Det går åt rätt håll iaf!jpetters skrev:

Moderator: Redaktion
Det går åt rätt håll iaf!jpetters skrev:
En bensinmorot behöver ju bensin, luft och en gnista från tändstiftet.Herr X skrev:Då är det snösäsong igen och snöslungan vill i vanlig ordning inte starta
Har tömt flottörhuset på gammal bensin men den startar ändå inte. Har ryckt i startsnöret så armarna blivit blå. Några tips på vad som kan vara fel?
Tror nog om du åker till Sthlm och lämnar den ute är den borta inom en timme.Bjelke skrev:Putta aset (maskinen alltså) över en kajkant och om den inte startar då så lämna skiten där den hamnar, och om den
startar då så är du antagligen kraftigt berusad och kan lämna den på botten ändå
Han skrattar nog hysteriskt ute på gården oxoapkungen skrev:Härlig läsning herr x! Skrattar gott här hemma med dig.
När nu vet jag vad som var fel, ta på dig en jacka när du står ute i kylan, klart du blir blå annarsBjelke skrev:Läs om tråden borde vara bästa tipsetHerr X skrev:Då är det snösäsong igen och snöslungan vill i vanlig ordning inte starta
Har tömt flottörhuset på gammal bensin men den startar ändå inte. Har ryckt i startsnöret så armarna blivit blå. Några tips på vad som kan vara fel?
Har fortfarande inte fått igång denBjelke skrev:När nu vet jag vad som var fel, ta på dig en jacka när du står ute i kylan, klart du blir blå annars![]()
Det skulle oxo kunna bero på osedvanligt klena armar => uppsök närmaste gym!
Fick du igång den till slut förresten?
Hittade iaf detta under FAQ: Prices start at $3,999Herr X skrev:Denna väckte vill-ha-begär. Inga priser tillgängliga, men den kommer rimligtvis kosta som ett litet land i AfrikaAGCF skrev:http://thekobi.com/
Autonom gräsklippare, snöslunga och lövblås!
Dessvärre hjälper den heller inte mig just nu. Snön rasar ner!
Kanske därför videon visade typ 5 sekunders körning, knappast enkelt om den funkar ungefär som vid gräsklippningmati skrev:Hittade iaf detta under FAQ: Prices start at $3,999Herr X skrev:Denna väckte vill-ha-begär. Inga priser tillgängliga, men den kommer rimligtvis kosta som ett litet land i AfrikaAGCF skrev:http://thekobi.com/
Autonom gräsklippare, snöslunga och lövblås!
Dessvärre hjälper den heller inte mig just nu. Snön rasar ner!
Det jag undrar mest över är vart den blåser snön. Rent logistiskt är det ju alltid största problemet oavsett om man kör snöplog eller snöslunga. Det krävs en del planering för att det ska bli bra.
Det var precis det jag tänkte. Det kan knappast finnas en mulcherfunktion för snön heller. Det finns ju tåg som smälter snön de plockar upp, just förmodligen för att det är svårt att bli av med den. Men det är uppenbart att en sådan lösning inte kommer i fråga här. Så frågan är ju var snön hamnar. Samma frågeställning uppkommer visserligen även för lövblåsen. Att bara blåsa löv lite random i trädgården gör ju vädret också, helt utan batterier dessutom.Bjelke skrev:Kanske därför videon visade typ 5 sekunders körning, knappast enkelt om den funkar ungefär som vid gräsklippning
Radiostyrd skulle kunna funka skapligt iaf, kan man sitta inne i värmen å köra bara genom att kika ut genom ett fönster eller en inglasad veranda typmati skrev:Det var precis det jag tänkte. Det kan knappast finnas en mulcherfunktion för snön heller. Det finns ju tåg som smälter snön de plockar upp, just förmodligen för att det är svårt att bli av med den. Men det är uppenbart att en sådan lösning inte kommer i fråga här. Så frågan är ju var snön hamnar. Samma frågeställning uppkommer visserligen även för lövblåsen. Att bara blåsa löv lite random i trädgården gör ju vädret också, helt utan batterier dessutom.Bjelke skrev:Kanske därför videon visade typ 5 sekunders körning, knappast enkelt om den funkar ungefär som vid gräsklippning
NejBjelke skrev:Hur gick det? Har du köpt en batteridriven eller kämpar du vidare med monstret?![]()
Å andra sidan har snön regnat bort så problemet är löstHerr X skrev:NejBjelke skrev:Hur gick det? Har du köpt en batteridriven eller kämpar du vidare med monstret?![]()
Den står ute i regnet. Fick aldrig igång den
Va jäkla ovärtHerr X skrev:NejBjelke skrev:Hur gick det? Har du köpt en batteridriven eller kämpar du vidare med monstret?![]()
Den står ute i regnet. Fick aldrig igång den
Det är ju faktiskt en riktigt smart och (ganska) enkelt idé ju!Tenk skrev:Jag modifierade min med snörstart till elstart med borrmaskin. Då startade den!
Ja här regnar det för fullt, fast det han ju komma typ 30-40cm av det där vidriga vita skiten så nu är det modd blandat tidvis med underkylt regn, jippiiee (NOT)...mati skrev:Jag fick inte igång min fyrhjuling heller. Jäkla bensinkärra. Men tack vare växthuseffekten är vintern redan över och snön har övergått i flytande form.