Vad kan bero på att som jag fick både V2017.40 och någon vecka efteråt V2017.42 medan en del ligger kvar på V2017.28?
Kan det bero på om man ansluter till Wi-FI eller ej?
Någon som har något förslag?
Har skrivits en jäkla massa om det här, om hur det kan tänkas funka osv och ingen som vet ens halvsäkert
men vissa knep verkar funka men inte helt säkert (wi-fi verkar kunna trigga nedladdning ibland eller att
stå precis utanför ett SC och nås av deras nätverk tex)...
Senast jag fick ny FW så la jag in wi-fi i bilen och vips hade jag ny efter typ en timme men det har inte funkat
dom andra typ 4-5 ggr jag testat sedan dess vilket är V32...
Ska banne mig ut å testa igen nu, bara för att lixom
Vad kan bero på att som jag fick både V2017.40 och någon vecka efteråt V2017.42 medan en del ligger kvar på V2017.28?
Kan det bero på om man ansluter till Wi-FI eller ej?
Någon som har något förslag?
Har skrivits en jäkla massa om det här, om hur det kan tänkas funka osv och ingen som vet ens halvsäkert
men vissa knep verkar funka men inte helt säkert (wi-fi verkar kunna trigga nedladdning ibland eller att
stå precis utanför ett SC och nås av deras nätverk tex)...
Senast jag fick ny FW så la jag in wi-fi i bilen och vips hade jag ny efter typ en timme men det har inte funkat
dom andra typ 4-5 ggr jag testat sedan dess vilket är V32...
Ska banne mig ut å testa igen nu, bara för att lixom
Tror jag åker 350 km till närmaste SC och testar återkommer om 7 timmar
Tesla S75D (85kWh) 0-100 på dryga 4s - 2018.42.3 + Nya navigatorn http://---
Vad kan bero på att som jag fick både V2017.40 och någon vecka efteråt V2017.42 medan en del ligger kvar på V2017.28?
Kan det bero på om man ansluter till Wi-FI eller ej?
Någon som har något förslag?
Har skrivits en jäkla massa om det här, om hur det kan tänkas funka osv och ingen som vet ens halvsäkert
men vissa knep verkar funka men inte helt säkert (wi-fi verkar kunna trigga nedladdning ibland eller att
stå precis utanför ett SC och nås av deras nätverk tex)...
Senast jag fick ny FW så la jag in wi-fi i bilen och vips hade jag ny efter typ en timme men det har inte funkat
dom andra typ 4-5 ggr jag testat sedan dess vilket är V32...
Ska banne mig ut å testa igen nu, bara för att lixom
Tror jag åker 350 km till närmaste SC och testar återkommer om 7 timmar
Vad kan bero på att som jag fick både V2017.40 och någon vecka efteråt V2017.42 medan en del ligger kvar på V2017.28?
Kan det bero på om man ansluter till Wi-FI eller ej?
Någon som har något förslag?
Har skrivits en jäkla massa om det här, om hur det kan tänkas funka osv och ingen som vet ens halvsäkert
men vissa knep verkar funka men inte helt säkert (wi-fi verkar kunna trigga nedladdning ibland eller att
stå precis utanför ett SC och nås av deras nätverk tex)...
Senast jag fick ny FW så la jag in wi-fi i bilen och vips hade jag ny efter typ en timme men det har inte funkat
dom andra typ 4-5 ggr jag testat sedan dess vilket är V32...
Ska banne mig ut å testa igen nu, bara för att lixom
Tror jag åker 350 km till närmaste SC och testar återkommer om 7 timmar
Jo för du har ju såååååå gammal programvara
Eftersom som vi kör betaversion hele tiden så borde jag om någon få testa betabeta v2017.44 innan någon anna. Så please herr Gud även kallad Elon Musk. Give me 44
Tesla S75D (85kWh) 0-100 på dryga 4s - 2018.42.3 + Nya navigatorn http://---
Det verkar iallafall som att den här versionen har löst felet med min vänstra backspegel som inte alltid fälldes ut helt. Nu så fälls speglarna ut så fort man närmar sig bilen och inte när man öppnar dörren som tidigare. Och nu kommer den ut ordentligt! Min AP1 funkar fortfarande som den ska också...
Model Y Performance Svart
Model 3 LR Deep Blue metallic.
Model S 75D Deep Blue metallic - Såld
Så ni menar att vi som är kvar på 3x är på nåt sätt viktigare och tesla vill testa mjukvaran först innan alla får det
(Måste hitta lite glädje i att nu för tiden så ligger man typ 10 versioner efter )
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Så ni menar att vi som är kvar på 3x är på nåt sätt viktigare och tesla vill testa mjukvaran först innan alla får det
(Måste hitta lite glädje i att nu för tiden så ligger man typ 10 versioner efter )
Japp, känn dig skitviktig så länge du kan
Tesla S75D (85kWh) 0-100 på dryga 4s - 2018.42.3 + Nya navigatorn http://---
Så ni menar att vi som är kvar på 3x är på nåt sätt viktigare och tesla vill testa mjukvaran först innan alla får det
(Måste hitta lite glädje i att nu för tiden så ligger man typ 10 versioner efter )
Japp, känn dig skitviktig så länge du kan
Jag slutade tydligen att vara viktig i förmiddags... Numera har jag också 2017.42
Så ni menar att vi som är kvar på 3x är på nåt sätt viktigare och tesla vill testa mjukvaran först innan alla får det
(Måste hitta lite glädje i att nu för tiden så ligger man typ 10 versioner efter )
Japp, känn dig skitviktig så länge du kan
Jag slutade tydligen att vara viktig i förmiddags... Numera har jag också 2017.42
Välkommen till familjen oviktig
Tesla S75D (85kWh) 0-100 på dryga 4s - 2018.42.3 + Nya navigatorn http://---
Jag tror Tesla släpper versioner som dom vet inte kommer fungera med flit för att testa ut olika situationer. Sedan fortsätter de så tills de ha fått tillräckligt data för olika versioner. Då sammanfattar dom all dessa och släpper en ny troligtvis felfri version. Typ den omtalade 2017.44. Ibland måste man få något sämre innan man kan få det perfekta.
Det tror jag också, för det är så det känns. Men det är helt enkelt inte okej. Det är inte en robotdammsugare vi pratar om, utan en bil som transporterar levande människor. Jag har vissa minimikrav på säkerhet och upplevd trygghet. Jag vill inte vara en försökskanin med hjärtat i halsgropen, bara för att jag har den tvivelaktiga äran att ofrivilligt testa en mjukvara som inte fungerar. Idag var det som sagt inte bara jag som blev dödsförskräckt utan även några av mina kunder. Det kan bli jäkligt fel alltså.
Ja, jag tycker synd om er som har struliga AP2-bilar. Jag tycker fortfarande AP1 är lite läskig eftersom jag är ny och inte har lärt mig dess brister - om den hade bytt brister hela tiden hade jag inte använt den alls.
Det här med en off-the-shelf bildbehandling med tafflig prestanda och tveksam arkitektur känns verkligen som en stor cover-up - men frågan är för vad? Och hur länge måste stackarna i cover-up-gruppen (Elon?) fortsätta lägga till if-statements för att patcha fler specialfall i något som är dödfött?
Så ni menar att vi som är kvar på 3x är på nåt sätt viktigare och tesla vill testa mjukvaran först innan alla får det
(Måste hitta lite glädje i att nu för tiden så ligger man typ 10 versioner efter )
Japp, känn dig skitviktig så länge du kan
Jag slutade tydligen att vara viktig i förmiddags... Numera har jag också 2017.42
Jag har nu tuggat mig igenom tråden. Om deras slutsatser stämmer - och de verkar veta vad de pratar om - så förklarar det åtminstone varför vi inte ser någon direkt framgång med AP2.
Tesla har laddat ner hela sitt NN från Google och klistrat in det i AP2. Det förklarar delvis varför vi inte har skyltavläsning, ingenkänning av bilar/lasbilar/mc/fotgängare. Själva styrningen av bilen är programmerad och styrs inte alls av någon supersmart AI. Nu vet vi det iaf.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Jag har nu tuggat mig igenom tråden. Om deras slutsatser stämmer - och de verkar veta vad de pratar om - så förklarar det åtminstone varför vi inte ser någon direkt framgång med AP2.
Tesla har laddat ner hela sitt NN från Google och klistrat in det i AP2. Det förklarar delvis varför vi inte har skyltavläsning, ingenkänning av bilar/lasbilar/mc/fotgängare. Själva styrningen av bilen är programmerad och styrs inte alls av någon supersmart AI. Nu vet vi det iaf.
Det är ju faktiskt ännu värre - de hittade ju tecken på att man gör stereoskopisk djupavkänning med mellan- och långdistanskamerorna. Med pre-warping och linjekorrelation. Det känns ju som fullständigt fel användning av de kamerorna de har, och dessutom är det en rätt meningslös teknik när linserna sitter 0.1m från varandra och vi talar om långa avstånd. Så dumt att man baxnar. Åter ett tecken på att det är en praktikant med fria händer som härjar just nu.
Edit: Mati, nu får vi snart fixa en AP2-teknik-tråd där vi kan samla alla (i vår mening) intressanta teknikdiskussioner i ämnet!
Har haft v2017.42 i en vecka nu och idag kör den helt perfekt utan misstag och utan ryck. Fick dock göra en omstart i morse av stora skärmen pga att internetradion slutade fungera. Kan det bero på detta eller har det kommit en osynlig uppdatering ?
Tesla S75D (85kWh) 0-100 på dryga 4s - 2018.42.3 + Nya navigatorn http://---
Har haft v2017.42 i en vecka nu och idag kör den helt perfekt utan misstag och utan ryck. Fick dock göra en omstart i morse av stora skärmen pga att internetradion slutade fungera. Kan det bero på detta eller har det kommit en osynlig uppdatering ?
Många med nätproblem idag så troligen centralt. Själv fick jag sitta en minut i iskall bil.
Lägre acceleration, chill, och easy entry i 2017.44.
Vad är detta?
Det känns som man tar tillbaka "Normal" igen.
Easy entry är att ratt och stol flyttas, så du kommer i och ur lättare. Det hade min Mercedes från 2010.
Det skulle vara som på fina jetski, huvudnyckeln anger hur många hk den andra nyckeln låter jetskin använda sig av. Den andra funktion kanske behövs om 10 år (easy in)
Tesla S75D (85kWh) 0-100 på dryga 4s - 2018.42.3 + Nya navigatorn http://---