Inte särskilt många nej, men de tillhör Bee och man kan se i deras app om de är lediga eller ej. Sen kan ju såklart en ledig stolpe hinna bli upptagen innan man kommer fram, men förhoppningsvis ingen kö. Personligen hade jag chansat iafBanane skrev:Bernando skrev:Jag hade ju hellre åkt vidare till Vikarbyn/Rättvik och laddat på en 50-10 kWh CCS eller 22 kWh Type 2 så pass att man klarar sig till nästa SuC i Borlänge, än att ställa mig i den där kön (givet att man iaf hade 10% kvar i Mora).
Hur många sådana laddpunkter finns det? Är de lediga? Var laddar alla E-Tron och andra elbilar som det inte står Tesla på?
Kö på Supercharger?
Moderator: Redaktion
Re: Kö på Supercharger?
MS P85 2014
Reserapport från Danmark. Åkte från Billund (Legoland) i söndags. I Middelfart 12/12 upptagna + 7 st i kö. Körde vidare till Slagelse, 10/10 upptagna + 4 i kö. Körde vidare till Köge, kom in med 5% kvar och tog sista platsen (26/26). Fick då trötta 70 kW...
Tyvärr missade jag att destinationsladda denna gång (hade klarat mig hem om jag toppat upp från stugan). Hoppas detta bara ett mystiskt specialcase som en följd av lättade reserestiktioner, annars ser det mörkt ut när Tesla öppnar upp nätverket externt.
Tyvärr missade jag att destinationsladda denna gång (hade klarat mig hem om jag toppat upp från stugan). Hoppas detta bara ett mystiskt specialcase som en följd av lättade reserestiktioner, annars ser det mörkt ut när Tesla öppnar upp nätverket externt.
Y LR '24
S LR '20 (såld)
3 LR '19 (såld)
S LR '20 (såld)
3 LR '19 (såld)
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Jag laddade tre gånger i Dorotea i förra veckan. Två gånger var jag ensam, tredje gången kom en Model Y och ställde sig bredvid strax innan jag var klar.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
What? Är det nåt speciellt som händer i Danmark den här veckan?ergo skrev:Reserapport från Danmark. Åkte från Billund (Legoland) i söndags. I Middelfart 12/12 upptagna + 7 st i kö. Körde vidare till Slagelse, 10/10 upptagna + 4 i kö. Körde vidare till Köge, kom in med 5% kvar och tog sista platsen (26/26). Fick då trötta 70 kW...
- Niklas Z
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/niklas42449
Låter udda. Jag tror dock att Danmark har betydligt färre Supercharger per capita än Sverige. Hur vanliga Teslor är i Danmark relativt Sverige vet jag inte. Kanske någon annan har sådan statistik.ergo skrev:Reserapport från Danmark. Åkte från Billund (Legoland) i söndags. I Middelfart 12/12 upptagna + 7 st i kö. Körde vidare till Slagelse, 10/10 upptagna + 4 i kö. Körde vidare till Köge, kom in med 5% kvar och tog sista platsen (26/26). Fick då trötta 70 kW...
Model 3 LR AWD, 2025, stealth grey med vit inredning.
Fastnade också i samma soppa i söndags på väg hem från Tyskland (kan bekräfta att M3P faktiskt gör 263 km/h iallafall en liten stund, samt att 215 var en trevlig marschfart), men hade inte tillräckligt för att ta mig vidare till Slagelse. Försökte mig på en ”smart” manöver och åka till clever-laddaren vid McDonalds strax bredvid, men varken deras egna app eller Plugsurfing fick kontakt med just denna laddaren, så fick vackert åka och köa igen. Fast tog inte så lång tid innan en laddare blev ledig, värre då med halverad effekt på v2. Första kö-upplevelsen trots ett gäng Europa-resor med bilen, och hoppas också det var en fluke...ergo skrev:Reserapport från Danmark. Åkte från Billund (Legoland) i söndags. I Middelfart 12/12 upptagna + 7 st i kö. Körde vidare till Slagelse, 10/10 upptagna + 4 i kö. Körde vidare till Köge, kom in med 5% kvar och tog sista platsen (26/26). Fick då trötta 70 kW...
Är väl ganska få Teslor i Danmark? Men mycket genomfartstrafik från Norge och Sverige...Niklas Z skrev:Låter udda. Jag tror dock att Danmark har betydligt färre Supercharger per capita än Sverige. Hur vanliga Teslor är i Danmark relativt Sverige vet jag inte. Kanske någon annan har sådan statistik.ergo skrev:Reserapport från Danmark. Åkte från Billund (Legoland) i söndags. I Middelfart 12/12 upptagna + 7 st i kö. Körde vidare till Slagelse, 10/10 upptagna + 4 i kö. Körde vidare till Köge, kom in med 5% kvar och tog sista platsen (26/26). Fick då trötta 70 kW...
De sålde ju galet många Teslor fram t.o.m 2016 då de ändrade subventionerna. Men mycket mindre efter det.MWall skrev:Är väl ganska få Teslor i Danmark? Men mycket genomfartstrafik från Norge och Sverige...Niklas Z skrev:Låter udda. Jag tror dock att Danmark har betydligt färre Supercharger per capita än Sverige. Hur vanliga Teslor är i Danmark relativt Sverige vet jag inte. Kanske någon annan har sådan statistik.ergo skrev:Reserapport från Danmark. Åkte från Billund (Legoland) i söndags. I Middelfart 12/12 upptagna + 7 st i kö. Körde vidare till Slagelse, 10/10 upptagna + 4 i kö. Körde vidare till Köge, kom in med 5% kvar och tog sista platsen (26/26). Fick då trötta 70 kW...
Numera kan man ju tyvärr inte få fram Teslor per capita i appen, som det gick förut.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
"Galet många" 2016 var nog inte så många med dagens mått mätt.jpetters skrev:De sålde ju galet många Teslor fram t.o.m 2016 då de ändrade subventionerna. Men mycket mindre efter det.MWall skrev:Är väl ganska få Teslor i Danmark? Men mycket genomfartstrafik från Norge och Sverige...Niklas Z skrev:Låter udda. Jag tror dock att Danmark har betydligt färre Supercharger per capita än Sverige. Hur vanliga Teslor är i Danmark relativt Sverige vet jag inte. Kanske någon annan har sådan statistik.ergo skrev:Reserapport från Danmark. Åkte från Billund (Legoland) i söndags. I Middelfart 12/12 upptagna + 7 st i kö. Körde vidare till Slagelse, 10/10 upptagna + 4 i kö. Körde vidare till Köge, kom in med 5% kvar och tog sista platsen (26/26). Fick då trötta 70 kW...
Numera kan man ju tyvärr inte få fram Teslor per capita i appen, som det gick förut.
Är iaf inte höstlov i vare sig Danmark (v42) eller Norge (v44). Så mysteriet tätnar. Vad f-n beror det på? Det kan ju inte bara bli tvärfullt utan anledning. Eller kan det det?
Jag blir lite orolig. Är ju detta som jag ser som det överlägset största hotet mot elbilar.
Restriktioner har släpptoch alla ska iväg. Det bästa är nog att sitta lite lugnt i båten med resor och ute kvällar tills folk lek av sig lite.
Är väl bara en tidsfråga innan vi har nya restriktioner...LarsL skrev:Restriktioner har släpptoch alla ska iväg. Det bästa är nog att sitta lite lugnt i båten med resor och ute kvällar tills folk lek av sig lite.
Men ska bli spännande att se var vi landar efter pandemin rent generellt. Har ju sålts en del Teslor sen mars 2020.
- Niklas Z
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/niklas42449
Danmark har en lite speciell geografi. En väldigt stor del av befolkningen bor i Köpenhamnsregionen och de som åker långt inom landet kan i stort sett bara ta sig till Köpenhamnsområdet via en väg. Den går ju förbi Middelfart, Slagelse och Köge. Både Slagelse och Middelfart är rätt små stationer. Det är en ganska ogynnsam situation.
Model 3 LR AWD, 2025, stealth grey med vit inredning.