Schemalagt leveransdatum

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Feddan
Teslaägare
Inlägg: 1538
Blev medlem: 24 jan 2015 18:49

Re: Schemalagt leveransdatum

Inlägg av Feddan »

Kalle skrev:
Feddan skrev:
Nu fick jag också påminnelse-mailet om den felaktiga tiden:
Screenshot_20190218-071215.png
Vad dåligt. Mig har de inte ens ringt än och sagt att leveransen ska skjutas fram. Tur jag bor nära så det är inte hela världen om jag får åka hem utan bil.
Undra om de ger dig en lånebil för den tabben? De borde de nästan göra om de lurar dit dig i onödan.
Jag väntar mig att de ringer under dagen och säger att leveransen är uppskjuten. Men det hade varit riktigt irriterande om jag hade bokat tåg/flyg/hotell.
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
Användarvisningsbild
Lembritt
Teslaägare
Inlägg: 276
Blev medlem: 26 feb 2015 08:36
Ort: Strängnäs

Re: Schemalagt leveransdatum

Inlägg av Lembritt »

Dom ringde mig idag och leveransen är uppskjuten till 25/2. (Hade tidigare 21/2).
2015 02 - 2019 03: S60 Vit | SÅLD
2019 03 - 2021 01: M3 LR AWD | SÅLD |
2021 01: M3 LR AWD | Pärlvit Multi-Coat | 19" Sport-fälgar | Helsvart interiör | Dragkrok |
Användarvisningsbild
Perry
Teslaägare
Inlägg: 102
Blev medlem: 09 okt 2014 15:20
Ort: Helsingborg

Re: Schemalagt leveransdatum

Inlägg av Perry »

Jag ringde nu istället själv till Tesla (via ett telefonnummer som jag lyckades luska fram via Service Centret) och fick svaret att leveransen har blivit uppskjuten på obestämt tid och att de ska ringa mig någon gång i framtiden för att boka ny tid. Fantastiskt.
Användarvisningsbild
ippodrome
Teslaägare
Inlägg: 197
Blev medlem: 01 apr 2016 18:37
Ort: Stockholm

Re: Schemalagt leveransdatum

Inlägg av ippodrome »

Perry skrev:
Jag ringde nu istället själv till Tesla (via ett telefonnummer som jag lyckades luska fram via Service Centret) och fick svaret att leveransen har blivit uppskjuten på obestämt tid och att de ska ringa mig någon gång i framtiden för att boka ny tid. Fantastiskt.
Wow! Bild

Proffsigt!
Användarvisningsbild
Martey
Inlägg: 297
Blev medlem: 06 dec 2018 19:17
Ort: Stockholm

Re: Schemalagt leveransdatum

Inlägg av Martey »

ippodrome skrev:
Perry skrev:
Jag ringde nu istället själv till Tesla (via ett telefonnummer som jag lyckades luska fram via Service Centret) och fick svaret att leveransen har blivit uppskjuten på obestämt tid och att de ska ringa mig någon gång i framtiden för att boka ny tid. Fantastiskt.
Wow! Bild

Proffsigt!
Äh, samma info alla andra fått. Feb-Mar är ju deras tidsspann de jobbar på. Hade det varit i slutet av Mars nu hade jag förstått det.
- Model 3 beställd 10/12-18: LR+AWD+AP, Midnight Silver Metallic, vit interiör
- Model 3 bokad 10/8-16
Användarvisningsbild
ippii
Teslaägare
Inlägg: 639
Blev medlem: 02 okt 2018 15:38
Ort: Malmö

Re: Schemalagt leveransdatum

Inlägg av ippii »

Var förbi SC i Malmö i helgen, de sa bara att man förmodligen visste mer själv. Och att de följer det som står i deras system, vilket är att om man beställt innan nyår så ska man vara i bland de första dvs. "slutet februari till slutet av mars". Man får nog bara chilla lite. Men jag förstår att det måste vara frustrerande för er som får felaktiga leveransdatum utskickade. Då är det nästan bättre att inte få någon information alls, som för mig själv.. ;)
2023 Model Y LR Quicksilver
2021 Model 3 LR Midnight
2019 Model 3 LR Svart
Användarvisningsbild
Perry
Teslaägare
Inlägg: 102
Blev medlem: 09 okt 2014 15:20
Ort: Helsingborg

Re: Schemalagt leveransdatum

Inlägg av Perry »

Martey skrev:
ippodrome skrev:
Perry skrev:
Jag ringde nu istället själv till Tesla (via ett telefonnummer som jag lyckades luska fram via Service Centret) och fick svaret att leveransen har blivit uppskjuten på obestämt tid och att de ska ringa mig någon gång i framtiden för att boka ny tid. Fantastiskt.
Wow! Bild

Proffsigt!
Äh, samma info alla andra fått. Feb-Mar är ju deras tidsspann de jobbar på. Hade det varit i slutet av Mars nu hade jag förstått det.
Jag hade fått en bekräftelse samt en påminnelse om denna bekräftelse om leverans den 19:e som senast som igår. Hade jag inte ringt så hade jag åkt från jobbet i morgon och fått stå där och se dum ut. Som tur är så hände samma skit när jag köpte min Model S så jag anade att det här skulle hända.
Användarvisningsbild
ippii
Teslaägare
Inlägg: 639
Blev medlem: 02 okt 2018 15:38
Ort: Malmö

Re: Schemalagt leveransdatum

Inlägg av ippii »

Perry skrev:
Martey skrev:
ippodrome skrev:
Perry skrev:
Jag ringde nu istället själv till Tesla (via ett telefonnummer som jag lyckades luska fram via Service Centret) och fick svaret att leveransen har blivit uppskjuten på obestämt tid och att de ska ringa mig någon gång i framtiden för att boka ny tid. Fantastiskt.
Wow! Bild

Proffsigt!
Äh, samma info alla andra fått. Feb-Mar är ju deras tidsspann de jobbar på. Hade det varit i slutet av Mars nu hade jag förstått det.
Jag hade fått en bekräftelse samt en påminnelse om denna bekräftelse om leverans den 19:e som senast som igår. Hade jag inte ringt så hade jag åkt från jobbet i morgon och fått stå där och se dum ut. Som tur är så hände samma skit när jag köpte min Model S så jag anade att det här skulle hända.
Ganska otroligt faktiskt. De har verkligen en fin produkt när man kan svälja sån skit och snällt vänta vidare.
2023 Model Y LR Quicksilver
2021 Model 3 LR Midnight
2019 Model 3 LR Svart
Användarvisningsbild
Perry
Teslaägare
Inlägg: 102
Blev medlem: 09 okt 2014 15:20
Ort: Helsingborg

Re: Schemalagt leveransdatum

Inlägg av Perry »

Jag fick nu åtminstone ett nytt datum bokat relativt snabbt, så nu är det den 25:e som gäller precis som för de flesta andra här verkar det som. Får hoppas detta faktiskt stämmer nu. Ringde även och dubbelkollade med Service Centret (som tack och lov alltid är trevliga och hjälpsamma i den mån det går) att mina tillbehör som jag vill köpa faktiskt ligger kvar till den 25:e, för jag litar inte sekund på att detta annars går fram till dem.
Användarvisningsbild
Martey
Inlägg: 297
Blev medlem: 06 dec 2018 19:17
Ort: Stockholm

Re: Schemalagt leveransdatum

Inlägg av Martey »

Perry skrev:
Jag fick nu åtminstone ett nytt datum bokat relativt snabbt, så nu är det den 25:e som gäller precis som för de flesta andra här verkar det som. Får hoppas detta faktiskt stämmer nu. Ringde även och dubbelkollade med Service Centret (som tack och lov alltid är trevliga och hjälpsamma i den mån det går) att mina tillbehör som jag vill köpa faktiskt ligger kvar till den 25:e, för jag litar inte sekund på att detta annars går fram till dem.
Sök upp på car.info om ditt VIN ger dig ett reg.nr. Lär öka sannolikheten att en leverans 25e är rimlig.
- Model 3 beställd 10/12-18: LR+AWD+AP, Midnight Silver Metallic, vit interiör
- Model 3 bokad 10/8-16
Model3LR
Inlägg: 52
Blev medlem: 14 jan 2019 11:08

Re: Schemalagt leveransdatum

Inlägg av Model3LR »

Någon med 19" som fått leveransdatum?
Användarvisningsbild
mahulkp
Teslaägare
Inlägg: 1005
Blev medlem: 22 okt 2014 21:35
Ort: Hönö

Re: Schemalagt leveransdatum

Inlägg av mahulkp »

Model3LR skrev:
Någon med 19" som fått leveransdatum?
Nej inte jag heller. Väntar på två LR med 19”
Model YP 2024
Reservation Cybertruck Trimotor
Användarvisningsbild
richdub
Teslaägare
Inlägg: 98
Blev medlem: 25 dec 2018 12:05

Re: Schemalagt leveransdatum

Inlägg av richdub »

mahulkp skrev:
Model3LR skrev:
Någon med 19" som fått leveransdatum?
Nej inte jag heller. Väntar på två LR med 19”
Jag tror vi är något på spåren med 19-tummarna. Känns som att de levererat P och 18-tumsversioner än så länge (utifrån vad jag sett från bilder på trailers). Så vi som valt 19”-däck kanske måste vänta lite extra.
Ptesla
Teslaägare
Inlägg: 134
Blev medlem: 18 dec 2018 11:37
Referralkod: ts.la/peder89808

Re: Schemalagt leveransdatum

Inlägg av Ptesla »

richdub skrev:
mahulkp skrev:
Model3LR skrev:
Någon med 19" som fått leveransdatum?
Nej inte jag heller. Väntar på två LR med 19”
Jag tror vi är något på spåren med 19-tummarna. Känns som att de levererat P och 18-tumsversioner än så länge (utifrån vad jag sett från bilder på trailers). Så vi som valt 19”-däck kanske måste vänta lite extra.
Jag brukar alltid ha otur med sånt här (murphys law), så jag vill be om ursäkt för att jag beställde med de snygga 19” hjulen till alla här som gjort detsamma och nu tvingas vänta på sina Model 3.
--
Model 3 LR AWD, Solid Svart, 19", Autopilot
Användarvisningsbild
richdub
Teslaägare
Inlägg: 98
Blev medlem: 25 dec 2018 12:05

Re: Schemalagt leveransdatum

Inlägg av richdub »

Ptesla skrev:
richdub skrev:
mahulkp skrev:
Model3LR skrev:
Någon med 19" som fått leveransdatum?
Nej inte jag heller. Väntar på två LR med 19”
Jag tror vi är något på spåren med 19-tummarna. Känns som att de levererat P och 18-tumsversioner än så länge (utifrån vad jag sett från bilder på trailers). Så vi som valt 19”-däck kanske måste vänta lite extra.
Jag brukar alltid ha otur med sånt här (murphys law), så jag vill be om ursäkt för att jag beställde med de snygga 19” hjulen till alla här som gjort detsamma och nu tvingas vänta på sina Model 3.
Dålig stil!
PatrikS
Inlägg: 112
Blev medlem: 06 dec 2018 18:30

Re: Schemalagt leveransdatum

Inlägg av PatrikS »

richdub skrev:
mahulkp skrev:
Model3LR skrev:
Någon med 19" som fått leveransdatum?
Nej inte jag heller. Väntar på två LR med 19”
Jag tror vi är något på spåren med 19-tummarna. Känns som att de levererat P och 18-tumsversioner än så länge (utifrån vad jag sett från bilder på trailers). Så vi som valt 19”-däck kanske måste vänta lite extra.
Någon som överväger/prövat att byta ner sig till 18" istället och fått tidigare leverans?
Pellej
Inlägg: 5
Blev medlem: 16 jan 2019 13:21

Re: Schemalagt leveransdatum

Inlägg av Pellej »

Jag loggade in nyss, där låg minsann helt plötsligt en slutfaktura, med leveransdatum 5/3.
Har beställt 19-tumsfälg (men också 18-tums vinterdäck).
Model 3 - LR - AWD - Midnight Silver - bokad 18/4-16
fredi
Inlägg: 37
Blev medlem: 11 feb 2019 12:27

Re: Schemalagt leveransdatum

Inlägg av fredi »

Pellej skrev:
Jag loggade in nyss, där låg minsann helt plötsligt en slutfaktura, med leveransdatum 5/3.
Har beställt 19-tumsfälg (men också 18-tums vinterdäck).
Vilken ort har du beställt den till? Intressant att veta eftersom det också verkar spela roll.
Bokade tidigt den 31 mars 2016
Beställde 5 dec 2018 kl 20
Första Teslan
Silver, AWD, 18" Aero, EAP(=FSD), svart inredning
Inget leveransdatum, har fått VIN, inget regnr, slutfaktura betald.
Har varit Tesla-fanboy i många år, har lite tålamodet kvar.
Användarvisningsbild
Kalle
Teslaägare
Inlägg: 2136
Blev medlem: 05 mar 2014 18:24
Ort: Kiruna

Re: Schemalagt leveransdatum

Inlägg av Kalle »

who, nu har jag en till slutfaktura, denna med ett leveransdatum den 28onde Sthlm.
svart LR AWD med 18" jul på
Senast redigerad av Kalle, redigerad totalt 1 gånger.
Pellej
Inlägg: 5
Blev medlem: 16 jan 2019 13:21

Re: Schemalagt leveransdatum

Inlägg av Pellej »

fredi skrev:
Pellej skrev:
Jag loggade in nyss, där låg minsann helt plötsligt en slutfaktura, med leveransdatum 5/3.
Har beställt 19-tumsfälg (men också 18-tums vinterdäck).
Vilken ort har du beställt den till? Intressant att veta eftersom det också verkar spela roll.
Stockholmsleverans, dvs Trosta.
Model 3 - LR - AWD - Midnight Silver - bokad 18/4-16
Användarvisningsbild
MikaelE
Teslaägare
Inlägg: 49
Blev medlem: 28 feb 2018 22:44
Ort: Vällingby

Re: Schemalagt leveransdatum

Inlägg av MikaelE »

Nu fick jag också slutfaktura. Leverans 5/3 i Trosta. Hade hoppats på Upplands Väsby.
Användarvisningsbild
Teslalink
Teslaägare
Inlägg: 264
Blev medlem: 28 jun 2015 21:27

Re: Schemalagt leveransdatum

Inlägg av Teslalink »

Ingen slutfaktura inget samtal. Ej performance, 19" + 18" vinterhjul
Model 3 LR AWD 19"
Användarvisningsbild
Teslalink
Teslaägare
Inlägg: 264
Blev medlem: 28 jun 2015 21:27

Re: Schemalagt leveransdatum

Inlägg av Teslalink »

Lol, nu dök det upp en slutfaktura :)
Model 3 LR AWD 19"
Användarvisningsbild
frta02
Teslaägare
Inlägg: 71
Blev medlem: 14 sep 2017 08:18
Ort: Norrköping

Re: Schemalagt leveransdatum

Inlägg av frta02 »

LR AWD med 19" - Inte hört ett ljud sen vinterdäckssamtalet.
Sjukt besviken med tanke på reservation 31/3-16 och beställning 5/12-18.
- Model 3 LR AWD -21 (Midnight grey med dragkrok)
- Model 3 LR AWD -19 (Midnight grey med vit interiör samt EAP + FSD + 19")[/s]
- Model Y LR AWD beställd
Användarvisningsbild
Scaldy
Teslaägare
Inlägg: 26
Blev medlem: 24 apr 2015 21:17
Ort: Onsala

Re: Schemalagt leveransdatum

Inlägg av Scaldy »

Har också fått slutfaktura, svart, Long Range,19 tum. Leverans 5/3 Mölndal
Skriv svar