossildrivet fordon.Pro-Z skrev:imponerande:)
Nu blev det plötsligt så självklart 

Egenföretagare med innehav av:
ICE-age....

Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Långt! Har runt 12 mil till Falkenberg, antagligen 15 till Torp, kanske 12 till Ljung fast den vägen vill man inte åka och runt 15 till Ödeshög gissar jag. Utmärkt med andra ord! Fast lite opraktiskt när man skall åka fram och tillbaka till något ställe som inte har en Supercharger på vägen då man inte kan ta en liten omväg för att kunna superladda.
Nuvarande: Vit Y LR -23
Tidigare: Röd S 75D -18
Tidigare: Svart S 85 -15
Tidigare: Röd S 75D -18
Tidigare: Svart S 85 -15
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
10 mil till Gävle
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19