Sveg (Ytterhøgdal) 16. Mai
Moderator: Redaktion
Re: Sveg (Ytterhøgdal) 16. Mai
Alla Raven har CCS-uppgradering va? Så det kan inte vara det/avsaknad av CCS-adapter som förhindrade laddning?
Vi har laddat vår 2017 med CCS-uppgradering på V3 i Upplands Väsby utan problem. Så V3 ska funka med fri SuC.
Vi har laddat vår 2017 med CCS-uppgradering på V3 i Upplands Väsby utan problem. Så V3 ska funka med fri SuC.
2021 3LR | Red Multi-Coat | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
2017 X90D | Midnight Silver | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
Jag hade CCSadapter annars hade jag inte fått något ljus i laddporten. Jag fick med CCSadaptern vid köpet och med upplysningen om att bilen är byggd för att också ladda med CCS. Så det kan nog fortfarande vara så att fler än jag kan råka ut för att ännu så längd inte kunna ladda V3 i Sveg.
När jag uppgraderade min MS85D-2016 med CCS glömde Upplands Väsby att lägga på den tillhörande mjukvaran. Ett samtal senare så hade de förberett för nedladdning. Dagen efter fungerade det att ladda med CCS-adaptern.Bo G skrev:Jag hade CCSadapter annars hade jag inte fått något ljus i laddporten. Jag fick med CCSadaptern vid köpet och med upplysningen om att bilen är byggd för att också ladda med CCS. Så det kan nog fortfarande vara så att fler än jag kan råka ut för att ännu så längd inte kunna ladda V3 i Sveg.
-16 Model S 85D Multi-Coat Red
-09 Think City Gul
-09 Think City Svart
-09 Think City Gul
-09 Think City Svart
Har du lyckats ladda med CCS någon annanstans? Om inte kanske du kan testa det för att kunna ringa in om problemet är laddarna eller bilen.Bo G skrev:Jag hade CCSadapter annars hade jag inte fått något ljus i laddporten. Jag fick med CCSadaptern vid köpet och med upplysningen om att bilen är byggd för att också ladda med CCS. Så det kan nog fortfarande vara så att fler än jag kan råka ut för att ännu så längd inte kunna ladda V3 i Sveg.
Jag har laddat med CCSadapyern tidigare.Alfred skrev:Har du lyckats ladda med CCS någon annanstans? Om inte kanske du kan testa det för att kunna ringa in om problemet är laddarna eller bilen.Bo G skrev:Jag hade CCSadapter annars hade jag inte fått något ljus i laddporten. Jag fick med CCSadaptern vid köpet och med upplysningen om att bilen är byggd för att också ladda med CCS. Så det kan nog fortfarande vara så att fler än jag kan råka ut för att ännu så längd inte kunna ladda V3 i Sveg.
Ok, skumt. Då måste det ju rimligen ha varit laddaren. Vilket ju var vad du sa från början. Sorry.
Helt rätt att kolla. Jag hoppas på att fler kollar hur det går inSveg.Alfred skrev:Ok, skumt. Då måste det ju rimligen ha varit laddaren. Vilket ju var vad du sa från början. Sorry.
Kag kollade inte utan laddade lita på gamla laddarna och körde vidare till Mora. Tänkte inte på supporten. Jag har aldrig ringt dem och tänkte inte på dem. Återigen hoppas jag på fler rapporter från Sveg.point1 skrev:Vad sa supporten? Eller kollade du inte med dom?Bo G skrev:Jag har laddat med CCSadapyern tidigare.Alfred skrev:Har du lyckats ladda med CCS någon annanstans? Om inte kanske du kan testa det för att kunna ringa in om problemet är laddarna eller bilen.Bo G skrev:Jag hade CCSadapter annars hade jag inte fått något ljus i laddporten. Jag fick med CCSadaptern vid köpet och med upplysningen om att bilen är byggd för att också ladda med CCS. Så det kan nog fortfarande vara så att fler än jag kan råka ut för att ännu så längd inte kunna ladda V3 i Sveg.
- Henkens
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/henrik34698
Men i appen finns det 10 tillgängliga
Modell S 90D -15 Såld
Modell S 90D -17
Modell S 90D -17
- Elmil
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mats11813
Perfekt att det kom igång till min 45-mils resa med släp! Kom in med 40% och toppade ”bara” 147 kW.

Model 3 LR 2019 [såld]
Model Y RWD 2025
14.9 kWp solceller / 15 kWh batteri
Avgasfri sedan 2015.04.28
Model Y RWD 2025
- Elmil
- Teslaägare
Tillbaks i Sveg. Kom in med 22% och jag hann se 241kW i någon sekund i början. 

Model 3 LR 2019 [såld]
Model Y RWD 2025
Model Y RWD 2025
Lysande!Elmil skrev:Tillbaks i Sveg. Kom in med 22% och jag hann se 241kW i någon sekund i början.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
- Elmil
- Teslaägare
Kom du från Morahållet så var det dig jag mötteOskobe skrev:Åkte precis förbi Sveg men i husbil... Såg fint ut.

Nu har jag sedan igår laddat helt ensam i Mora, Sveg, Krokom, Sveg och Mora. Var är alla?

Model 3 LR 2019 [såld]
Model Y RWD 2025
Model Y RWD 2025
Vemdalen. Kommer imorgon.Elmil skrev:Kom du från Morahållet så var det dig jag mötteOskobe skrev:Åkte precis förbi Sveg men i husbil... Såg fint ut.![]()
Nu har jag sedan igår laddat helt ensam i Mora, Sveg, Krokom, Sveg och Mora. Var är alla?
Model Y LR
Model S 100D -18
Laddar nu med CCS-uppgraderad Model S 100D. Funkar fint. Otroligt skönt med denna laddare efter fjällsvistelse.
Model Y LR
Model S 100D -18
- Henkens
- Teslaägare
Gott! Vad fick du för effekt när du laddade?termosen skrev:Laddar nu med CCS-uppgraderad Model S 100D. Funkar fint. Otroligt skönt med denna laddare efter fjällsvistelse.

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Kom in med 42%. Den gick upp snabbt till 120kw+ om jag minns rätt. Den var alla fall klar innan jag var klar för att åka vidare.martinot skrev:Gott! Vad fick du för effekt när du laddade?termosen skrev:Laddar nu med CCS-uppgraderad Model S 100D. Funkar fint. Otroligt skönt med denna laddare efter fjällsvistelse.
Model Y LR
Model S 100D -18
- Henkens
- Teslaägare
Jalarsw skrev:Är v2 kvar i Sveg?
Modell S 90D -15 Såld
Modell S 90D -17
Modell S 90D -17
Gött.Henkens skrev:Jalarsw skrev:Är v2 kvar i Sveg?
Författare och bloggare. Model S 2023
Idag var det lång (4 bilar typ) kö till v2 laddarna (2 st, delar på 100kW), medans det fanns 6 lediga v3 när vi kom dit.
Var nog många som önskat att de gjort ccs-uppgraderingen. =)
- lator
- Teslaägare
Det finns väl ca 10000 S och X i Sverige och av dem kanske 3000 har uppgraderingen... Räkna med långa köer!siobm skrev:Idag var det lång (4 bilar typ) kö till v2 laddarna (2 st, delar på 100kW), medans det fanns 6 lediga v3 när vi kom dit.
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

- kenjon
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/kent 76750
Vad är skälet till att inte uppgradera? Priset?
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri