Från Tibor inlägg 37% Alltså 5% +Bjelke skrev:42% på ja-sidan nu...
Kan ju inte vara mer än totalt 999 Model 3.
Kanske en fjärdedel Performance av dem?
http://teslaclubsweden.se/tusental-tesl ... i-sverige/
Moderator: Redaktion
Från Tibor inlägg 37% Alltså 5% +Bjelke skrev:42% på ja-sidan nu...
Kalkylarket används på model3ownersclub.com för att försöka få en bild av hur många som beställt i europa. (Mitt tredje inlägg och min dator är okTeslaTissel skrev:Jag vågar mig inte på det ens!?andersjo skrev:Gjorde en rad där, men en stund senare vad det bara raderat. Fungerar tydligen inte att ha delar av dokumentet skrivbart för alla.joc skrev:Fyll gärna i era fakturanummer i nedanstående kalkylark så att antalet beställningar i Sverige syns bland andra länder i Europa.
Personen som hänvisade har bara gjort två inlägg och lämnade ingen beskrivning?
Är din dator ok fortfarande?
Nää, nu har ja varit o-ekonomisk, sålt aktier och lånat den pengen som fattades så ja kan få en tesla trotts allt.Kalle skrev:Kommer inte bestella nu, den måste komma ner 200’000 för att ja ska ha råd
Igår när jag beställde så fick jag fakturanummer 956, så minst det antal borde vara sålt i Sverige totalt.TeslaTissel skrev:Från Tibor inlägg 37% Alltså 5% +
Är lite osäker på vilken del av serien som gäller i det "Fakturanummer" som står på PDFen. I slutet har jag 37:akeller skrev:Igår när jag beställde så fick jag fakturanummer 956, så minst det antal borde vara sålt i Sverige totalt.TeslaTissel skrev:Från Tibor inlägg 37% Alltså 5% +
När bokade du bilen? Kanske är någon slags prioritering? Med tanke på att de allokerat rätt många nollor så kan det indikera något annat.MartinH skrev:Jag tror inte det är löpnummer på fakturorna. Jag har ett nummer på 600-nånting och beställde 5/12.
Reserverade som en av de första i MOS 31/3-2016 och la beställning på AWD sent första kvällen det var möjligt (5/12).Martey skrev:När bokade du bilen? Kanske är någon slags prioritering? Med tanke på att de allokerat rätt många nollor så kan det indikera något annat.MartinH skrev:Jag tror inte det är löpnummer på fakturorna. Jag har ett nummer på 600-nånting och beställde 5/12.
Ok, ja då låter det som att siffrorna varken är löpnummer eller baserat på någon slags prio.MartinH skrev:Reserverade som en av de första i MOS 31/3-2016 och la beställning på AWD sent första kvällen det var möjligt (5/12).Martey skrev:När bokade du bilen? Kanske är någon slags prioritering? Med tanke på att de allokerat rätt många nollor så kan det indikera något annat.MartinH skrev:Jag tror inte det är löpnummer på fakturorna. Jag har ett nummer på 600-nånting och beställde 5/12.
Beställde 7:e och ändrade beställningen (P -> !P) den 17:e. Tror inte numret ändrades då men vet inte. Har ett nummer strax under 300.frippan skrev:Tror mycket väl det kan vara löpnummer har ca 750 och beställde den 17 december. Men jag tror inte att den började på noll. Jag brukar aldrig börja på noll när jag gör fakturaunderlag. Känns inte så proffsigt om man har order 7 t.ex.
Säg att den började på 600, då skulle det ha beställts ca 350 bilar, känns ganska troligt tycker jag.
Ja om de återanvänder de numren som inte blev ordrar så kan vi ju klura ut hur många som kommer levereras. Så fort vi får ett högre nummer vet vi stt de fyllt upp alla avbestälningar med nya +1MartinH skrev:Vissa lägre nummer kommer iofs ”för sent”, som om de återanvänder nummer som aldrig blev en order?? Underligt sätt att hantera fakturanummer på, men det tycks kunna ge en indikation på antalet order per land.
På bil nr tre som beställdes igår eftermiddag har jag fått nr 978.josve skrev:Jag har fått löpnr 960 på den första beställningen och 976 på bil nr 2. La beställningen i torsdags och igår förmiddag...
Nu när jag vågade gå in i länken har de ju gjort flera analyser av data.joc skrev:Model3OwnersClub.com har visualiserat insamlade data i kalkylarket med fakturanummer och beställningsdatum:
Leveranser tror dom ska ske efter reservationsdatum.
Mejlen lär ha skickats i batcher, jag fick mitt kl 19.34 och bör varit med i första eller andra batchen (ej ägare). Har för mig att du också köade i MOS?themax skrev:Beställde inom en kvart efter jag fått mejlet. 121.
Jag reserverade online, efter eventet (var inte på MoS). Inbjudan att konfigurera 6/12 klockan 12:36. Många ägare fick ju inbjudan den 5/12, men jag trodde verkligen att fler skulle beställa (om denna löpnummerteori stämmer). Så SR tycks vara valet för många ägare som alltså väljer vänta. Jag byter ju ut enda bilen och har sedan länge haft konfigurationen klar i huvudet, så själva beställningen var gjord på en kvart.MartinH skrev:Mejlen lär ha skickats i batcher, jag fick mitt kl 19.34 och bör varit med i första eller andra batchen (ej ägare). Har för mig att du också köade i MOS?themax skrev:Beställde inom en kvart efter jag fått mejlet. 121.
Det skulle innebära ett 100-tal beställningar innan dess, är det rimligt? Av teslaägare? Eller kanske någon storspelare med närmare samarbete med Tesla? Taxi Stockholm?? Nä, nu skenar nog gissningarna iväg lite...
Fick mitt "Designa din Model 3"-mail kl 14:35 den 6e Dec. Beställde 10e Dec och fick fakturanummer 37 (besökte dock länken typ inom första timmen och kollade runt i designstudion). Inte tidigare ägare, reserverade 10e Aug '16.MartinH skrev:Mejlen lär ha skickats i batcher, jag fick mitt kl 19.34 och bör varit med i första eller andra batchen (ej ägare). Har för mig att du också köade i MOS?themax skrev:Beställde inom en kvart efter jag fått mejlet. 121.
Det skulle innebära ett 100-tal beställningar innan dess, är det rimligt? Av teslaägare? Eller kanske någon storspelare med närmare samarbete med Tesla? Taxi Stockholm?? Nä, nu skenar nog gissningarna iväg lite...