Gbg

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Re: Gbg

Inlägg av Svenssons »

Har inte fått någon inbjudan men nu går det ju inte ens att beställa Model X ännu. Jag skulle kunna gå på det men tror jag tar det i samband med annat besök i Blöteborg.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Ghia64
Teslaägare

Inlägg av Ghia64 »

Anmäld!
Användarvisningsbild
lineman
Teslaägare

Inlägg av lineman »

Har också anmält, men inte fått någon bekräftelse.
Användarvisningsbild
Jojo
Teslaägare

Inlägg av Jojo »

Jag fick inte ens en inbjudan...
Användarvisningsbild
Stefan
Teslaägare

Inlägg av Stefan »

Jag kommer, är anmäld men ingen bekräftelse.
Model 3 | LR | AWD | FSD | Midnight Silver Metallic | 19"
Såld: Model S 75 | Blå | AP1 | Panoramatak | Premium | 21" Arachnids
Användarvisningsbild
mahulkp
Teslaägare

Inlägg av mahulkp »

Model YP 2024
Reservation Cybertruck Trimotor
Användarvisningsbild
Krill
Teslaägare

Inlägg av Krill »

Jag är också anmäld!
Model S 85 | Maj 2015 | Solid Vit | Panoramatak | Tan NG-säten | Svart Alcantarainnertak | Blank Abachiträdekor | Teknikpaket | Köldpaket | Säkerhetspaket | Breyton Spirit 21"

Model 3 - Reserverad 2016-03-31
Användarvisningsbild
Daoops

Inlägg av Daoops »

Ses där :)
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Jag har också skickat in ett svar nu och får se om de ringer mig. Måste övertala familjen om en Göteborgstur... Vill i alla fall ha så mycket info om Service Centret som möjligt och vill vara på banan att Göteborg blir "mitt" Service Center och där jag hämtar Model X. Lär nog dröja innan Kalmar får ett Service Center och är inte så pigg på att åka till Stockholm.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Referralkod: ts.la/tibor72449

Inlägg av TiborBlomhall »

Då jag tyvärr inte har möjlighet att närvara behöver jag någon frivillig som kan ta bilder och sammanfatta eventet, vad som sägs, hur lokalerna ser ut, mm.
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Det gick förvånande nog rätt lätt att övertala regeringen så det blir troligen en tur till Göteborg den 22:a. Kan ta med kamera och ta kort men jag är ingen expert på att fotografera men några foton kommer det bli. Blir nog premiär för vägtullar i Göteborg för min del också...
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

Svenssons skrev:
Det gick förvånande nog rätt lätt att övertala regeringen så det blir troligen en tur till Göteborg den 22:a. Kan ta med kamera och ta kort men jag är ingen expert på att fotografera men några foton kommer det bli. Blir nog premiär för vägtullar i Göteborg för min del också...
Inte om du bara ska till Tesla, de ligger i Mölndal. Du klarar dig både om du kommer V40 eller E6.
Användarvisningsbild
Bate
Teslaägare

Inlägg av Bate »

Har också anmält mig!
Användarvisningsbild
Delta
Teslaägare

Inlägg av Delta »

Hur gör man om man inte är bjuden? Stå utanför med näsan mot rutan? Måste man vara IFK:are för att komma in eller?
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Inlägg av lator »

Ta på blåvita kläder och en Tesla-halsduk och sätt dig vid entrén på en medhavd klappstol. Inte skumgummidyna då du då kan misstas för en tiggare... ;)

Skämt åsido. Jag vet inte om det är ett krav att åtminstone ha beställt en Tesla för att få en inbjudan?
Senast redigerad av lator, redigerad totalt 1 gånger.
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
Feddan
Teslaägare

Inlägg av Feddan »

Svenssons skrev:
Blir nog premiär för vägtullar i Göteborg för min del också...
Ingen taxa efter 18.30.
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
Användarvisningsbild
Elektrokungen
Teslaägare

Inlägg av Elektrokungen »

lator skrev:
Ta på blåvita kläder och en Tesla-halsduk och sätt dig vid entrén på en medhavd klappstol. Inte skumgummidyna då du då kan misstas för en tiggare... ;)

Skämt åsido. Jag vet inte om det är ett krav att åtminstone ha beställt en Tesla för att få en inbjudan?
Nej, för mig räckte det att ha provkört bilen i Göteborg!
Ultra Red Tesla S LR Beställd 2020-12-17 Levererad 2023-05-24
Midnight Silver Model Y Lev. 2021-08-27
Blå Hyundai Ioniq Lev. 2020-11-24 SÅLD
Röd Tesla S100D Lev. 2018-08-07 SÅLD
S85, Titanium Metallic, Panoramatak, 7-sits. Lev. 2015-07-29. SÅLD
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Inlägg av lator »

Jag har då inte fått någon inbjudan. :x Blir väl till att bjuda in sig själv... men när jag öppnar min "my tesla" så kan jag inte hitta eventet. Blir till att låna länken som fanns längre upp... ;)
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
mahulkp
Teslaägare

Inlägg av mahulkp »

Delta skrev:
Hur gör man om man inte är bjuden? Stå utanför med näsan mot rutan? Måste man vara IFK:are för att komma in eller?
bara att anmäla sigmed länken jag postade Bild
Model YP 2024
Reservation Cybertruck Trimotor
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

mahulkp skrev:
Delta skrev:
bara att anmäla sigmed länken jag postade Bild
Länken som jag fick i min inbjudan innehåller någon form av identifieringskod - risk finns att varje länk bara går att använda för en anmälan.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare

Inlägg av LarsL »

lator skrev:

Jag har fått en inbjudan så det tror jag inte om jag inte har strulat till det i sömnen, vi får se om några månader ;). Känns som en något felaktig säljtaktik att bara bjuda in de som redan köpt.
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

LarsL skrev:
Svenssons skrev:
Inte om du bara ska till Tesla, de ligger i Mölndal. Du klarar dig både om du kommer V40 eller E6.
Kommer bli övernattning i Partille antagligen dit jag kommer köra först. Ligger visserligen också utanför tullarna men sedan är det frågan vilken väg jag tar till SC. Går ju att köra runt för att slippa dom. Tullarna fungerar ju så bra för att minska utsläppen...
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare

Inlägg av LarsL »

Ja, dessutom kommer du märka att det är hyggligt knökfullt trots dem.
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

Svenssons skrev:
LarsL skrev:
Svenssons skrev:
Kommer bli övernattning i Partille antagligen dit jag kommer köra först. Ligger visserligen också utanför tullarna men sedan är det frågan vilken väg jag tar till SC. Går ju att köra runt för att slippa dom. Tullarna fungerar ju så bra för att minska utsläppen...
Tullarna i Göteborg är ren och skär idioti. Vägarna runt är oftast inte värda besväret, men just mellan Partille och Mölndal kan du med fördel köra från Allum över Öjersjö - en vacker och mycket trevligare väg som inte tar mycket mer tid än E20:an.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Känner till vägarna väl då jag bodde där tidigare och har kompisar som bor i trakterna. Just den vägen du nämner är där jag senast blev stoppad av polisen pga fortkörning påväg mot jobbet samtidigt som jag var i konferenssamtal med kollegorna...
Skriv svar