Teslaspotting

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Re: Teslaspotting

Inlägg av Pontus »

En lite annorlunda halv "spotting" men för att vara i en bar 10.000m höjd så var jag nöjd i varje fall:
image.jpeg
En tidning som heter T3 engelsk om jag inte har fel och ganska positiv artikel. :D
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Designer
Teslaägare

Inlägg av Designer »

Just bar! Brittisk A380?
Titanium 85D, svarta NG, svart alcantara,pano tak, matt abachi, autopilot,air suspension
Leverans Feb 2016
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

Designer skrev:
Just bar! Brittisk A380?
Qatar A380. Dom måste ju ett plus för val av tidningar :D
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Designer
Teslaägare

Inlägg av Designer »

Pontus skrev:
Designer skrev:
Just bar! Brittisk A380?
Qatar A380. Dom måste ju ett plus för val av tidningar :D
Så klart! Hur kunde jag missa det :roll:
Titanium 85D, svarta NG, svart alcantara,pano tak, matt abachi, autopilot,air suspension
Leverans Feb 2016
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Även på Gotland kan man spotta Teslor.
uploadfromtaptalk1455108496103.jpg
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
boreno
Teslaägare

Inlägg av boreno »

bylund skrev:
20160210_124007.jpg
Att fota chefens och sin egen... räknas det?! ;-) Fast bilden blir ännu finare när min TitanTesla kommer! :D

Själv har jag noterat "stammisen" i Gallerians garage i Stockholm som trotsigt parkerar sin svarta Tesla på bottenvåningen, och struntar i laddplatserna som bekvämt placerats i den del av garaget som är längst ifrån allt relevant (som utgångar exempelvis).
Leeloo | Model S Plaid Juni 2023 | Ultra red | Krämvit interiör | FSD | 21"
Pearl | Model 3 SR+ 2019
Prince | Model 3 Performance Mars 2019
Dementor | Model S 90D 2017
Kalle | Model S 85D 2016
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

boreno skrev:
bylund skrev:
20160210_124007.jpg
Att fota chefens och sin egen... räknas det?! ;-) Fast bilden blir ännu finare när min TitanTesla kommer! :D
Det räknas!
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

bylund skrev:
boreno skrev:
bylund skrev:
20160210_124007.jpg
Det räknas!
Om alla ska börja posta i den här tråden så fort de ser sin egna bil kan det bli rätt tröttsamt...
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Surfaren
elbilist

Inlägg av Surfaren »

danni skrev:
Om alla ska börja posta i den här tråden så fort de ser sin egna bil kan det bli rätt tröttsamt...
Åh nej, ge inte folk dumma idéer nu. ;)
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Referralkod: ts.la/tibor72449

Inlägg av TiborBlomhall »

danni skrev:
bylund skrev:
boreno skrev:
Det räknas!
Att posta sin egen bil räknas inte!

Din egen och chefens... gränsfall ;) :mrgreen:
Teslafan

Inlägg av Teslafan »

Hej, jag har precis registrerat mig här, men har varit en "hang-around" och följt forumet nästan dagligen senaste året.
Har tyvärr ingen Tesla än, men stort intresse som kanske leder till beställning av Model 3 längre fram.

Hur som helst, anledningen till att jag skriver här är att jag hade förmånen att spotta en Model X idag, en signature red. Tyvärr kunde jag inte fota den då jag körde i motsatt riktning utan möjlighet att vända och följa efter den (resten av familjen var inte lika exhalterade som jag:)

Nu är detta kanske inte en jättesensation då jag för närvarande är på semester i Kalifornien och är i San Diego i dag då jag såg Model X.
Model S ser jag flera varje dag (dock färre än väntat), men under snart 2 veckor har jag bara sett denna Model X, så lite speciell är den fortfarande, även här.
Surfaren
elbilist

Inlägg av Surfaren »

Jag åkte till WrapZone kl 08, och mötte två Model S med några hundra meters mellanrum när jag var nästan framme. Så om någon såg en glad dubbelvinkande idiot i en blå skönhet så var det jag. :)
Användarvisningsbild
drakbane
Teslaägare

Inlägg av drakbane »

En grå vid Landskrona norra, YAF...

/Sony Z3 Dual
http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
Användarvisningsbild
sweslac
Teslaägare

Inlägg av sweslac »

Täby centrum.

IH8GAS

Min 4 årig ville ta en kort brevid den... tog bort hennes ansikte... men tyckte det var kul med en enhörning och tutu.
Screen Shot 2016-02-14 at 15.47.08.png
Väntar på MYP blå/svart // 2016 Model X 90D [SÅLD]// 2019 Volvo XC60 T8 //1999 Subaru Impreza GT // 1973 VW Thing
Surfaren
elbilist

Inlägg av Surfaren »

På bussen i morse tänkte jag för mig själv att jag kanske ska spana ut och se om jag ser nån Tesla. Därefter tog det max 90 sekunder innan jag såg en vit P-modell utanför bussfönstret. Och ca 5 minuter senare såg jag en grå. Teslor är så vanliga nu i Stockholm att man kan framkalla deras uppenbarelse med tankekraft. :D :mrgreen:
Användarvisningsbild
Jocce
Teslaägare

Inlägg av Jocce »

Såg en Icke-Svensk (B = Belgien på regskylten?) med regnummer "Pluggin" i Lördags på väg in mot Mall of Scandinavia :)

/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Användarvisningsbild
Lessmog
Teslaägare

Inlägg av Lessmog »

Rutinmeddelande:
Svart P85+ Essingeleden norrut, Årsta-Tranebergsbron (där jag tog av) kl 13.15 ca.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Jag slog följe med en fin vit 90D från Kista till Rissne alldeles nyss.
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Inlägg av lator »

Spottade en röd P85D idag. Den väntade på att svänga ut på E45 nära den plats där han jobbar när jag passerade. När han sen efter några hundra meter skulle svänga av till vänster uppmärksammade jag en sak som jag inte hade koll på. När han slog på vänster blinkers så släcktes vänster halvljus! :shock: Blinkersen syntes väldigt tydligt jämfört med andra bilar där den ofta dränks i ljuset från halvljuset. Detta har jag aldrig hört talas om och jag vet inte om det är standard på alla Tesla... :?:
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
tehjimos
Teslaägare

Inlägg av tehjimos »

lator skrev:
Spottade en röd P85D idag. Den väntade på att svänga ut på E45 nära den plats där han jobbar när jag passerade. När han sen efter några hundra meter skulle svänga av till vänster uppmärksammade jag en sak som jag inte hade koll på. När han slog på vänster blinkers så släcktes vänster halvljus! :shock: Blinkersen syntes väldigt tydligt jämfört med andra bilar där den ofta dränks i ljuset från halvljuset. Detta har jag aldrig hört talas om och jag vet inte om det är standard på alla Tesla... :?:
intressant iaktagelse! Måste ut o testa!
Model S85 -14 (SÅLD)
Model XP90D -17 (SÅLD)
Model 3 Performance -19, regplåt: LITHIUM,
345 000km på mätaren Mars 2025.
instagram.com/tehjimos
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

lator skrev:

Är du säker på att det var halvljuset som släcktes? DRL är vanligt att tona ner vid blinkers och detta sker även på min bil samt säkert de flesta andra.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
tehjimos
Teslaägare

Inlägg av tehjimos »

spotted igår: infracity SuC, norsk grön Tesla med reklam på.
Model S85 -14 (SÅLD)
Model XP90D -17 (SÅLD)
Model 3 Performance -19, regplåt: LITHIUM,
345 000km på mätaren Mars 2025.
instagram.com/tehjimos
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

lator skrev:
Jo, det är standard, men jag har bara sett varselljuset släckas (eller minska i styrka). Säker på att det verkligen var halvljuset?
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Inlägg av lator »

Nu blev jag lite tveksam... Tyckte nog att det lyste lite väl mycket för att vara DRL men jag kan ha fel.

Hursomhelst måste det ju vara en anledning att göra ett besök och ställa frågan och givetvis måste det demonstreras... :oops: :mrgreen:
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
Lessmog
Teslaägare

Inlägg av Lessmog »

Lite meta-spotting kanske: http://mitti.se/forsta-bilden-sa-blir-n ... tag=bromma
Gissa vilken bil som syns främst i fotomontaget för nya Bromma Blocks köpcenter? :-)
Skriv svar