Hur lång tid tar skeppningen?
Moderator: Redaktion
Re: Hur lång tid tar skeppningen?
Bilen har nu varit i Tilburg ca två veckor, i torsdags laddades svenska garantivillkoren upp på MyTesla och prel datum ändrades till juli-augusti - tecken på att den är klar måntro?
Finns ingen transport bokad till Sverige ännu för den dock.
Men åhhhhhhh!
Men åhhhhhhh!
Väntar på Tesla #3 (röd M3P)
Jag fick också de svenska garantivillkoren upp på MyTesla i torsdag (naturligtvis torsdag...). Min bil kom dock inte till Tilburg bara dagen innan eller liknande.cnyb skrev:Bilen har nu varit i Tilburg ca två veckor, i torsdags laddades svenska garantivillkoren upp på MyTesla och prel datum ändrades till juli-augusti - tecken på att den är klar måntro?
Men åhhhhhhh!
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Du bara måste få bilen levererad på en torsdag!Svenssons skrev:Jag fick också de svenska garantivillkoren upp på MyTesla i torsdag (naturligtvis torsdag...). Min bil kom dock inte till Tilburg bara dagen innan eller liknande.cnyb skrev:Bilen har nu varit i Tilburg ca två veckor, i torsdags laddades svenska garantivillkoren upp på MyTesla och prel datum ändrades till juli-augusti - tecken på att den är klar måntro?
Men åhhhhhhh!
Jag kommer göra allt jag kan för att pricka in torsdag!
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Model x plaid blå med vit inredning

va e grejen med torsdagar egentligenv
har någon fått hämta sin bil någon annan dag än torsdag? Har börjat ställa in mig på att min sa ringer på fredag och vill boka in mig på torsdag veckan efter...

Ägare Model S70D - MC Red - Köpa ny Tesla? Använd http://--- för 8000kr i rabatt!
https://twitter.com/elonmusk/status/653005894922276865TeslaFool skrev:va e grejen med torsdagar egentligenvhar någon fått hämta sin bil någon annan dag än torsdag? Har börjat ställa in mig på att min sa ringer på fredag och vill boka in mig på torsdag veckan efter...
Sedan blev det inte riktigt den torsdagen det hände.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Ser att även mina garantivillkor lades upp den 11/8... Någon som vet vad det innebär och hur långt det brukar vara kvar till leverans?
Samma här. Dock inte alls säker på att garantidokumenten har något med saken att göra, kan väl lika väl vara att de uppdaterade villkoren just den 11/8?Robin R skrev:Ser att även mina garantivillkor lades upp den 11/8... Någon som vet vad det innebär och hur långt det brukar vara kvar till leverans?
En röd Model 3 Long Range från Mars 2019.
Lyssna på Bilar med sladd - nordens största elbilspoddcast! http://www.bilarmedsladd.se.
Lyssna på Bilar med sladd - nordens största elbilspoddcast! http://www.bilarmedsladd.se.
Det står inget alls om Model X i mina utan bara Model S så det känns inte särskilt uppdaterade men jag tror också att det inte alls behöver ha med saken att göra.djFabbe skrev:Samma här. Dock inte alls säker på att garantidokumenten har något med saken att göra, kan väl lika väl vara att de uppdaterade villkoren just den 11/8?Robin R skrev:Ser att även mina garantivillkor lades upp den 11/8... Någon som vet vad det innebär och hur långt det brukar vara kvar till leverans?
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Exakt samma som för mig, med statusförändringen på My Tesla.cnyb skrev:Bilen har nu varit i Tilburg ca två veckor, i torsdags laddades svenska garantivillkoren upp på MyTesla och prel datum ändrades till juli-augusti - tecken på att den är klar måntro?
Men åhhhhhhh!
Pratade med min DS idag och han sa att det står ett ganska stort gäng Teslor i Tilburg som inväntade transport till Sthlm och att min var en av dem. Han vidhöll att den är 1-2 veckor bort nu och GARANTERADE mig att den är här till den 1a september.
Okej, jag syftade mest på statusförändringen "Augusti/tidigt september" --> "Slutet av juli/augusti"Stefan727 skrev:Jag tror alla fick de nya garantivillkoren upplagda nyligen.
Efter detta inlägg så vet din DS din inställning redan. Tesla har många anställda som läser detta forumVidio skrev:De kommer säkert gnälla lite, å säkert ganska många som vill hämta sina bilar vid månadsskiftet.TeslaFool skrev:Samma här, min Ds skulle ringa nu på fredag för att boka tid (bestämde vi för ca 4v sen). tror du de har problem med att man väntar in månadsskiftet tro av leasingskäl? Har man väntat så här länge kan man vänta ytterligare två veckor...eller inte!![]()
Jag beställde för LÄNGESEN med uppskjuten leverans till 1:a augusti, så min argumentation blir att de missat ganska grovt själva, så nu får de lagerhålla bilen 1-2 veckor, förhoppningsvis utan knussel.![]()
Men, nu förutsätter jag att jag får den 1:a september... Vilket är dumt, har lärt mig att sluta förvånas, kan säkert bli ännu mer försenad

Svart X90D, bokat en M3.
Jo, det förstår jag. Samtidigt anser jag inte min inställning vara orimlig direkt, den står jag ju för.Anders77 skrev:Efter detta inlägg så vet din DS din inställning redan. Tesla har många anställda som läser detta forumVidio skrev:De kommer säkert gnälla lite, å säkert ganska många som vill hämta sina bilar vid månadsskiftet.TeslaFool skrev:Samma här, min Ds skulle ringa nu på fredag för att boka tid (bestämde vi för ca 4v sen). tror du de har problem med att man väntar in månadsskiftet tro av leasingskäl? Har man väntat så här länge kan man vänta ytterligare två veckor...eller inte!![]()
Jag beställde för LÄNGESEN med uppskjuten leverans till 1:a augusti, så min argumentation blir att de missat ganska grovt själva, så nu får de lagerhålla bilen 1-2 veckor, förhoppningsvis utan knussel.![]()
Men, nu förutsätter jag att jag får den 1:a september... Vilket är dumt, har lärt mig att sluta förvånas, kan säkert bli ännu mer försenad

Å jag har svårt att tro att de skulle försena min leverans ännu mer bara för jag inte skulle bli förvånad.

Hur vet du det? Min kom till Rotterdam igår och nu hade det ju varit kul att kunna följa sista biten av resan också på något sättcnyb skrev:Bilen har nu varit i Tilburg ca två veckor, i torsdags laddades svenska garantivillkoren upp på MyTesla och prel datum ändrades till juli-augusti - tecken på att den är klar måntro?

Min DS som informerade om detta, känner inte till något sätt att själv hålla koll på resan från Tilburg tyvärr.kallekula skrev:Hur vet du det? Min kom till Rotterdam igår och nu hade det ju varit kul att kunna följa sista biten av resan också på något sättcnyb skrev:Bilen har nu varit i Tilburg ca två veckor, i torsdags laddades svenska garantivillkoren upp på MyTesla och prel datum ändrades till juli-augusti - tecken på att den är klar måntro?
Grattis, cnyb!
och när jag kollar min status så är den dito, jaaa:)
och när jag kollar min status så är den dito, jaaa:)
Haha, exakt samma som min, våra Teslor delar fordon hela vägen från Cali!cnyb skrev:Uppdaterat på MyTesla nu 21-28:e!

Men du plockar nog ut din före jag gör... Hälsa på den snygga vita som står där när du hämtar den!

Står fortfarande "Slutet av augusti - September" på min
Tesla 60D, Aug 2016, Gen2, Autopilot. http://---

Tesla 60D, Aug 2016, Gen2, Autopilot. http://---
Grattis, VidioVidio skrev:Haha, exakt samma som min, våra Teslor delar fordon hela vägen från Cali!cnyb skrev:Uppdaterat på MyTesla nu 21-28:e!![]()
Men du plockar nog ut din före jag gör... Hälsa på den snygga vita som står där när du hämtar den!

Härligt!cnyb skrev:

Verkar klurigt att få reda på just VILKEN det är dock va?
Fick reda på från min DS nu att jag kan hämta den 24/8.

Tyvärr så kan jag som bekant inte det...

Titta på fordonen så ser du vin, nyaste ligger förstVidio skrev:Härligt!cnyb skrev:![]()
Fick reda på från min DS nu att jag kan hämta den 24/8.![]()

Då borde jag höra något snart också.
Ah, kom på mig själv å hittade!cnyb skrev:Titta på fordonen så ser du vin, nyaste ligger förstVidio skrev:Härligt!cnyb skrev:![]()
Fick reda på från min DS nu att jag kan hämta den 24/8.![]()
Då borde jag höra något snart också.

YDC... Hmmm, smeknamnet blir klurigt på den här. Alla förslag uppskattas!