Ford Mondeo 2.0Si -93 beg
Ford Mondeo 2.5 V6 -96 beg
Ford Mondeo 2.5 V6 -04 beg
Renault Megane Coupe -00 beg
Nissan Leaf 24 -12 ny
Nissan Leaf 30 -16 ny
Model S85-14 beg
Model 3-LR-19 ny
Beställt Tesla xxx

Moderator: Redaktion
Vad har du beställt för däck?PerS skrev:MB E320 -03 senaste 10 år
Har även haft Lotus Esprit V8 tidigare..
Sedan 5 mån Model 3 LR AWD FSD, ca 1100mil
Många plus, fantastiskt trevlig att köra, skulle bara önska att den var tystare på våra grova asfaltvägar. Har beställt nya däck, får se hur mkt det kommer att hjälpa.
Haha. Det oroar mig lite det där med att sticka ut. Kommer från en Toyota Aygo. Som jag köpte ny för 5 år sen. Googla den gärna. Inget som väcker avund direkt.AndersB_Hson skrev:VW Passat kombi 2010 > Model 3 LR RWD
Har haft bilen i två månader, haft den över semestern, gjort lite roadtrips i Sverige, funkar grymt bra med SuC.
Frun är oerhört nöjd, jag tycker det är lite jobbigt att "sticka ut", det är fler som kollar lite extra på bilen än när jag körde Passaten
Har nu lagt på WinrunR330 med PH turbin från Megahjul. Har inte hunnit köra så mkt än, med visst känns de lite tystare på det grova asfaltvägarna.JohanHampis skrev:Vad har du beställt för däck?PerS skrev:MB E320 -03 senaste 10 år
Har även haft Lotus Esprit V8 tidigare..
Sedan 5 mån Model 3 LR AWD FSD, ca 1100mil
Många plus, fantastiskt trevlig att köra, skulle bara önska att den var tystare på våra grova asfaltvägar. Har beställt nya däck, får se hur mkt det kommer att hjälpa.
Jag är sugen på att byta till tystare däck, funderar på Goodyear Eagle F1.
Kan rekommendera Eagle F1. Bytte till dessa på min förra 5-serie och den blev märkbart tystare. Riktigt bra däck.JohanHampis skrev:Jag är sugen på att byta till tystare däck, funderar på Goodyear Eagle F1.
Finns ju ett antal varianter av det däcket. Hade Asymetric 2 på vår Model S som jag var riktigt nöjd med också.PontusT skrev:Kan rekommendera Eagle F1. Bytte till dessa på min förra 5-serie och den blev märkbart tystare. Riktigt bra däck.JohanHampis skrev:Jag är sugen på att byta till tystare däck, funderar på Goodyear Eagle F1.
Ingen lagerbil som passar?Tobberoth skrev:Ingen. Den model 3 jag beställt blir min första bil, så det är inte konstigt att man är något otålig, jäkla surt att man verkar missat kvartalsrushen precis. Lär väl inte få något VIN förrän mitten av oktober...
Man blir ju nyfiken hur man väljer att gå från S85 till I40? Du verkar gilla Tesla lika mycket som mig, för mig är det helt otänkbart.Olof Borjesson skrev:Volvo Amazon -66, Volvo 164 -73, Fiat 128 -73?, Opel Ascona -84, BMW 518 -88, BMW 316 -95, BMW 523 -98, Toyota IQ -10, BMW 320 ED -11, Tesla S85 -14, Hyundai I40 -14 och nu Tesla Model 3 LR AWD som är den hittills bästa bilen jag haft. Största negativa förändring var från Tesla S85 till Hyundai I40. Det var en ren plåga som dock inte var så långvarig. SMest positiva bytet var från BMW 320 till Tesla S85, följt av klivet från Hyundai till Tesla Model 3 och därefter klivet från BMW 316 till BMW 523..
Det handlade om ekonomi och slump och varade inte så länge, men lyckan är större när man får lite referenser från lidande ibland.Legato skrev:Man blir ju nyfiken hur man väljer att gå från S85 till I40? Du verkar gilla Tesla lika mycket som mig, för mig är det helt otänkbart.Olof Borjesson skrev:Volvo Amazon -66, Volvo 164 -73, Fiat 128 -73?, Opel Ascona -84, BMW 518 -88, BMW 316 -95, BMW 523 -98, Toyota IQ -10, BMW 320 ED -11, Tesla S85 -14, Hyundai I40 -14 och nu Tesla Model 3 LR AWD som är den hittills bästa bilen jag haft. Största negativa förändring var från Tesla S85 till Hyundai I40. Det var en ren plåga som dock inte var så långvarig. SMest positiva bytet var från BMW 320 till Tesla S85, följt av klivet från Hyundai till Tesla Model 3 och därefter klivet från BMW 316 till BMW 523..
Jag försökte en gång att göra en Excel utifrån minnet av alla bilar man haft genom åren, men det visade sig för svårt tyvärr. Helt enig om att steget från fossil till Tesla är det klart största man tagit!
Haha true that! Räcker dock med en trött hyrdiesel då och då när man är på resande fot.Olof Borjesson skrev:Det handlade om ekonomi och slump och varade inte så länge, men lyckan är större när man får lite referenser från lidande ibland.Legato skrev:Man blir ju nyfiken hur man väljer att gå från S85 till I40? Du verkar gilla Tesla lika mycket som mig, för mig är det helt otänkbart.Olof Borjesson skrev:Volvo Amazon -66, Volvo 164 -73, Fiat 128 -73?, Opel Ascona -84, BMW 518 -88, BMW 316 -95, BMW 523 -98, Toyota IQ -10, BMW 320 ED -11, Tesla S85 -14, Hyundai I40 -14 och nu Tesla Model 3 LR AWD som är den hittills bästa bilen jag haft. Största negativa förändring var från Tesla S85 till Hyundai I40. Det var en ren plåga som dock inte var så långvarig. SMest positiva bytet var från BMW 320 till Tesla S85, följt av klivet från Hyundai till Tesla Model 3 och därefter klivet från BMW 316 till BMW 523..
Jag försökte en gång att göra en Excel utifrån minnet av alla bilar man haft genom åren, men det visade sig för svårt tyvärr. Helt enig om att steget från fossil till Tesla är det klart största man tagit!