Ni som beställt MYP
Moderator: Redaktion
Re: Ni som beställt MYP
Eftersom det står en del om ökade bilpriser i media så finns det en god chans att de ökar taket på 700 000 till 800 000 tror jag.
MYP 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022
https://insideevs.com/news/578544/tesla ... pause/amp/
Kan bli stop i Giga Berlin med om vi har otur
känns som det är många fartgupp på vägen nu för att få en Tesla, känns ändå bra att man redan beställt och troligtvis är våra bilar redan tillverkade.
Kan bli stop i Giga Berlin med om vi har otur

MYP 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022
-
Har också en Grå MYP beställd i samma tid som dig. Ingen info om när den kommer tyvärr.Amor123 skrev:Jag har beställt en grå MYP. Det verkar inte vara många som valt den färgen i denna tråd??
Beställde den 2021-10-26 med leveransdatum mars 2022. Jag har inget hört än från Tesla. Vad tror ni, får man bilen innan midsommar?
markuswesterberg skrev:Källa? Men låter ju väldigt lovande isf!hanseman skrev:Såg precis att en person i Hamburg som beställt vit/svart MYP fått förfrågan av Tesla om han kan ta emot leverans nästa vecka(!) Håller tummarna att det stämmer
Då kan de gott lev min svarta också som jag beställde i slutet av mars.
Hoppas de prioterar oss om taket går in på 700
-
Tesla brukar dra på ett lass inför varje kvartalsavslutning. Förhoppningsvis är alla bilar som står juli > juni och sen är det i te säkert miljöbonusförslaget går igenom. Kan mycket väl skjutas upp (igen) eller få höjt maxtak i och med dyrare bilar. Om till och med en Kia och Toyota ligger runt 600.000kr känns nuvarande förslag på tak väldigt lågt.
Men om förslaget går igenom (vilket verkar vara unikt för Sverige) så får vi hoppas Tesla skyfflar om schemat och prioriterar oss framför t ex. grannländerna.
För som jag förstår det kommer majoriteten av de som beställt sin MY avbeställa om bonusen uteblir.
Det är i alla fall bara april nu (början på Q2) så jag skulle ta det lugnt och invänta besked från miljöbonusföslaget samt meddelande från Tesla. Är trots alöt 2.5mån kvar.
Om det är något bolag som kan leverera så är det Tesla.
Men om förslaget går igenom (vilket verkar vara unikt för Sverige) så får vi hoppas Tesla skyfflar om schemat och prioriterar oss framför t ex. grannländerna.
För som jag förstår det kommer majoriteten av de som beställt sin MY avbeställa om bonusen uteblir.
Det är i alla fall bara april nu (början på Q2) så jag skulle ta det lugnt och invänta besked från miljöbonusföslaget samt meddelande från Tesla. Är trots alöt 2.5mån kvar.
Om det är något bolag som kan leverera så är det Tesla.
Tror jag knappast. Höjde precis priserna i Tyskland så 3an får lägre subventioner. 7000€ är ingen liten höjninganna__ skrev:Då kan de gott lev min svarta också som jag beställde i slutet av mars.

=========
MYP-Pilot
MYP-Pilot
-
Kommer inte att hända. Och om det skulle göra det så är det inte förrän om flera månader!hanseman skrev:
De har precis beslutat om att inte längre köpa in kol vilket innebär ett stopp på den importen först i augusti.
Olja och gas kommer de fortsätta att importera från Ryssland ett bra tag till, iaf tills de lyckats säkerställa importen från något annat land.
Man kan ju tänka sig att Ryssland svarar med att begränsa leveranserna tidigare än vad tyskarna själva planerar. För att försvåra för Tyskland.il_concorde skrev:Kommer inte att hända. Och om det skulle göra det så är det inte förrän om flera månader!hanseman skrev:
De har precis beslutat om att inte längre köpa in kol vilket innebär ett stopp på den importen först i augusti.
Olja och gas kommer de fortsätta att importera från Ryssland ett bra tag till, iaf tills de lyckats säkerställa importen från något annat land.
Man får hoppas! Sen känns det ju inte helt bra av vetskapen att rysk gas används för tillverkning av ens bil, men det är ju en annan diskussion!
Ni som beställde på förbokning, har ni fått slutfakturan än? Eller är det ba jag som inte fått den än
Model Y performance
Ja allt är klart enligt det som står på mitt konto, bara bilen som saknaslakke skrev:Ni som beställde på förbokning, har ni fått slutfakturan än? Eller är det ba jag som inte fått den än

- larjon
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas230034
Samma här. Slutfaktura betald, inget estimerat leveransdatum.Berka skrev:Ja allt är klart enligt det som står på mitt konto, bara bilen som saknaslakke skrev:Ni som beställde på förbokning, har ni fått slutfakturan än? Eller är det ba jag som inte fått den änHade estimerad leverans i Mars, 2a april tog dem bort estimatet.
Svart Model Y Performance
Jag har inte fått slutfakturan än.. bokade mars 2021lakke skrev:Ni som beställde på förbokning, har ni fått slutfakturan än? Eller är det ba jag som inte fått den än
Vit/Svart Model Y Performance med FSD.
Ingen slutfaktura ännu. Grå/svart MYP la ordern juli 2021...
Senast redigerad av jobster, redigerad totalt 1 gånger.
Jag fick slutfaktura för en månad sen, vit/svart.
Trodde verkligen det var på gång då. Nu verkar det troligast som leverans om nån vecka.
Trodde verkligen det var på gång då. Nu verkar det troligast som leverans om nån vecka.
Model X Plaid - 23
Model Y P - 24
Model Y P - 23
Model Y P - 23
Model Y P - 22
Model Y P - 22
Model X P - 20
Model 3 P - 20
Model X LR+ - 21
Model X100D -19
Model S100D -19
Model X100D -18
Model Y P - 24
Model Y P - 23
Model Y P - 22
Model Y P - 22
Model X P - 20
Model 3 P - 20
Model X LR+ - 21
Model X100D -19
Model S100D -19
Model X100D -18
-
Jjkalla skrev:Ingen har fått slutfakturan ännu, då den innehåller VIN.
Precis.
ok, då är det slutbetalning jag menar. det var i alla fall så Tesla kallade den.
- Frippanecci
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/http://---">http://---
Jag kan inte säga exakt vad, men något är annorlunda med min ”MYP” sida idag jämfört med tidigare i veckan.
Någon som vet om det skett någon hemsidesuppdatering?
Någon som vet om det skett någon hemsidesuppdatering?
Porsche Panamera Turbo
Bmw i4 m50 LCI
MS 85 - såld
MX 90D - såld
MS 100D - såld
M3 Performance - såld
MX P90DL - såld
MX LR - såld
M3 Performance - såld
MX 75D - såld
MX Performance (Raven) - såld
MS Performance (Raven) - såld
Beställd:
CyberTruck
Bmw i4 m50 LCI
MS 85 - såld
MX 90D - såld
MS 100D - såld
M3 Performance - såld
MX P90DL - såld
MX LR - såld
M3 Performance - såld
MX 75D - såld
MX Performance (Raven) - såld
MS Performance (Raven) - såld
Beställd:
CyberTruck
Ni som beställt MYP
Ser ingen som helst skillnad när jag loggar in på kontot. Elon kan dock gärna få skoja till det med ett leveransdatum!
EDIT: Kan även nämnas; Kollade igenom en MYP tråd på ett tyskt forum. Ingen där som fått leveransdatum på vit/svart. Blev dock lite avundsjuk över alla svart/svart datum som kommunicerades.
EDIT: Kan även nämnas; Kollade igenom en MYP tråd på ett tyskt forum. Ingen där som fått leveransdatum på vit/svart. Blev dock lite avundsjuk över alla svart/svart datum som kommunicerades.
=========
MYP-Pilot
MYP-Pilot