Koppla ur regenereringen när du kör landsväg så är problemet löst. Väntar dock på att Tesla ska lägga i och urkoppling på ratten så att man snabbt och bekvämt kan justera regenereringsnivå medan man kör (som vissa andra märken har).LarsL skrev:Därför verkar MBs lösning vara där det snabbt och enkelt går att få kontroll på bilen i olika situationer.
Att sitta och hålla gasen på rätt nivå är ju vansinnigt kämpigt om du kör utan farthållare och med tok broms så fort du släpper pedalen. Naturligtvis kör man med farthållare, just därför. Med autopilot funkar kanske Teslas farthållare också mjukt, innan det gjorde den det inte eftersom den tvärbromsa direkt när man la ur den. Ex. Kör på 90 väg och ser att det kommer en 70 sträcka en bit fram. Då kan jag antingen koppla ur farthållaren och låta bilen mjukt glida ner till 70 och aktivera farthållaren där, detta funkar inte i Tesla eftersom den då tvärbromsar, eller så kan jag ställa om farthållaren till direkt från 90 till 70, då står jag på näsan även i min bil antar att är samma i Teslan. Så i en Tesla ska du koppla ur farthållaren och modulerna ner hastigheten med foten och sedan aktivera farthållaren igen. Om man nu ska köra mjukt...
Däremot har de Model S som jag kört haft en alldeles för nervös farthållare. Effektmätaren åker som en jojo hela tiden. Det kan ju inte vara bra för energiförbrukningen eller?