Vad tror ni det är? Jag tror det är en modell av de nya dämparna, vilka Tesla säkert utvecklat själva och kommer påstå är bättre än något som setts tidigare.
Vad tror ni det är? Jag tror det är en modell av de nya dämparna, vilka Tesla säkert utvecklat själva och kommer påstå är bättre än något som setts tidigare.
Vad tror ni det är? Jag tror det är en modell av de nya dämparna, vilka Tesla säkert utvecklat själva och kommer påstå är bättre än något som setts tidigare.
Synd att de bytt ut tyget på instrumentbrädan mot billig fejk-kolfiber. Hade mycket hellre haft tyget som på LR kvar. Mycket mer elegant och mindre P12.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Tycker båda har sina exteriöra kvalitéer. Vet faktiskt inte riktigt vilken jag tycker är snyggare, men det börjar noga väga över åt refresh – särskilt i det här 'Ludicrousutförandet'...
Men gillar inte att blinkersspak och manuell körriktningsväljare försvunnit/hamnat som 'touchreglage' i taket och på skärmen.
Tycker vidare det är ett misstag att refresh inte fick instrumentering bakom ratten samt svart innertak.
Park.sensor-delete verkar också vara ett misstag, men det är ju inte nytt för den här modellen...
Senast redigerad av SwedishAdvocate, redigerad totalt 1 gånger.
Jag tycker helt klart den nya Ludicrous är ett lyft. Dock inte övertygad om fronten på vanliga Highland.
Det jag saknar är möjligtvis en liten exteriör justering på sidopartierna/dörrarna. Från sidan är det svårt att se skillnad mot gamla modellen. Någon liten justering på linjerna här hade gett en än mer komplett känsla av uppdatering.
Sen saknar jag svart innertak. Och tonade rutor som MY har.
Annars ser det riktigt bra ut. En riktig mini-S!
Landar priset rätt blir det svårt att motstå…
TM3 P vit/vit -23
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld
14,6 kWp
”Earth can and will move to a sustainable economy and will do so under your lifetime”
Fälgarna är en rejäl nedgradering från tidigare.
Just att man kunde få bra betalt för dem var en stor anledning att jag köpte P istället för LR. Blev ju typ "gratis" uppgradering pga det.
Jag tycker helt klart den nya Ludicrous är ett lyft. Dock inte övertygad om fronten på vanliga Highland.
Det jag saknar är möjligtvis en liten exteriör justering på sidopartierna/dörrarna. Från sidan är det svårt att se skillnad mot gamla modellen. Någon liten justering på linjerna här hade gett en än mer komplett känsla av uppdatering.
Sen saknar jag svart innertak. Och tonade rutor som MY har.
Annars ser det riktigt bra ut. En riktig mini-S!
Landar priset rätt blir det svårt att motstå…
Skönt att se att någon annan tycker att fronten blivit sämre. Den såg pigg och glad ut och hade lite porchevibb men nu kisar den på ett sätt som varken känns tufft eller aggressivt, vilket jag gissar är vad dom vill. Bara närsynt. Innan highland presenterades hade jag sett fram emot en ny tesla vad det lider men njae, nu är det för mkt som talar emot. Evt en beg m3p refresh som jag får hålla i länge:)
Spännande att/om de ska plocka mer ampere ur det paketet, eller vad säger du @AAKEE ?
Låter som du hittat de gamla värdena på ”nuvarande” M3P.
Det finns inte någon bra overhead i LG-batteriet. Det ger redan nuvarande P en sämre acceleration, och kräver >85% och helt värmt batteri för att leverera det nuvarande P behöver.
Det går månne kräma ut aningen mer ur det om Tesla tillåter det men inte några stora skillnader.
Vet inte om det där utropstecknet efter power limit ska tolkas som att den är högre än tidigare?
Det är eivissas data från hans logs på tidigare M3P med det batteriet. Det är med största säkerhet inte en officiell siffra.
Min M3P peakade ~430kW batterieffekt med Panasonicbatteriet och med LG-batteriet når bilen inte riktigt dit.
Man måste se till att LG-batteriet är riktigt varmt (och mer än 85% SOC) för att få ut det.
Om inte Tesla tweakat till det på ngt sätt blir nog inte nya M3P den raket folk hoppas på.
Spännande att/om de ska plocka mer ampere ur det paketet, eller vad säger du @AAKEE ?
Låter som du hittat de gamla värdena på ”nuvarande” M3P.
Det finns inte någon bra overhead i LG-batteriet. Det ger redan nuvarande P en sämre acceleration, och kräver >85% och helt värmt batteri för att leverera det nuvarande P behöver.
Det går månne kräma ut aningen mer ur det om Tesla tillåter det men inte några stora skillnader.
Tolkade infon som att det kommer från ECE-dokumenten.
Om man nu valt samma paket som LR H, så är det väl som som MYP/MY LR. Två paket per modell?
TM3P-21/Q3 MIC. Solid black.
Drömmer om en MS Palladium
Spännande att/om de ska plocka mer ampere ur det paketet, eller vad säger du @AAKEE ?
Låter som du hittat de gamla värdena på ”nuvarande” M3P.
Det finns inte någon bra overhead i LG-batteriet. Det ger redan nuvarande P en sämre acceleration, och kräver >85% och helt värmt batteri för att leverera det nuvarande P behöver.
Det går månne kräma ut aningen mer ur det om Tesla tillåter det men inte några stora skillnader.
Tolkade infon som att det kommer från ECE-dokumenten.
Om man nu valt samma paket som LR H, så är det väl som som MYP/MY LR. Två paket per modell?
Det är samma pack som 2022 och senare 3/Y, dvs LG’s 78.8 kWh pack med M50-celler. Det i sig låter lite bekymrande ur perspektivet att det förväntades väldigt mycket att köra med.
Vi får åtminstone hoppas att det finns en separat mode för att värma batteriet.
Motorerna skulle kanske kunna vara starkare eller växlade för att ge lite mer torque på hjulen. Då skulle man kunna bättra 0-100, men mör bilen når toppeffekten så kommer batteriet begränsa. I vart fall som det batteriet kunnat leverera tidigare.
Spännande att/om de ska plocka mer ampere ur det paketet, eller vad säger du @AAKEE ?
Låter som du hittat de gamla värdena på ”nuvarande” M3P.
Det finns inte någon bra overhead i LG-batteriet. Det ger redan nuvarande P en sämre acceleration, och kräver >85% och helt värmt batteri för att leverera det nuvarande P behöver.
Det går månne kräma ut aningen mer ur det om Tesla tillåter det men inte några stora skillnader.
Tolkade infon som att det kommer från ECE-dokumenten.
Om man nu valt samma paket som LR H, så är det väl som som MYP/MY LR. Två paket per modell?
Det är samma pack som 2022 och senare 3/Y, dvs LG’s 78.8 kWh pack med M50-celler. Det i sig låter lite bekymrande ur perspektivet att det förväntades väldigt mycket att köra med.
Vi får åtminstone hoppas att det finns en separat mode för att värma batteriet.
Motorerna skulle kanske kunna vara starkare eller växlade för att ge lite mer torque på hjulen. Då skulle man kunna bättra 0-100, men mör bilen når toppeffekten så kommer batteriet begränsa. I vart fall som det batteriet kunnat leverera tidigare.
Ja det var vad jag gissade på initialt, att man växlar ner och offrar lite toppfart för mer moment ut. Men med angiven toppfart blir det en inte mycket till över..
Blir ju som att köra en gammal ice, måste förvärma, solen ska stå i zenit, intercoolern behöver fyllas med kolsyreis..
Senast redigerad av Airlift, redigerad totalt 1 gånger.
TM3P-21/Q3 MIC. Solid black.
Drömmer om en MS Palladium