Då det var en Amerikansk bil så hade dom inte så mycket ny info idag. Frågade om främst om följande:
Ränta, däck, laddhastighet/uttag. Kan bli lägre men se till att ha 30000sek kontant redo inför att konfiguratorn öppnar IAF.
Min känsla nu efter att ha sett bilen första gången är att den känns som en Porsche Boxster S fast mer "clean/digital" och så klart mer rymlig samt ekonomisk/miljövänlig. Är 190 och satt bra både fram och bak trots låga stolar. Smaksak men enl mig är trean snyggare än Model S.
Då det var en Amerikansk bil så hade dom inte så mycket ny info idag. Frågade om främst om följande:
Ränta, däck, laddhastighet/uttag. Kan bli lägre men se till att ha 30000sek kontant redo inför att konfiguratorn öppnar IAF.
Min känsla nu efter att ha sett bilen första gången är att den känns som en Porsche Boxster S fast mer "clean/digital" och så klart mer rymlig samt ekonomisk/miljövänlig. Är 190 och satt bra både fram och bak trots låga stolar. Smaksak men enl mig är trean snyggare än Model S.
30? Varför 30?
Framifrån som en Boxter ja. Bakifrån ser den ut som en Audi A4.
Senast redigerad av Jeppe_E, redigerad totalt 1 gånger.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Jag ser ingen som sitter i bilen, får man inte det?
Jo, man får sitta i bilen. Är det lång kö begränsar de till 2 minuter.
Man kan också öppna frunk och baklucka och kika.
Ett tips: efter att ha suttit i baksätet på trean, gå och sitt i baksätet på Model S bredvid! Treans baksäte är rymligare och bekvämare
Skulle bli förvånad om det är det (eftersom det är rätt många cm mindre i bredd interiört), har från vänner som suttit i den i USA fått veta att det är svårt att sitta vuxna på mittenplatsen och platsen bredvid vilket de testat i min S utan problem (så man kan fälla sätet och ändå sitta 4). Detsamma gäller 3 vuxna i bredd. Benutrymmet tyckte de var mer eller mindre samma dock. Min gissning är att den S de har är en med taklucka? Det snor väldigt mycket av huvudplatsen om man är normallång.
Brä-king! Det blir CCS laddning på Model 3 vid alla Superchargers! Officiellt TESLA . Kan komma mer under dagen!
Fast när jag läser igen undrar jag lite hur du/Tesla menar? Dom tänker väl inte sätta CCS-kontakter på alla Superchargers?
Om Model 3 har en kombinerad SuC/CCS-kontakt så behöver ju Tesla inte sätta CCS-kontakter på alla SuC, det skulle ju bara behövas om dom vill öppna upp nätverket för andra bilar.
CCS-kontakten är väl till för att även kunna ladda på CCS, t.ex. Ionity?
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Brä-king! Det blir CCS laddning på Model 3 vid alla Superchargers! Officiellt TESLA . Kan komma mer under dagen!
Trollar du? Källa på den?
Renault Zoe Q210 -14 Renault Zoe R110 - 19 Skoda Octavia Combi TDI 4x4 -07 Tesla Model 3 LR AWD - 19 Skoda Citigoe IV -20
Nissan Leaf 40kWh -21
Tesla Model Y LR AWD -22
Då det var en Amerikansk bil så hade dom inte så mycket ny info idag. Frågade om främst om följande:
Ränta, däck, laddhastighet/uttag. Kan bli lägre men se till att ha 30000sek kontant redo inför att konfiguratorn öppnar IAF.
Min känsla nu efter att ha sett bilen första gången är att den känns som en Porsche Boxster S fast mer "clean/digital" och så klart mer rymlig samt ekonomisk/miljövänlig. Är 190 och satt bra både fram och bak trots låga stolar. Smaksak men enl mig är trean snyggare än Model S.
30? Varför 30?
Framifrån som en Boxter ja. Bakifrån ser den ut som en Audi A4.
Pratade med Tesla i butiken och när du lägger beställning/konfigurerar på en Model S så lägger du 30tkr så mer än så lär det inte bli här heller.
Kön för oss som reserverat är just nu c:a 20 pers. I den andra kön står 1 (!!) person...
Inne står c:a 15 pers och väntar...
Fisker Ocean One, Night Drive, Black Abyss Plus, levererad i november-23 MB EQC, Obsidian Black, levererad i april-21 S100D Obsidian Black, levererad i okt-18 S90D Pärlvit, levererad i dec-15
Third-party CCS fast charging available to all Tesla Model 3 owners with adaptors coming for Model S and Model X owners
European Tesla Model 3s will come with a CCS (Combined Charging System) fast charging compatible port when they arrive in the early part of 2019. That means that, as well as using Tesla’s own Supercharger and Destination networks, the Model 3 will be able to fast charge on third-party networks such as Polar/BP Chargemaster and Ionity.
Owners of Model X and Model S cars will also be able to use third-party CCS chargers by buying an adaptor that can be plugged into their cars’ existing on-board Type 2 sockets. The new adaptors are expected to be priced similarly to existing CHAdeMO fast-charging adaptors, which cost around €500 (£435), yet will be slightly smaller in form. https://www.autoexpress.co.uk/tesla/105 ... nd-model-x
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Third-party CCS fast charging available to all Tesla Model 3 owners with adaptors coming for Model S and Model X owners
European Tesla Model 3s will come with a CCS (Combined Charging System) fast charging compatible port when they arrive in the early part of 2019. That means that, as well as using Tesla’s own Supercharger and Destination networks, the Model 3 will be able to fast charge on third-party networks such as Polar/BP Chargemaster and Ionity.
Owners of Model X and Model S cars will also be able to use third-party CCS chargers by buying an adaptor that can be plugged into their cars’ existing on-board Type 2 sockets. The new adaptors are expected to be priced similarly to existing CHAdeMO fast-charging adaptors, which cost around €500 (£435), yet will be slightly smaller in form. https://www.autoexpress.co.uk/tesla/105 ... nd-model-x
Fy f-n vad bra!
Jag har visserligen aldrig haft några problem med SUC på mina långresor, men det här öppnar ju helt nya möjligheter, och det är ju en grym PR-kupp för Tesla, laddmöjligheterna blir ju nu helt oslagbara!
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Third-party CCS fast charging available to all Tesla Model 3 owners with adaptors coming for Model S and Model X owners
European Tesla Model 3s will come with a CCS (Combined Charging System) fast charging compatible port when they arrive in the early part of 2019. That means that, as well as using Tesla’s own Supercharger and Destination networks, the Model 3 will be able to fast charge on third-party networks such as Polar/BP Chargemaster and Ionity.
Owners of Model X and Model S cars will also be able to use third-party CCS chargers by buying an adaptor that can be plugged into their cars’ existing on-board Type 2 sockets. The new adaptors are expected to be priced similarly to existing CHAdeMO fast-charging adaptors, which cost around €500 (£435), yet will be slightly smaller in form. https://www.autoexpress.co.uk/tesla/105 ... nd-model-x
Dubbla kontakter på alla supercharger stationer!! + adapter till oss med Model S och X...! NICE!
70D, midnight silver metallic, svarta next gen seats, pano-tak, autopilot
Third-party CCS fast charging available to all Tesla Model 3 owners with adaptors coming for Model S and Model X owners
European Tesla Model 3s will come with a CCS (Combined Charging System) fast charging compatible port when they arrive in the early part of 2019. That means that, as well as using Tesla’s own Supercharger and Destination networks, the Model 3 will be able to fast charge on third-party networks such as Polar/BP Chargemaster and Ionity.
Owners of Model X and Model S cars will also be able to use third-party CCS chargers by buying an adaptor that can be plugged into their cars’ existing on-board Type 2 sockets. The new adaptors are expected to be priced similarly to existing CHAdeMO fast-charging adaptors, which cost around €500 (£435), yet will be slightly smaller in form. https://www.autoexpress.co.uk/tesla/105 ... nd-model-x
CCS-adapter är ju otroligt bra. Spännande att se maxeffekten på den dock. Klarar den 120 kW? Gör den det så är vi bara att gratulera. Hoppas nu inte Ionity bara bygger där det redan finns SuC utan att det blir lite mer spridning.
Third-party CCS fast charging available to all Tesla Model 3 owners with adaptors coming for Model S and Model X owners
European Tesla Model 3s will come with a CCS (Combined Charging System) fast charging compatible port when they arrive in the early part of 2019. That means that, as well as using Tesla’s own Supercharger and Destination networks, the Model 3 will be able to fast charge on third-party networks such as Polar/BP Chargemaster and Ionity.
Owners of Model X and Model S cars will also be able to use third-party CCS chargers by buying an adaptor that can be plugged into their cars’ existing on-board Type 2 sockets. The new adaptors are expected to be priced similarly to existing CHAdeMO fast-charging adaptors, which cost around €500 (£435), yet will be slightly smaller in form. https://www.autoexpress.co.uk/tesla/105 ... nd-model-x
CCS-adapter är ju otroligt bra. Spännande att se maxeffekten på den dock. Klarar den 120 kW? Gör den det så är vi bara att gratulera. Hoppas nu inte Ionity bara bygger där det redan finns SuC utan att det blir lite mer spridning.
Betyder att Teslas bilar blir helt överlägsna andra elbilar för långfärd.
Third-party CCS fast charging available to all Tesla Model 3 owners with adaptors coming for Model S and Model X owners
European Tesla Model 3s will come with a CCS (Combined Charging System) fast charging compatible port when they arrive in the early part of 2019. That means that, as well as using Tesla’s own Supercharger and Destination networks, the Model 3 will be able to fast charge on third-party networks such as Polar/BP Chargemaster and Ionity.
Owners of Model X and Model S cars will also be able to use third-party CCS chargers by buying an adaptor that can be plugged into their cars’ existing on-board Type 2 sockets. The new adaptors are expected to be priced similarly to existing CHAdeMO fast-charging adaptors, which cost around €500 (£435), yet will be slightly smaller in form. https://www.autoexpress.co.uk/tesla/105 ... nd-model-x
CCS-adapter är ju otroligt bra. Spännande att se maxeffekten på den dock. Klarar den 120 kW? Gör den det så är vi bara att gratulera. Hoppas nu inte Ionity bara bygger där det redan finns SuC utan att det blir lite mer spridning.
Betyder att Teslas bilar blir helt överlägsna andra elbilar för långfärd.
Det är de ju redan. I dagsläget behövs ju ingen CCS-kontakt. Men för framtiden är det ju såklart viktigare eftersom CCS verkar ta över helt i Europa.
En liten risk att Tesla i och med detta trappar ner på sina ambitioner för SuC-nätverket?
Är också lite orolig över att man ska släppa in andras bilar på SuC-nätverket. Nu kommer det ju gå rent fysiskt. Bara mjukvara som behöver ändras. Vore inte så kul att sitta och vänta på femtielva Leaf som ska "snabb"-ladda 50 KW.
Senast redigerad av Verdi, redigerad totalt 1 gånger.