Tredjepartsfälgar
Moderator: Redaktion
Re: Tredjepartsfälgar
En variant är att klarlacka plasten och sedan foliera hela bilen inklusive plasten. Jag gjorde det inte pgr av att de skrämde mig lite gällande hållbarheten. De säger att mycket bilder på nätet är bilar för speciella events som man gör speciella lösningar kring men att det ofta inte är hållbara lösningar. Dvs om det skall hålla 3-5 år. Just den svarta feta plasten som många bilar har är tydligen svårt. Snyggt när det gjorts men problem redan inom 1-3 år enligt dem. Tex ville de inte alls göra blackout på chromet för Tesla har så kluriga backspeglar och vissa lister djupt i fronten etc. Enligt dem vill de inte stå för foliering av dessa delar då det inte blir bra. Trevligt med ärliga leverantörer men fasen trist för jag skulle vilka blackout på chromet och foliera svarta plasten... Får bli en framtida fundering helt enkelt.
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Multicoat red är en skitsvår färg att få till bra. RM bilservice behövde två dagar med lackprover och färgleverantören på plats för att få till förgen perfekt. De sade att det är en av de svåraste lacker de haft att få rätt pgr av dess skiftningar. Spännande om din lackerare verkligen fick till det på försök ett!
numera vet RM bilservice exakt hur de skall blanda multicoat red. Thanks to my old car. Hade en liten limrinning på bakluckan vid leveransen som de åtgärdade sommaren 2014. Det vart faktiskt helt perfekt.

Snyggt - nu saknas bara en Powerwall!Morgan skrev:Kul att ni gillade mina fälgar, Lexani Lust 22".
Hybris, min lackerare sa samma sak och jag kollade upp saken med två företag i Usa som erbjöd sina kunder detta och även några ägare till
bilar där detta gjorts och slutsatsen är att det håller!
Angående elskåpet så är det belysning inuti som skiner genom Tesla loggan av frostad plexi på kvällen!
Skåpet huserar även en wifi extender.
Elen till bilen kommer från min solport (carport med solpaneler som takmaterial) på 13kw.
http://www.teslamotors.com/powerwall
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous,
ta två, blir ju 14 kWh, de fyller solcellerna på en dryg timmeKilowatt skrev:Snyggt - nu saknas bara en Powerwall!Morgan skrev:Kul att ni gillade mina fälgar, Lexani Lust 22".
Hybris, min lackerare sa samma sak och jag kollade upp saken med två företag i Usa som erbjöd sina kunder detta och även några ägare till
bilar där detta gjorts och slutsatsen är att det håller!
Angående elskåpet så är det belysning inuti som skiner genom Tesla loggan av frostad plexi på kvällen!
Skåpet huserar även en wifi extender.
Elen till bilen kommer från min solport (carport med solpaneler som takmaterial) på 13kw.
http://www.teslamotors.com/powerwall
Rapportera om ett år om det håller... Hört från fler källor att det inte gör det på fet plast...

Senast redigerad av z balata, redigerad totalt 1 gånger.
Snyggt!!
Model S 85 | Maj 2015 | Solid Vit | Panoramatak | Tan NG-säten | Svart Alcantarainnertak | Blank Abachiträdekor | Teknikpaket | Köldpaket | Säkerhetspaket | Breyton Spirit 21"
Model 3 - Reserverad 2016-03-31
Röd är så snygg! Fina fälgar!
Snygga hjul!
Tittade själv på dom, hoppas du inte tar illa upp om jag kopierar dessa

Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Helt OK. Köpte dom från wheelsshop. Tog lång tid p g a div strul. Men de var bra att på att ha att göra med. Köpte ET 40 som Tesla rekommenderar. Men wheelsshop tyckte jag skulle välja ET35.Pontus skrev:Snygga hjul!
Jag har en 70D i produktionskö, men var tvungen att välja bort 21" turbin för att få igenom bilen som tjänstebil.
Tänker därför använda 19" till vinterdäck och funderar på att köpa dessa.
Bilen är Obsidian black metallic och jag tror de kommer att bli kanon på den, vad tror ni?
Var länge inne på 22" men tycker det blir för mycket fälg och sannorligen stötig.
Bilen är Obsidian black metallic och jag tror de kommer att bli kanon på den, vad tror ni?
Var länge inne på 22" men tycker det blir för mycket fälg och sannorligen stötig.
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
RH är ett bra märke. Du blir nog nöjd med detta val. Snygga också.VENOM skrev:Jag har en 70D i produktionskö, men var tvungen att välja bort 21" turbin för att få igenom bilen som tjänstebil.
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Model x plaid blå med vit inredning

Väntar in Vossen VSF1 Matte Graphite, 21" Ska monteras på en multicoat red P85D.

Får min Model S på fredag och monterar just dessa fälgar direkt efter leverans!Pefa skrev:Väntar in Vossen VSF1 Matte Graphite, 21" Ska monteras på en multicoat red P85D.![]()
Jag återkommer med bilder ASAP

Model S 85 | Maj 2015 | Solid Vit | Panoramatak | Tan NG-säten | Svart Alcantarainnertak | Blank Abachiträdekor | Teknikpaket | Köldpaket | Säkerhetspaket | Breyton Spirit 21"
Super kul ! Då hinner du förmodligen få på dom före mig, jag beställde mina i Onsdags. Vilken tum tog du och vilka däck har du satt på? Har klurat en del på däcken med tanke på ljud och rullmotståndKrill skrev:Får min Model S på fredag och monterar just dessa fälgar direkt efter leverans!Pefa skrev:Väntar in Vossen VSF1 Matte Graphite, 21" Ska monteras på en multicoat red P85D.![]()
Jag återkommer med bilder ASAP
Jag tog 21" och 9" breda runt om. Valde att sansa mig lite med bredden just för att hålla nere ljud och rullmotstånd. Bak blir det en liten spacer som sägs vara anpassad efter Model S nav och som ska få ut hjulet snyggt till skärmkanten.
Däck blev Michelin PS2, 265 bak och 245 fram (har jag för mig)
Däck blev Michelin PS2, 265 bak och 245 fram (har jag för mig)
Vart beställer ni 21" ifrån? Har bara hittat 20 och 22 från Vossen
Sent from my iPhone using Tapatalk
Jag beställde via Mölndals Däckservice i Gbg, Vossen i 21" till Tesla är helt nytt och finns ännu inte med på hemsidan, eller fanns iaf inte för 4 veckor sedan när jag beställde mina.VENOM skrev:Vart beställer ni 21" ifrån? Har bara hittat 20 och 22 från Vossen
Min favorit när det gäller tredjepartsfälgar är Vossen CV4 Dark Matt Graphite 22". Den på bilden är silver vilket passar väldigt bra på tex svart... 

Ni som skaffat tpms själva och satt i tredjepartsfälgar, vad är processen för att få dem att spela med bilen? Jag har ringt och skrivit och pratat med 5 olika Tesla-representanter och alla säger olika saker. Vissa påstår att jag måste åka till Tesla-service-center varje gång jag byter däck för omkalibrering, andra säger att jag måste göra det första gången jag använder nya sensorer, och andra säger någon annan kombination av saker.
Om jag köper sensorer (av rätt sort), vad gäller då om jag låter min däcksnubbe stoppa in dem i hjulen. Måste man ha tillgång till någon specialhårdvara för att sparka igång dem? Hur har ni gått tillväga från det att ni köpt nya fälgar till att dom sitter på bilen med fungerande tryckmätning?
/Stefan
Om jag köper sensorer (av rätt sort), vad gäller då om jag låter min däcksnubbe stoppa in dem i hjulen. Måste man ha tillgång till någon specialhårdvara för att sparka igång dem? Hur har ni gått tillväga från det att ni köpt nya fälgar till att dom sitter på bilen med fungerande tryckmätning?
/Stefan
Köpte TMPS sensorer från Tesla i köpenhamn. Var bara att montera i för däckfirman sedan bara trycka på knappen i bilen som vanligt när man har bytt däck. Funkade hur smärtfritt som helst.
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Kan det vara att Teslas egna tekniker har svårt att hänga med i utvecklingstakten?
Knappen för omsynkning av sensorerna efter däckbyte tillkom i mjukvaran typ ett år sedan.
Viktigt att tänka på efter däckbyte är att man måste pumpa däcken ordentligt annars kan man tro att sensorernas registrering har misslyckas! Bilen klagar på att sensor ej hittats isf lågt däcktryck med nya sensorer
Knappen för omsynkning av sensorerna efter däckbyte tillkom i mjukvaran typ ett år sedan.
Viktigt att tänka på efter däckbyte är att man måste pumpa däcken ordentligt annars kan man tro att sensorernas registrering har misslyckas! Bilen klagar på att sensor ej hittats isf lågt däcktryck med nya sensorer