Ni som beställt MYP
Moderator: Redaktion
Re: Ni som beställt MYP
Intressant, inte konstigt det verka ta tid med lev om de bara producerat 350 MYP per vecka..
Så 4680 batterierna verkar komma inom en snart framtiden då alltså..synd att vi har klimatbonusen att förhålla oss till annars hade jag gärna väntat
Så 4680 batterierna verkar komma inom en snart framtiden då alltså..synd att vi har klimatbonusen att förhålla oss till annars hade jag gärna väntat
62 st bara på Teslaclubsweden en väntelistan som finns här . Gäller ju såklart bara de som är medlemmar här.
Skickat idag till representant Tesla Sverige 
"Tack för infon , nu får ni pressa på så att en hel del MYP kommer till Sverige innan den 1 juli annars så finns det ju en risk att ( tack vare den nya miljöbilsptemien träder i kraft) det blir en massa avbeställningar och det vinner ju definitivt inte Tesla på. Så jag hoppas på prioritering Sverige i och med nya regler på miljöbilapremien."
Tycker som ni andra att kommunikationen/ informationen har varit mycket bristfällig.

"Tack för infon , nu får ni pressa på så att en hel del MYP kommer till Sverige innan den 1 juli annars så finns det ju en risk att ( tack vare den nya miljöbilsptemien träder i kraft) det blir en massa avbeställningar och det vinner ju definitivt inte Tesla på. Så jag hoppas på prioritering Sverige i och med nya regler på miljöbilapremien."
Tycker som ni andra att kommunikationen/ informationen har varit mycket bristfällig.
Var inne på Tesla idag och kollade in MYP , den är grymt snyggt! Mycket snyggare än LR
de nya sätena var mycket skönare för mig i alla fall. Mycket trevlig säljare på plats också , dock ingen mer info om leverans men Tesla har dock ringt mig idag så hoppas på mer info 

MYP 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022
berätta vad dom sa när ni pratatHonkan skrev:Var inne på Tesla idag och kollade in MYP , den är grymt snyggt! Mycket snyggare än LRde nya sätena var mycket skönare för mig i alla fall. Mycket trevlig säljare på plats också , dock ingen mer info om leverans men Tesla har dock ringt mig idag så hoppas på mer info

Pratade med Tesla Malmö idag och de medelade att det kommer rulla in bilar nu i veckan och framåt, typ 20st i stöten, både vita och svarta. Leveransklara början av maj och framåt. Bilarna kommer med lastbilstransporter direkt från Berlin. Så håll i hatten, snart rasslar det till i tombolan.
Malmö har två MYP inne, en för demo och en för provkörning
Är det många här som ska hämta i Malmö föresten?
JagWedges skrev:Pratade med Tesla Malmö idag och de medelade att det kommer rulla in bilar nu i veckan och framåt, typ 20st i stöten, både vita och svarta. Leveransklara början av maj och framåt. Bilarna kommer med lastbilstransporter direkt från Berlin. Så håll i hatten, snart rasslar det till i tombolan.

Japp, men har beställt en grå, så oklart när det blir.Wedges skrev:Pratade med Tesla Malmö idag och de medelade att det kommer rulla in bilar nu i veckan och framåt, typ 20st i stöten, både vita och svarta. Leveransklara början av maj och framåt. Bilarna kommer med lastbilstransporter direkt från Berlin. Så håll i hatten, snart rasslar det till i tombolan.
Kan man bara ramla in på Tesla Malmö för en titt?
Yes, bara att snubbla in ta/titta/sitta/prova/klämma/känna på bilarna.Ginflyer skrev:Japp, men har beställt en grå, så oklart när det blir.Wedges skrev:Pratade med Tesla Malmö idag och de medelade att det kommer rulla in bilar nu i veckan och framåt, typ 20st i stöten, både vita och svarta. Leveransklara början av maj och framåt. Bilarna kommer med lastbilstransporter direkt från Berlin. Så håll i hatten, snart rasslar det till i tombolan.
Kan man bara ramla in på Tesla Malmö för en titt?
Körde in om Tesla Malmö och fick en provkörning. Håller med om att P är mycket snyggare än LR i verkligheten och den var bra pigg och stabil på vägen också. Upplevde inte den som varken bullrig eller stötig. Hatthyllan var på plats, så det dämpar nog vägbuller en aning. Nu vill man bara spola fram tiden några veckor, för habegäret fick näring. 

Pratade med min SA som faktiskt ville kolla läget och så
han sa att det blir leverans i början eller mitten på Maj , de kommer gå fort när man väl börjar leverera till Sverige, men måste återigen säga att den är grymt mycket snyggare är LR live , längtar sjukt mycket också! Sen tror jag man ska slå till nu oavsett då det bedömt bara kommer bli dyrare och synnerligen MYP som är prisvärd med tanke på vad man får mer.

MYP 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022
Skiljer något visuellt från LR förutom fälgar och sänkning? Eller vad är det som gör det mycket snyggare?
Y LR '24
S LR '20 (såld)
3 LR '19 (såld)
S LR '20 (såld)
3 LR '19 (såld)
Det händer något med siluetten när den sänks, får större fälgar och vinge, LR är schysst men ser klumpigare ut
MYP 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022
Spännande. Vad stod det för leveransmånad när du beställde i mars?Honkan skrev:Pratade med min SA som faktiskt ville kolla läget och såhan sa att det blir leverans i början eller mitten på Maj , de kommer gå fort när man väl börjar leverera till Sverige, men måste återigen säga att den är grymt mycket snyggare är LR live , längtar sjukt mycket också! Sen tror jag man ska slå till nu oavsett då det bedömt bara kommer bli dyrare och synnerligen MYP som är prisvärd med tanke på vad man får mer.
Som jag tolkar det har det inte levererats så många MYP sedan fabriken satte igång.
Med produktionstakten som vi läst om så verkar en leverans i maj lite konstig. Eller har det helt enkelt inte beställts så många.
Nej, det är precis det. Större fälgar och sänkt som gör att den ser precis rätt ut och inte som en SUV på styltorergo skrev:Skiljer något visuellt från LR förutom fälgar och sänkning? Eller vad är det som gör det mycket snyggare?

Senast redigerad av Jeppe_E, redigerad totalt 2 gång.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Ilduce77 skrev:Har den även större spoiler fram?
Nej
Jag fick leverans i April men han jag pratade med sa att betydligt fler hade beställt LR istället för MYP så fick uppfattningen att det nog inte var så många som beställt och eftersom de fått demo bilar så var det nära till första leverans.trebor5 skrev:Spännande. Vad stod det för leveransmånad när du beställde i mars?Honkan skrev:Pratade med min SA som faktiskt ville kolla läget och såhan sa att det blir leverans i början eller mitten på Maj , de kommer gå fort när man väl börjar leverera till Sverige, men måste återigen säga att den är grymt mycket snyggare är LR live , längtar sjukt mycket också! Sen tror jag man ska slå till nu oavsett då det bedömt bara kommer bli dyrare och synnerligen MYP som är prisvärd med tanke på vad man får mer.
Som jag tolkar det har det inte levererats så många MYP sedan fabriken satte igång.
Med produktionstakten som vi läst om så verkar en leverans i maj lite konstig. Eller har det helt enkelt inte beställts så många.
MYP 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022
Läste lite på Tyska forumet någon skrev "
Tesla Duisburg just said that the white MYP will come from China, since Grünheide has only produced black ones so far. Have an order ws/sw open for delivery in April. A VIN will probably be issued in May, he said..."
Kanske ta det med en nypa salt men verkar lite rörigt där
Tesla Duisburg just said that the white MYP will come from China, since Grünheide has only produced black ones so far. Have an order ws/sw open for delivery in April. A VIN will probably be issued in May, he said..."
Honkan skrev:Jag fick leverans i April men han jag pratade med sa att betydligt fler hade beställt LR istället för MYP så fick uppfattningen att det nog inte var så många som beställt och eftersom de fått demo bilar så var det nära till första leverans.trebor5 skrev:Spännande. Vad stod det för leveransmånad när du beställde i mars?Honkan skrev:Pratade med min SA som faktiskt ville kolla läget och såhan sa att det blir leverans i början eller mitten på Maj , de kommer gå fort när man väl börjar leverera till Sverige, men måste återigen säga att den är grymt mycket snyggare är LR live , längtar sjukt mycket också! Sen tror jag man ska slå till nu oavsett då det bedömt bara kommer bli dyrare och synnerligen MYP som är prisvärd med tanke på vad man får mer.
Jo, men det är ju rätt naturligt eftersom Model Y LR har sålts och varit tillgänglig betydligt längre, sen är det väl få, förutom entusiaster och några till som kan tänka sig att hosta upp 50 kkr mer. Bilen har ju grym prestanda redan som LR, jämfört med många andra bilar. Leverans i April har jag svårt att tro på (jag har också April). Tänk på att MY LR har sålts sedan aug 2021 och under den tiden sålts i 5000 exemplar. Nog betydligt färre som valt att köpa en svart eller vit YP. Kanske finns 1000 st som står i kö i Sverige. Så det går rätt snabbt att avverka den kön. Sverige ligger topp 5 i antalet Teslor per capita i EU.
anna__ skrev:Läste lite på Tyska forumet någon skrev "
Skitsnack säger jag. Shanghai är redan överbelastat pga lockdown. Att de inte skulle utnyttja varje liten kapacitet i berlin är bara trams.
Jeppe_E skrev:anna__ skrev:Läste lite på Tyska forumet någon skrev "
Skitsnack säger jag. Shanghai är redan överbelastat pga lockdown. Att de inte skulle utnyttja varje liten kapacitet i berlin är bara trams.
Alla MYP som skall levereras till Europa skall komma från Berlin , det var klart som korvspad....