December 2018 ja. 10.000/vecka = 520-530 tusen bilar per år.Jerker skrev:Var inte de ursprungliga planerna att nå 10.000 i veckan senast i december?
Frustrationstråden för model 3
Moderator: Redaktion
Re: Frustrationstråden för model 3
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Just, ja... Minsann! Har han skrivit fel?Surfaren skrev:December 2018 ja. 10.000/vecka = 520-530 tusen bilar per år.Jerker skrev:Var inte de ursprungliga planerna att nå 10.000 i veckan senast i december?
Elon säger 20 tusen per månad i december. Det motsvarar ungefär 5 tusen per vecka vilket var det senaste jag hört sen tidigare, så det verkar gå enligt plan. En halv miljon bilar per år tror jag aldrig dom tänkt sig förrän slutet av 2018.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
Jaja... tankefel av mig! Alltså enligt plan!Surfaren skrev:Elon säger 20 tusen per månad i december. Det motsvarar ungefär 5 tusen per vecka vilket var det senaste jag hört sen tidigare, så det verkar gå enligt plan. En halv miljon bilar per år tror jag aldrig dom tänkt sig förrän slutet av 2018.
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Låter bra, då har men en Model 3 till våren. 
Skickat från min iPhone med Tapatalk

RGNT Classic, Vässla
Moped Express Radexi 1956, fossil
Nimbus 21 DC, akrylat bensin
6,2 kWp solenergi
Kia EV6+ AWD
Kod: Markera allt
Moped Express Radexi 1956, fossil
Nimbus 21 DC, akrylat bensin
6,2 kWp solenergi
-
Då går frustrationen in i en ny fas... Nu är det 3½ vecka tills vi får veta detaljerna som saknas, och det kan man stå ut med. Men sen blir det att vänta på att configuratorn öppnas så att alla kan se den [frustration] och vi kan börja försöka översätta de amerikanska priserna till svenska. [frustration] Sen väntar vi på att de svenska priserna ska bli officiella [frustration] och till sist på att just jag ska få lägga min beställning. [frustration]

[quote="Jerker"]Då går frustrationen in i en ny fas... Nu är det 3½ vecka tills vi får veta detaljerna som saknas, och det kan man stå ut med. Men sen blir det att vänta på att configuratorn öppnas så att alla kan se den [frustration] och vi kan börja försöka översätta de amerikanska priserna till svenska. [frustration] Sen väntar vi på att de svenska priserna ska bli officiella [frustration] och till sist på att just jag ska få lägga min beställning. [frustration]
Värst är tiden från beställning till leverans men du kanske inte nämnde den med flit
Värst är tiden från beställning till leverans men du kanske inte nämnde den med flit

Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Att ni ens orkar vara frustrerade för en bil som kommer tidigast om ett år! Och som man inte vet vad den kostar. Och inte vad den innehåller!
Är det inte mer intressant att se var andra tillverkare gör än att stirra sig blinda på Tesla?? Släpp sargen och skaffa en elbil IDAG. Vilket märke? Läs runt - personligen är Leaf bästa elbilen jag haft och jag hade gärna väntat in 60kwh-varianten!
Är det inte mer intressant att se var andra tillverkare gör än att stirra sig blinda på Tesla?? Släpp sargen och skaffa en elbil IDAG. Vilket märke? Läs runt - personligen är Leaf bästa elbilen jag haft och jag hade gärna väntat in 60kwh-varianten!
Hälsningar
Lars
MY 4WD privatleasad för att ersätta ”Bettan”. Hon (MS 75) fungerar numera oklanderligt och fri el är fantastiskt. Min sjunde elbil efter Renault Clio electrique, Citroen Berlingo, Mercedes A-klass Electric och Nissan Leaf 24.
Lars
MY 4WD privatleasad för att ersätta ”Bettan”. Hon (MS 75) fungerar numera oklanderligt och fri el är fantastiskt. Min sjunde elbil efter Renault Clio electrique, Citroen Berlingo, Mercedes A-klass Electric och Nissan Leaf 24.
Just det! Den glömde jag faktiskt! [frustation]Smutt skrev:Värst är tiden från beställning till leverans men du kanske inte nämnde den med flitJerker skrev:Då går frustrationen in i en ny fas... Nu är det 3½ vecka tills vi får veta detaljerna som saknas, och det kan man stå ut med. Men sen blir det att vänta på att configuratorn öppnas så att alla kan se den [frustration] och vi kan börja försöka översätta de amerikanska priserna till svenska. [frustration] Sen väntar vi på att de svenska priserna ska bli officiella [frustration] och till sist på att just jag ska få lägga min beställning. [frustration]
Jag har stenkoll på alla andra plågsamma elbilsförsök. Kör själv ett. Iofs en bra elbil, men i fel klass. Jag har sagt det många gånger men säger det igen. Renault Zoe saknar 3 saker som jag vill ha:lem skrev:Att ni ens orkar vara frustrerade för en bil som kommer tidigast om ett år! Och som man inte vet vad den kostar. Och inte vad den innehåller!
1. Större batteri
2. Snabbladdning
3. Dragkrok
Så länge ingen annan bil kan mönstra den här kombon så är det Tesla model 3 som gäller, och ännu har inget bilföretag sagt att de ska bygga en elbil med dessa egenskaper.
Sen är det inte orka vara frustrerad, frustrationen kommer sig av att man inte orkar vänta...

Det är nog bäst för hjärtat att du släpper reservationenJerker skrev:Då går frustrationen in i en ny fas... Nu är det 3½ vecka tills vi får veta detaljerna som saknas, och det kan man stå ut med. Men sen blir det att vänta på att configuratorn öppnas så att alla kan se den [frustration] och vi kan börja försöka översätta de amerikanska priserna till svenska. [frustration] Sen väntar vi på att de svenska priserna ska bli officiella [frustration] och till sist på att just jag ska få lägga min beställning. [frustration]

Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
HelectriC skrev:Det är nog bäst för hjärtat att du släpper reservationenJerker skrev:Då går frustrationen in i en ny fas... Nu är det 3½ vecka tills vi får veta detaljerna som saknas, och det kan man stå ut med. Men sen blir det att vänta på att configuratorn öppnas så att alla kan se den [frustration] och vi kan börja försöka översätta de amerikanska priserna till svenska. [frustration] Sen väntar vi på att de svenska priserna ska bli officiella [frustration] och till sist på att just jag ska få lägga min beställning. [frustration]

Ja, då går det iaf inte att hålla nåt hemligt längre eftersom bilar börjar levereras och ägarna kommer att lägga upp videor om allt.Delpiero skrev:Men vet vi ens att det avslöjas detaljer 28 juli?
Alla som får bilar i början kanske måste skriva på ett avtal att dom alltid ska täcka över bilen med presenning om dom parkerar samt köra med en duk över skärmen konstantJerker skrev:Ja, då går det iaf inte att hålla nåt hemligt längre eftersom bilar börjar levereras och ägarna kommer att lägga upp videor om allt.Delpiero skrev:Men vet vi ens att det avslöjas detaljer 28 juli?

Model 3-24/Polestar 3-24
Äsch, varför skriva avtal? Det är ju bara anställda som får bilar första tiden, så det är ju bara att hota med avsked!HelectriC skrev:Alla som får bilar i början kanske måste skriva på ett avtal att dom alltid ska täcka över bilen med presenning om dom parkerar samt köra med en duk över skärmen konstantJerker skrev:Ja, då går det iaf inte att hålla nåt hemligt längre eftersom bilar börjar levereras och ägarna kommer att lägga upp videor om allt.Delpiero skrev:Men vet vi ens att det avslöjas detaljer 28 juli?
Senast redigerad av Jerker, redigerad totalt 1 gånger.
Kanske någon som får för sig att åka på semester till Europa. Tydligen är Audi ett populärt turistmål för dem med nya Teslor 
Edit: jag menar det skulle inte vara första gången någon gjorde något för att gå lite sköna slantar om de lyfte på skynket för en journalist alltså. Det blev också fel.

Edit: jag menar det skulle inte vara första gången någon gjorde något för att gå lite sköna slantar om de lyfte på skynket för en journalist alltså. Det blev också fel.
Men visst borde vi få veta vad dom som stod i kö 31/3-2016 ska få den 28 juli också? Vad tror ni?
Model 3 LR AWD, Pearl White, Svart interiör, 19" s-däck, 18" v-däck, dragkrok. Uthämtad 18/12-2019
Som jag förstått det: När designstudion öppnar så kommer det bara att vara några få saker som går att välja emellan: Lackfärg och hjul. Men alla kommande val kommer att finnas med, synliga men med ett ungefärligt datum för när de kommer att vara tillgängliga.peken skrev:Men visst borde vi få veta vad dom som stod i kö 31/3-2016 ska få den 28 juli också? Vad tror ni?
Varför köttermometer om du har 57 gr innan grill?gellerstam skrev:Äsch.
Grillar en älgkalvfl'e som jag Sousse vide körde i 2h i 57grader först. Till det behövs naturligtvis en god dram.
Visst längtar jag till M3 men livet hade kunnat vara värre.

X 90D (levererad 26 september 2016)
3 SR+ Beställd 28 maj 2019 Pearl White
X LRPL Beställd 28 maj 2019 Pearl White
3 SR+ Beställd 28 maj 2019 Pearl White
X LRPL Beställd 28 maj 2019 Pearl White
Ett unikt färgval tror jag. Founders edition, typ.peken skrev:Men visst borde vi få veta vad dom som stod i kö 31/3-2016 ska få den 28 juli också? Vad tror ni?
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
- gellerstam
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/magnus28392
1: Kontrollnörd.tr1 skrev:Varför köttermometer om du har 57 gr innan grill?gellerstam skrev:Äsch.
Grillar en älgkalvfl'e som jag Sousse vide körde i 2h i 57grader först. Till det behövs naturligtvis en god dram.
Visst längtar jag till M3 men livet hade kunnat vara värre.
2: Små bitar som fort blir för varma.
Men de var ena goda rackare.

Tesla Model Y